degas Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 (endret) Hei! Står litt fast med følgende problemstilling. Redigering av DV-video fra Sony PC-105 i Adobe Premiere 6.5, ønskes vurdert på TV-skjerm. Maskinen er oppsatt med Win XP.pro, AMD 2,8 og 1 GB DDR, samt Radeon 9600pro grafikkort. Forsøk på to-skjermvisning, PC-monitor og TV, strander. Anvender ViewSonic 22" som arbeidsredskap i forhold til Photoshop, men det er altså ønskelig å vurdere videoredigeringen på TV i sanntid, som er målet her. Overalt man søker informasjon, er anbefalinger ang. garfikkort innrettet mot spill, noe man aldri gjør på maskinen. Derfor er det som å lete etter nålen i høyet for å finne anbefalinger av grafikkort, eller veiledning på hvordan dette kan gjøres. Hverken bruksanvisningen til Premiere, Sony eller Radeon kan gi noe godt svar. De grå hår øker i rask takt...... Kanskje dere vet? Må jeg ha et annet grafikkort, eller kanskje eget kort for å få sett video på TV, i tillegg til skjermkortet ? degas Endret 15. november 2003 av degas Lenke til kommentar
kenneth74 Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Vanlige grafikk kort i dag, har mulighet til å koble 2 digitale utganger på, samt 1 video. Det vil si at du kan kjøre 2 skjermer samtidig fra en pc, samt at du kan kjøre 1 videosignal ut til tv. Problemet med disse kortene er at du ikke kan gjøre alt dette samtidig. Det vil si at du enten må kjøre ut video eller fra digitale utganger. Men dersom jeg ikke husker helt feil, så mener jeg at Matrox har et grafikk kort som faktisk lar deg bruke to skjermer og 1 videosignal SAMTIDIG. Husker i farten ikke hva det heter, men du finner det nok på hjemmesiden deres. PS: Du klarer deg godt med pc monitorer også, så lenge du holder deg innenfor safemode. Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 huh? mitt radeon 9600 pro klarer i alle fall dette fint.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå