Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi A4 b7 BRB vinduer funker ikke


Lucckyluke

Anbefalte innlegg

Dørpanel må av ja, men setet kan nok få stå. Jeg vet ikke helt nøyaktig hvor komfotboksen sitter, men det er foran setet og inn mot terksel/innsiden av kanal. Løft opp teppet fra fremme ved fothviler, og langs døråpning, så bør den komme tilsyne.

 

Hvis du skulle ha så flaks at det mangler strøm eller jord i døra, trenger du jo ikke finne komfortboksen i første omgang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hei! Var på verksted med bilen, han var en tysk mekaniker med god greie på audi. Han gikk frem med og feilsøke alt det jeg allerede hadde gjort (relee, ledningsnett, sikring osv) også kom han fram til at det var en sammenheng med displayet i dashbordet. Grunnen for at vinduene ikke fungerer er for at bilen på en rar måte tror førerdør(kongedøren), er passasjer døren og passasjerdøren er førerdør, så den vet rett og slett ikke at den har vindu. Fikk ikke gjort så mye mer med det, må kjøpe ny komfortmodul og kode den inn hos merkeverksted (de skulle ha 6300.- i Alta..) men alt i alt så fant jeg feilen. Anbefales og bruke verksted i finland, betalye 2800kr for arbeid som ville kostet opp til 10000kr i norge

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Bl1pxhpU

comfort module er ikke uvanlig at dem ryker har byttet mange på vw audi, Årsak til at dem ryker er oftes at det blir en kortslutning på noe koblingsfeil eller noe som har blitt koblet på bilen.  Disse får du på Eby fra 200 og oppover. Du låner bare en vagcom eller kjøperen billig kabel og leser ut delenr. finer en som er samme som din. delenr er langt som eks  SW: 1K0 907 530 C    HW: 1K0 907 951 kopiere den du har fra før og legger inn samme kodene så det blir riktig. Dette koster max 500 kr om du får gjøre det selv,

Om du ikke har vagcom nå så står nr oppå modulen din les av den så bestiller du bare en brukt/ny på fra utlandet.

Lenke til kommentar

Da får vi håpe du har fått rett diagnose denne gangen. Jeg tenkte i samme baner når du nevnte det med dørene, så synes ikke det høres urimelig ut. Men det fremstår for meg som en noe uvanlig og underlig feilmodus du har der, og uten å kunne verifisere korrekt modell og koding samt ledningsnett mellom moduler ville jeg ikke anbefale å bytte noe. Det ville isåfall bare vært gjetting.

 

Aporopå gjetting så høres det ut som mer enn bare forskjellen på norsk og finsk verksted og priser, det du har opplevd. Det virker som enkelte verksteder har litt vanskelig for å kjenne sin egen begrensning, og heller enn å si nei, gladelig fakturerer absurde summer for å famle rundt i blinde.

 

 

Til slutt, vedrørende det egget nevner over her om vanlige årsaker til komfort-mord. Har kanskje nevnt det alt, men på bildet av sikringer du la inn tidligere la jeg merke til at det sitter en eller annen ettermontert boks der. Denslags gjør meg alltid skeptisk hvis bilen har el-feil, så du kan jo kanskje sjekke hvor den er koblet, og evnt om det er noe du trenger eller kan ta vekk.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...