Horten Market Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 Hehe, det var jo litt treffende at jeg nevnte kjærlighet. Jeg ser på det som gode følelser uavhengig av "reason". Jeg kobler det med føleri eller galskap. Men absolutt et poeng med mellommenneskelige relasjoner, at det er basert på mer spontane følelser. Sosiale relasjoner er nødvendig for at du skal oppleve deg selv som verdifull. Vi får nemlig verdi av å bli elsket av andre. Da tenker jeg ikke på erotiske følelser eller forelskelse, men den type kjærlighet som oppstår mellom nære venner. Lenke til kommentar
neutrality Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 (endret) Kutt ut medisinene, få sunne vaner med kost og trening (en gåtur er bedre enn sofaen), se inn i ernæringsmedisin/ naturopati, og bøkene etter de store tenkerne fra ~2500 år til nå. Jeg personlig tror at alle ikkebiologiske årsakene til psykisk sykdom ligger i historien om "meg", som har oppstått etter møter med andre "meg's" og deres uinformerte handlinger. Medisiner er også årsak til psykiske problemer. Det finnes historier om småunger som tar livet av seg, og medisinering helt ned i 4 års alderen. Lukter farmasi mafia lang vei, tror på sikt er du better off uten. Mediter, mindfulness osv. Vet av personlig erfaring at folks overgrep mot enselv leder til, hvis responsen er uinformert, til isolasjon og problemer med relasjon osv. En av metodene til å overkomme dette er å forstå at forholdet til andre er et slags gjennomsnitt basert på erfaring, og at man aktivt kan ta over dette ved å aktivt bruke tankene fordi man kan tenke på et vis som drar "snittet" opp osv. Hvis du klarer å se hvor vakre og sårbare mennesker er, og hvordan de lider (selv om de ikke forstår det selv) og at de skal dø, så er du inne i et spor som leder til sosial euforia. Endret 4. desember 2015 av neutrality 1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 (endret) er du scientolog? du bar høres ut som en papegøye for deres meninger hvertfall, neutrality. Skal du bli 10th level og koke fluer med tankekraft og hylle Xenu? Endret 4. desember 2015 av Bytex Lenke til kommentar
neutrality Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 er du scientolog? du bar høres ut som en papegøye for deres meninger hvertfall, neutrality. Skal du bli 10th level og koke fluer med tankekraft og hylle Xenu? Nei. Tulling (uten at jeg vet hva scientologi er). Selv om du synes det er bedre at alle lever med et oppspinn slik at ditt blir rettferdiggjort, eller kanskje aldri stilt spørsmål ved, betyr ikke at det er best for alle. Lenke til kommentar
neutrality Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 (endret) Neida Endret 4. desember 2015 av neutrality Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 5. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2015 Synes ikke det er så rart at du har mistet grepet med et slikt syn på kjærligheten. Det tror jeg hvem som helst ville gjort. Spørsmålet er vel bare om det er verden som har et galt syn på kjærligheten eller deg Det er mye antipati i min verden, hm. Anonymous poster hash: b3cc7...46e Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 5. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2015 Kutt ut medisinene, få sunne vaner med kost og trening (en gåtur er bedre enn sofaen), se inn i ernæringsmedisin/ naturopati, og bøkene etter de store tenkerne fra ~2500 år til nå. Jeg personlig tror at alle ikkebiologiske årsakene til psykisk sykdom ligger i historien om "meg", som har oppstått etter møter med andre "meg's" og deres uinformerte handlinger. Medisiner er også årsak til psykiske problemer. Det finnes historier om småunger som tar livet av seg, og medisinering helt ned i 4 års alderen. Lukter farmasi mafia lang vei, tror på sikt er du better off uten. Mediter, mindfulness osv. Vet av personlig erfaring at folks overgrep mot enselv leder til, hvis responsen er uinformert, til isolasjon og problemer med relasjon osv. En av metodene til å overkomme dette er å forstå at forholdet til andre er et slags gjennomsnitt basert på erfaring, og at man aktivt kan ta over dette ved å aktivt bruke tankene fordi man kan tenke på et vis som drar "snittet" opp osv. Hvis du klarer å se hvor vakre og sårbare mennesker er, og hvordan de lider (selv om de ikke forstår det selv) og at de skal dø, så er du inne i et spor som leder til sosial euforia. Nå ønsker ikke jeg å kutte medisinene, når de gir meg mye bedre livskvalitet. Men hvis man får nedsatt livskvalitet av psykofarmaka så høres det jo smart ut å kutte. Skulle bare mangle, hva er poenget ellers. Men jeg blir litt såret når det virker som du sier jeg ikke er i stand til å forstå dette selv (når du er det). Anonymous poster hash: b3cc7...46e Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 5. desember 2015 Del Skrevet 5. desember 2015 Wow for noe vås fra Nautrality. 2 Lenke til kommentar
neutrality Skrevet 5. desember 2015 Del Skrevet 5. desember 2015 (endret) Kutt ut medisinene, få sunne vaner med kost og trening (en gåtur er bedre enn sofaen), se inn i ernæringsmedisin/ naturopati, og bøkene etter de store tenkerne fra ~2500 år til nå. Jeg personlig tror at alle ikkebiologiske årsakene til psykisk sykdom ligger i historien om "meg", som har oppstått etter møter med andre "meg's" og deres uinformerte handlinger. Medisiner er også årsak til psykiske problemer. Det finnes historier om småunger som tar livet av seg, og medisinering helt ned i 4 års alderen. Lukter farmasi mafia lang vei, tror på sikt er du better off uten. Mediter, mindfulness osv. Vet av personlig erfaring at folks overgrep mot enselv leder til, hvis responsen er uinformert, til isolasjon og problemer med relasjon osv. En av metodene til å overkomme dette er å forstå at forholdet til andre er et slags gjennomsnitt basert på erfaring, og at man aktivt kan ta over dette ved å aktivt bruke tankene fordi man kan tenke på et vis som drar "snittet" opp osv. Hvis du klarer å se hvor vakre og sårbare mennesker er, og hvordan de lider (selv om de ikke forstår det selv) og at de skal dø, så er du inne i et spor som leder til sosial euforia. Nå ønsker ikke jeg å kutte medisinene, når de gir meg mye bedre livskvalitet. Men hvis man får nedsatt livskvalitet av psykofarmaka så høres det jo smart ut å kutte. Skulle bare mangle, hva er poenget ellers. Men jeg blir litt såret når det virker som du sier jeg ikke er i stand til å forstå dette selv (når du er det). Anonymous poster hash: b3cc7...46e Er ikke det jeg prøver å si. Ta hodepinetabletter som eksempel. De hjelper. Men mange nok over lang nok tid kan ha uønskede konsekvenser. Samtidig har man ernæringsmedisin, meditasjon osv. Men det er jo ikke ufornuftig å velge det minst ille alternativet, har vært der selv. Det jeg misliker med helsevesenet er at mange ganger får man ikke presentert alle metoder, mye fordi de ikke er godt nok kjent. Endret 5. desember 2015 av neutrality Lenke til kommentar
neutrality Skrevet 5. desember 2015 Del Skrevet 5. desember 2015 Wow for noe vås fra Nautrality. Sier hvem? Du har blitt formet, du kan forme deg. Har personlig erfaring med disse typer metoder, og de fungerer perfekt. Prøv å gjøre litt research på hva slags rolle frontal lobe cortex'n har og hvilke effekt meditasjon har på den (demonstrerbart/ falsifiserbart ved bruk av instrumenter brukt i medisin) og hjernens "grey matter". Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 5. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2015 Er ikke det jeg prøver å si. Ta hodepinetabletter som eksempel. De hjelper. Men mange nok over lang nok tid kan ha uønskede konsekvenser. Samtidig har man ernæringsmedisin, meditasjon osv. Men det er jo ikke ufornuftig å velge det minst ille alternativet, har vært der selv. Det jeg misliker med helsevesenet er at mange ganger får man ikke presentert alle metoder, mye fordi de ikke er godt nok kjent. Ja, ja, men jeg er ikke noe interessert i å kutte medisinene eller forsøke diett mot alvorlige sinnslidelser. Hver sin lyst. Og ang. meditasjon så har jeg nok ikke godt av det siden det fører til at tankene begynner å vandre mer. Men bra du har funnet noe som fungerer for deg. Anonymous poster hash: b3cc7...46e Lenke til kommentar
neutrality Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 (endret) Er ikke det jeg prøver å si. Ta hodepinetabletter som eksempel. De hjelper. Men mange nok over lang nok tid kan ha uønskede konsekvenser. Samtidig har man ernæringsmedisin, meditasjon osv. Men det er jo ikke ufornuftig å velge det minst ille alternativet, har vært der selv. Det jeg misliker med helsevesenet er at mange ganger får man ikke presentert alle metoder, mye fordi de ikke er godt nok kjent. Ja, ja, men jeg er ikke noe interessert i å kutte medisinene eller forsøke diett mot alvorlige sinnslidelser. Hver sin lyst. Og ang. meditasjon så har jeg nok ikke godt av det siden det fører til at tankene begynner å vandre mer. Men bra du har funnet noe som fungerer for deg. Anonymous poster hash: b3cc7...46e Ja det er ikke noe jeg kan diktere. Men hvor fantastisk hva du akkurat sa. "Og ang. meditasjon så har jeg nok ikke godt av det siden det fører til at tankene begynner å vandre mer." Dette er hvordan meditasjon på ett punkt fungerer / dette er hva som skjer når man mediterer. Hvis du oppdager at årsaken til at tankene begynner å vandre er at tankene/tenkeren gjør et slags ufrivillig rømningsforsøk fra kilden til problemene. På samme vis som hvis man trekker hånden til seg hvis man tar på stekeplata ved et uhell. Men du kan ikke unngå det, siden hva du ønsker ligger på baksiden av smertepunktet, og du vil automatisk komme tilbake mot det, så å unngå det, komme tilbake mot det, unngå det osv Teknikken går delvis ut på å akseptere, avknytte seg fra tankenes innhold, innse at frykten er unødvendig, la smertene komme uten å forsøke å kontrollere dem (de overlever mye på at man har frykt og prøver kontroll), eller å la de kontrollere deg, og å oppdage at de kommer for så å opphøre osv For min del er kvinner en nøkkel fordi det virker som om de er den enkleste formen å oppdage skjønnhet fra. Egentlig er alt ganske skjønt, men det er lengre ned i gaten. Bakdelen med meditasjon eller mindfulness er et fenomen som noen ganger blir kalt "the dark side of mindfulness". Du kan møte opplysningstilstandens "onde tvilling". Dette bygger jo på et ganske gammelt system (2500-3000 år eller mer) fra Østen. Det finnes historier, (sanne eller usanne) hvor monker mediterer, treffer dette punktet, blir gale og tar selvmord. Det finnes allerede et senter (muligens flere) for rehabilitering for dette i dag. Har møtt på dette selv, og kan bekrefte at psyken smelter og du blir sittende fast i Helvete og det kan ta årevis å komme ut av. Det er en slags respons til at sannheten slapp deg fri, og den negative tilstanden er proposjonal og diametrisk motsatt av hvor positiv/ god den var da "dark side" inntraff. Samtidig hjelper det ikke hvor mye man mediterer (eller forsåvidt medisinerer seg) mot vitamin mangel o.l eller problemstillinger som kan kompenseres ved høydoser vitamin o.l Endret 6. desember 2015 av neutrality Lenke til kommentar
neutrality Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 (endret) Jeg er ikke "regular", kjenner ingen her hverken som "neutrality" eller ved navnet mitt, men jeg bryr meg ikke uansett. Det er ikke mange år siden at jeg innså at barndommen min ikke var lykkelig likevel, men helt fra 4 års alderen var den full av mobbing, vold og svik/t. Men barn er utstyrt fra naturens side med en overlevelsesmekanisme som ikke lar de forstå at foreldre&familie er dysfunksjonelle, i stedet for tar de feilene på seg selv, og min egen psykiske sykdom utviklet seg fordi "alt/det andre" var "godt og normalt. I familien og utad var jeg det sorte får, og en av diagnosene som gjenspeiler dette som ung voksen var Paranoid Schizofreni. Depressjon, post traumatisk stress disorder og angst er andre diagnoser. Men man kan være forhindret av seg selv i å forstå sannheten, i stedet for svir det og man fungerer ikke. Det er ikke for ingen grunn at mindfulness og meditasjon har kommet som en bølge og bare vokser. Selv om dette ikke mindfulness og meditasjon passer for deg nå, så kan den være verdt å ha i bakhodet at det finnes. Hvis man drar frem en av dagens tenkere (så får hver enkelt ha sin mening om han er stor eller liten), Dalai Lama, så sier han at når han møter deg for første gang så ser han seg selv som en del av familien din, fordi dere kjenner hverandre allerede dypt, fra dyden av å være menneske. Mens andre til kontrast mener at første gang vi møter hverandre så er vi totalt fremmede for hverandre, og at f.eks to folkegrupper er totalt forskjellige fra hverandre. Man ser på hvilke nivå man er like og forskjellige og hvordan vi ser oss selv som like og forskjellige. Tenker at mindfulness og meditasjon, som har dype røtter i Buddismen (uten at man trenger å være buddist for å meditere mer enn å være Yogi for å strekke på føttene) har en effekt hvor vi er like. Endret 6. desember 2015 av neutrality Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå