kisenmedtisen Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Har windows 7 og skal formatere. Har ikke cd og cd keyen er utgått så får ikke brukt den mere. Dataen sier jeg har piratvare. Nå har jeg kjøpt meg W10 og for ikke innstalert dette da jeg kun har 3gb av 8 nødvendige på "hoveddisken C:" Jeg har ingen mulighet til å frigjøre mere plass på den disken som totalt er på 53gb. Hva gjør jeg? Har en annen disk jeg legger nedlastingsfiler osv på som er på 1TB, kan jeg innstalere windows på den? Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 (endret) Skal du installere fra CD DVD eller minnepenn? Start PC-en og få opp boot-menyen, slik at du starter installasjonen direkte fra mediet og ikke inne fra eksisterende Windows-installasjon. Da vil du få mulighet til å formatere disken før du går videre med selve installasjonen av Windows 10. Boot-menyen aktiveres som regel med en knapp på tastaturet under oppstart av PC. F.eks. ESC, F10, osv. Se etter melding på skjermen. Alternativt så kjører du Diskopprydding / Disk Cleanup i Windows 7 og ser om du får frigjort nok gigabyte til å oppgradere inne fra Windows. Endret 26. november 2015 av Pey'J Lenke til kommentar
kisenmedtisen Skrevet 26. november 2015 Forfatter Del Skrevet 26. november 2015 (endret) Skal du installere fra CD eller minnepenn? Start PC-en og få opp boot-menyen, slik at du starter installasjonen direkte fra mediet og ikke inne fra eksisterende Windows-installasjon. Da vil du få mulighet til å formatere disken før du går videre med selve installasjonen av Windows 10. Boot-menyen aktiveres som regel med en knapp på tastaturet under oppstart av PC. F.eks. ESC, F10, osv. Se etter melding på skjermen. Alternativt så kjører du Diskopprydding / Disk Cleanup i Windows 7 og ser om du får frigjort nok gigabyte til å oppgradere inne fra Windows. Diskopprydding osv gir meg 3gb ledig. Har ikke nubbsjans og få mere... Har hverken cd eller minnepenn. Endret 26. november 2015 av kisenmedtisen Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 (endret) Da lager du deg en minnepenn eller DVD med Media Creation Tool. Du sier du har kjøpt Windows 10, så da antar jeg du også har en produktnøkkel. Denne bruker du under installasjonen som du da starter fra mediet under oppstart av PC. Se flere detaljer i Windows 10 tråden. Endret 26. november 2015 av Pey'J Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Har windows 7 og skal formatere. Har ikke cd og cd keyen er utgått så får ikke brukt den mere. Dataen sier jeg har piratvare. Nå har jeg kjøpt meg W10 og for ikke innstalert dette da jeg kun har 3gb av 8 nødvendige på "hoveddisken C:" Jeg har ingen mulighet til å frigjøre mere plass på den disken som totalt er på 53gb. Hva gjør jeg? Har en annen disk jeg legger nedlastingsfiler osv på som er på 1TB, kan jeg innstalere windows på den? Har du noe på "hoveddisken" som du absolutt ikke vil miste? Datafiler, programmer, osv.? Hvis ikke, så kan du jo slette alt innholdet og installere Windows 10 på den. Hvis du booter PC'en fra den DVD'en du kjøpte, så kan du slette alle partisjoner på hoveddisken ved hjelp av installasjonsprogrammet til Windows når du kommer til punktet "Hvor vil du installere Windows?" Lenke til kommentar
kisenmedtisen Skrevet 26. november 2015 Forfatter Del Skrevet 26. november 2015 (endret) Har windows 7 og skal formatere. Har ikke cd og cd keyen er utgått så får ikke brukt den mere. Dataen sier jeg har piratvare. Nå har jeg kjøpt meg W10 og for ikke innstalert dette da jeg kun har 3gb av 8 nødvendige på "hoveddisken C:" Jeg har ingen mulighet til å frigjøre mere plass på den disken som totalt er på 53gb. Hva gjør jeg? Har en annen disk jeg legger nedlastingsfiler osv på som er på 1TB, kan jeg innstalere windows på den? Har du noe på "hoveddisken" som du absolutt ikke vil miste? Datafiler, programmer, osv.? Hvis ikke, så kan du jo slette alt innholdet og installere Windows 10 på den. Hvis du booter PC'en fra den DVD'en du kjøpte, så kan du slette alle partisjoner på hoveddisken ved hjelp av installasjonsprogrammet til Windows når du kommer til punktet "Hvor vil du installere Windows?" Jeg har ikke DVD. Kjøpte nedlastingsversjonen på komplett, men vet ikke hvor den lastes ned.... Har ny SSD disk nå. Fant ut hvor jeg lasta den ned. Dette er en simpel fil på 7MB. Kan jeg bare legge den inn på USB enkelt å greit å boote fra usb? Endret 26. november 2015 av kisenmedtisen Lenke til kommentar
kisenmedtisen Skrevet 26. november 2015 Forfatter Del Skrevet 26. november 2015 Hvorfor finner den ikke usb brikken? Lenke til kommentar
kisenmedtisen Skrevet 26. november 2015 Forfatter Del Skrevet 26. november 2015 Nå har jeg satt inn ny SSD men hvordan booter jeg fra cd når den er helt ribba? Får ikke opp noe bilde når pcen starter... Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Den fila på 7mb, laster nok ned ISO fila for deg.Men om den ikke finner minnepennen så kan det tyde på at minnepennen din blir gjenkjent som en harddisk, noe produsentene gjorde ei stund.. og det gir problemer med microsoft sitt program. Men, om du har fått ned selve ISO fila, så kan du bruke andre programmer for å formatere minnepennen og få over filene.. Mener Rufus takler dette.. https://rufus.akeo.ie/ Formater den som FAT32 med GPT (UEFI) partisjonering, og velg standard windows installasjon (ikke velg "on the go"). Da bør du kunne boote fra den Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Ellers kan du brenne ut ISO fila.. Men, minnepenn er nok raskere til å installere.. Jeg syntes ihvertfall det.Og jeg har stortsett installert det meste fra XP til Windows 10 fra minnepenn, riktig nok litt mer avansert oppsett på min, da den kan inneholder alt fra XP til 10 Lenke til kommentar
kisenmedtisen Skrevet 26. november 2015 Forfatter Del Skrevet 26. november 2015 Jeg har det på dvd nå, men med ny ssd så finner den ikke noe hdmi signal når jeg starter. Hvordan starter jeg opp med en ny ssd? Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Maskinen skal gi signal til skjermen uavhengig av harddisk/ssd.. Så da er det nok noe annet feil.Piper den ved oppstart? isåfall, hvor mange korte/lange pip?Sjekket at RAM brikker sitter ordentlig på plass, evt ta dem ut og sett dem inn igjen, kan være dårlig kontakt pga f.eks støv.Gjerne ta ut skjermkortet og sett det inn igjen også (om det ikke er innebygget i hovedkort), evt koble skjermen rett i hovedkortet om det har innebygget skjermkort (mest sannsynlig vil det ikke gi noe bilde, om du har et annet kort tilkoblet også). Sjekk alt av strømkabler. For bilde skal du få om du ikke har i noe harddisk også.Kun noe få komponenter som trengs for å få bilde, og det er:Hovedkort, CPU, RAM, og strøm, og evt skjermkort om det ikke er noe innebygget. Lenke til kommentar
kisenmedtisen Skrevet 27. november 2015 Forfatter Del Skrevet 27. november 2015 Har kunn vært borti ssd. Ingen pip eller noe. Bruker tv jeg da. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 27. november 2015 Del Skrevet 27. november 2015 Ikke feilsøk noe som helst før du har prøvd med DVI eller VGA på en PC-skjerm Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 27. november 2015 Del Skrevet 27. november 2015 Kanskje greit for oss å få litt mer info om hva maskinen består av også. Men gjør som nevnt over, prøv med en annen utgang på skjermkortet, DVI, VGA, gjerne også en annen skjerm enn TV om du har tilgang på noe.Noe må ha skjedd et sted. Lenke til kommentar
kisenmedtisen Skrevet 27. november 2015 Forfatter Del Skrevet 27. november 2015 Har jo ikke vært borti annet enn SSD disken. Lenke til kommentar
kisenmedtisen Skrevet 27. november 2015 Forfatter Del Skrevet 27. november 2015 Oppe å går snart må men nå vill ingen program som jeg har innstallert starte. Vanskelig å innstallere meste også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå