Ragnar115 Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Hei, Vil påstå at eg er relativt fresh når det kjem til mage. Føler eg ikkje får nok ut av det eg trenger magevis og at magetreningen min blir for slapp. Tenkte at nå må eg nesten skjerpe meg og gjøre litt mer mage.Det eg ønsker er magemuskler, synlig da. Og om noen kommer med "tenk på kostholdet" så er eg på diett nå mer eller mindre eller som alle kaller det "livstilsending" og mistet 20 kilo fett til nå og mangler vel rundt 6 kilo før eg ligger på 15 % fett (sånn rufly) Uansett, om man driter i å kommentere noe ang. kosthold så ønsker eg å trene mage. Er har null peiling på gode øvelser. Vet heller ikkje helt hvordan eg skal dele det inn. Forstått det slik at man kan dele inn mage trening i 3 og kanskje til og med flere. Oblique som er musklene på siden, og kvar enkelt rad med magemuskler (rett på meg om da e feil) Hva øvelser anbefaller dere, gjerne oppdelt for kvar enkelt del av magen. Ønsker helst "lite komplekse" øvelser. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Rutene har kun med fett% å gjøre - senk den og få de frem. Baseøvelser og planker er alt du trenger for mage/kjernetrening Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 25. november 2015 Forfatter Del Skrevet 25. november 2015 Rutene har kun med fett% å gjøre - senk den og få de frem. Baseøvelser og planker er alt du trenger for mage/kjernetrening Du sier eg trenger null mage trening for å få rutene? Gleder meg til dietten er ferdig da Må stramma opp sidene litt. Tips der? Hater planken noko insane. Får den heller ikkje til uten smerte i korsryggen (kan ligge til at eg har skoliose, noe eg burde nevnt tideligere iforhold til "komplekse". Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 (endret) Du sier eg trenger null mage trening for å få rutene? - ned med fett% så kommer de frem. Folk du ser bilder av på nettet går på bol, de bygger muskler selv på kaloriunderskudd. Vi gjør ikke det. I tillegg har de perfeksjonert lys, foto-vinkling og smurt seg inn med deilig sjokoladesaus for å få rutene mer synlige. -Om du sliter med korsryggen bør du være generelt forsiktig med mageøvelser -basetrening (Markløft/Knebøy) vil gi deg det du måtte trenge innen mage/kjernetrening - i tillegg styrker du ryggen din. Stramme opp sidene er det samme - du gjør dette gjennom basetrening og kjernetrening som styrker området i sin helhet. Det meste vil vel og merke føles/bli strammere når fett% går ned. Endret 26. november 2015 av Countryman Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 25. november 2015 Forfatter Del Skrevet 25. november 2015 (endret) Du sier eg trenger null mage trening for å få rutene? Ja det sier jeg - ned med fett% så kommer de frem. Folk du ser bilder av på nettet går på bol, de bygger muskler selv på kaloriunderskudd. Vi gjør ikke det. I tillegg har de perfeksjonert lys, foto-vinkling og smurt seg inn med deilig sjokoladesaus for å få rutene mer synlige. -Det lille man muuligens bygger gjennom div. mageøvelser er så lite at jeg anser det som ren waste of time. Vondt i korsryggen kan fikses ved å kjøre litt mer vinkel i plankeutførelsen - rumpa stikkende litt opp. -Resulterer i en "litt dårligere planke", men 1000 ganger bedre enn ikke no planke. -Naturrligvis vil basetrening også gi deg det du måtte trenge innen mage/kjernetrening for å få frem rutene til genetisk-maks. Trener du godt med markløft og knebøy slår du altså 2 fluer i en smekk. Ellers, om planke er umulig finnes det andre gode kjerne-øvelser også, google så ser du. Stramme opp sidene er det samme - du gjør dette gjennom basetrening og kjernetrening som styrker området i sin helhet. Det meste vil vel og merke føles/bli strammere når fett% går ned. Har gått opp ganske kraftig i alle styrke øvelser. Sist eg skjekka trengte man ikkje karbohydrater for å bygge muskler og man ligger ikkje på seg av proteiner med mindre man eter veldig mye av det ettersom det er ein enormt krevende prossess å gjøre protein om til fett. Sånn eg har forstått det utifra min PT, min kostholdsrådgiver og igjennom helse så er det at man treng protein og ein eller anna mineral for restutisjon av muskelfiberene noko som skjer når du ødelegger muskelfiberene ved trening. Med tanke på at eg fortsatt har fett på kroppen så vil kroppen "spise" om eg kan bruke det ordet av fettlageret mitt før det går utover muskelmassen. Endret 25. november 2015 av Ragnar115 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 (endret) Styrke kan du fint øke i ved underskudd ja. Her er det mange faktorer som spiller inn, som ikke-oppnådd-genestisk-styrke ennå og teknikk. - det er det totale kcal-inntaket av "alle 3" som er avhengig av opp eller ned i vekt - kalorier-pluss pr. dag eller kalorier-minus - i forhold til hva du forbruker. - ved underskudd er det ok å overdrive proteininntaket for å sende signaler om at muskler er ok å ta vare på. PT`n din har nok rett - om du får i deg nok proteiner pr. dag og i tillegg trener vil du kunne klare å opprettholde muskelmassen ja - dermer er det fettet som tæres. Endret 26. november 2015 av Countryman Lenke til kommentar
diskusjon124 Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Jeg syns magetrening i slynger er utrolig bra. Lenke til kommentar
War Skrevet 28. november 2015 Del Skrevet 28. november 2015 Riktig som høna sier, bare se på de som åpenlyst og åpenbart boler, trener volum på mage for harde livet, hvor mye større ruter har de en oss normale? Med ren trening er det deff som får frem ruter, sammen med å manipulere vannet før en konkurranse. Øke volumet på de er nesten umulig og måten man må trene for å få det til er ugunnstig. Derav baseøvelser og planker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå