Gå til innhold

Pushups

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, klarer ikke en eneste en, klarer ikke komme meg helt ned til bakken og opp igjen. Trener med 12kg manualer når jeg kjører skulderpress, curler med 17kgs stang og trener dips med den tynneste strikken på treningssenteret. Tar også ganske mye i triceps pushdown med tau og franskpress. Tenkte at det kanskje var pga dårlig teknikk, men har fått hjelp med å utbedre teknikken av en PT 

Lenke til kommentar

Har prøvd begge deler, og har fått hjelp med teknikken av en PT. Klarer å ta noen få pushups hvis jeg har hendene på en benk eller lignende, men da er det maks 4-5 stk

Hvor lenge har du holdt på med det da? Det er fint å starte med hendene på en benk. Pushups går fort å komme i gang med. Jeg brukte bosuball i starten. Gikk fort å øke :)

Lenke til kommentar

Har prøvd begge deler, og har fått hjelp med teknikken av en PT. Klarer å ta noen få pushups hvis jeg har hendene på en benk eller lignende, men da er det maks 4-5 stk

Hvor lenge har du holdt på med det da? Det er fint å starte med hendene på en benk. Pushups går fort å komme i gang med. Jeg brukte bosuball i starten. Gikk fort å øke :)

Var en periode hvor jeg tok så mange jeg klarte nesten hver kveld før jeg la meg, men gadd ikke fortsette da jeg ikke så noen fremgang etter noen uker

Lenke til kommentar

gadd ikke fortsette da jeg ikke så noen fremgang etter noen uker

LOL! Hvis du ikke klarer å gjøre noe i mer enn noen uker, så er ikke fitness noe for deg. Vi bruker gjerne mange måneder på å oppnå de prestasjons-resultatene vi ønsker.

Endret av Aleks855
Lenke til kommentar

LOL! Hvis du ikke klarer å gjøre noe i mer enn noen uker, så er ikke fitness noe for deg. Vi bruker gjerne mange måneder på å oppnå de prestasjons-resultatene vi ønsker.

Å trene styrke for gøy og å drive med fitness er vel strengt tatt 2 forskjellige ting

Lenke til kommentar

Å trene styrke for gøy og å drive med fitness er vel strengt tatt 2 forskjellige ting

Men hvis du trener styrke for gøy, men stopper etter to uker, så var det vel ikke så gøy?

Og hvis du stoppet fordi du ikke hadde fremgang, så var det vel mer for fitness enn gøy?

Lenke til kommentar

Men hvis du trener styrke for gøy, men stopper etter to uker, så var det vel ikke så gøy?

Og hvis du stoppet fordi du ikke hadde fremgang, så var det vel mer for fitness enn gøy?

Les ovenfor så står det jo at jeg har trent styrke i 6mnd? 

Lenke til kommentar

Du kan jo fint øke i andre øvelser, men fremdeles være dårligere i pushups, gjelder bare å trene det du liker og over tid vil du få progresjon.

Så hvis du vil bli bedre i pushups så tren på knæra, og så øker du underveis.

Sett et mål langt frem og du vil nå det gradvis. 6 mnd styrke er relativt kort og lite kan du si.

Ikke glem kjernemuskulatur, det er tungt men veldig nyttig, og ikke glem å ha det gøy, trening er gøy og en livsstil :)

Lenke til kommentar

Du kan jo fint øke i andre øvelser, men fremdeles være dårligere i pushups, gjelder bare å trene det du liker og over tid vil du få progresjon.

Dette er veldig sant. Jeg hadde ikke tatt push-ups siden militæret og etter å ha trent styrke i ett års tid tenkte jeg at jeg skulle prøve meg på noen push-ups. På det tidspunktet tok jeg mer i benk enn jeg noengang hadde gjort så jeg regna med at jeg burde klare en del mer push-ups. Resultat: Jeg klarte 15-20 færre push-ups med styrketrening som grunnlag -_-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...