Anonymtrening20 Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Jeg og kjæresten har vært sammen i litt over 3 mnd, og har det veldig bra sammen. Vi har kjent hverandre i et år. Han har da netopp flyttet ut i egen leilighet, og vi snakker mye om at jeg skal bo der innimellom. Jeg føler jeg bør betale noe i mnd for å bo der. Det blir nok flere dager i uken. Det er kun han som har tatt opp lån til å betale leiligheten. Siden vi ikke har vært sammen lenge, så flyttet vi ikke skikkelig sammen enda for å unngå for mye stress hvis det ikke skulle fynke. Vet noen hva som er normalt når en kjæreste bor for seg selv, og den andre delen bare "bor" der innimellom, men egentlig bor hos foreldrene hjemme? Lenke til kommentar
G27 Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Det er vanlig at dere deler på hverdagslige utgifter, ikke at du betaler leie. Du kjøper av og til inn f.eks. middag, snop, tannpasta, håndsepe... Slike ting. Ikke hver gang, men om du er på butikken og vet det trengs noe hverdagslig, så kjøper du det. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Siden du er jente så regner jeg med at du betaler alerede 5 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Er litt opp til han det, men er jo mer stuerent å betale en leie når du bor der, selv om det ikke er noe en liker å snakke om. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Siden du er jente så regner jeg med at du betaler alerede Bra du slår et slag for likestillingen Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Siden du er jente så regner jeg med at du betaler alerede TS har da ikke sagt at h*n er jente. H*n har sagt at kjæresten er en gutt. Si meg, lever du i steinalderen? 4 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Uansett hva TS er så regner jeg med at betalingen er i orden Og, ja, jeg lever i steinalderen. Har du ikke lest noen andre innlegg jeg har skrevet? 3 Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Det er vanlig at dere deler på hverdagslige utgifter, ikke at du betaler leie. Du kjøper av og til inn f.eks. middag, snop, tannpasta, håndsepe... Slike ting. Ikke hver gang, men om du er på butikken og vet det trengs noe hverdagslig, så kjøper du det. ho skal så definitivt være med på å betale på felleskostnadene, strøm, internett etc. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Jeg vil si at TS ikke trenger føle seg forpliktet til å betale eller være med på å betale noenting av utgifter som typen ville hatt uansett. Da snakker vi sånt som leie, strøm, internett ol. Eventuelt strøm utgiftene kan jo gå litt opp om leiligheten er i bruk/oppvarmet flere timer i døgnet, og dusj/varmtvannsforbruket øker som følge av at TS er der. Så det er jo greit å snakke om. Men ellers er det som en annen sa her. Man holder seg med egne toalett artikler og spleiser på mat om man ikke handler hvert sitt. Jeg tror faktisk mange menn/gutter vil bli litt sure om kjæresten insisterer på å være med på husleie/faste utgifter. Da blir det liksom ikke "hans" leilighet lenger. Men folk er forskjellige, og som de fleste tråder i kategorien kunne vært svart med: "Har du prøvd å spørre?" Lenke til kommentar
€tt@n Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Jeg har det slik som TS beskriver. Jeg har hatt min egen leilighet i en god stund nå, og kjæresten har leid et rom i bofelleskap. Grunnet bosituasjonen har vært naturlig at vi har vært hos meg. I de over 2 årene som vi har hatt det sånn så har jeg aldri ønsket at hun skulle betalt noe leie, ei heller strøm/internett etc. Det er jo tross alt min leilighet. Men det at hun har handlet inn litt mat, toalett papir, såpe etc. har jeg alltid satt veldig pris på og har vært hennes måte å gi litt tilbake. Men nå som hun har flyttet inn fast så blir det selvfølgelig leie. Hun betaler fellesutgiftene til leiligheten (som forøvrig er mindre enn leien i bofelleskapet tidligere) også deler vi litt på mat innkjøp osv. 1 Lenke til kommentar
Anonymtrening20 Skrevet 25. november 2015 Forfatter Del Skrevet 25. november 2015 Jeg har det slik som TS beskriver. Jeg har hatt min egen leilighet i en god stund nå, og kjæresten har leid et rom i bofelleskap. Grunnet bosituasjonen har vært naturlig at vi har vært hos meg. I de over 2 årene som vi har hatt det sånn så har jeg aldri ønsket at hun skulle betalt noe leie, ei heller strøm/internett etc. Det er jo tross alt min leilighet. Men det at hun har handlet inn litt mat, toalett papir, såpe etc. har jeg alltid satt veldig pris på og har vært hennes måte å gi litt tilbake. Men nå som hun har flyttet inn fast så blir det selvfølgelig leie. Hun betaler fellesutgiftene til leiligheten (som forøvrig er mindre enn leien i bofelleskapet tidligere) også deler vi litt på mat innkjøp osv. Takk for svar! Jeg er jente for dere som lurte! Når vi har snakket sammen sier han jeg ikke skal betale noe. Men når jeg feks dysjer der osv, så føler jeg at jeg bør det likevel. Jeg handler inn mat og lager middag, samt småting, i tillegg til at jeg handlet inn en del kjøkkenredskaper til han som en slags innflytningsgave.. Men føler fremdeles foreldrene hans og andre mener jeg burde betale i mnd. Men har ikke vært borti slik før så jeg vet ikke hva som er normalt, og hva man bør forvente. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 I og med at du ikke offisielt bor der men er på besøk ofte synes jeg det er greit at du ikke nødvendigvis skal betale noe fast beløp i måneden og hvis du passer på å handle litt mat og sånt på eget initiativ i blant så bidrar du sikkert nok, hvis kjæresten din synes det også så kan det være et greit utgangspunkt. Du kan jo alltids begynne å betale etter hvert hvis du fremdeles synes det blir riktig, snakk med kjæresten din om det Lenke til kommentar
Visum Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Uansett hva TS er så regner jeg med at betalingen er i orden Og, ja, jeg lever i steinalderen. Har du ikke lest noen andre innlegg jeg har skrevet? Nei, det har jeg ikke! TS kan godt være homofil! Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Så lenge du ikke flytter inn permanent, men er der noen dager i uka, så hadde i alle fall ikke jeg forventet at du skulle betale noen av de faste utgiftene. Som flere har sagt før meg, litt mat og hygieneartikler nå og da, så hadde det vært greit. Den dagen dere flytter ordentlig sammen, da blir det noe annet. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Hvor mange dager i uka bor du hos kjæresten? Antall overnattinger per uke og hvor stor andel av fritida tilbringer du der kontra hos foreldrene dine, 50%? Har du f.eks egne skuffer og skap til klær, nips og dippedutter? Eier du noen av møblene? Mottar du post på hans adresse? Føler du eller han at du bor der eller er på besøk? Lenke til kommentar
Anonymtrening20 Skrevet 26. november 2015 Forfatter Del Skrevet 26. november 2015 Hvor mange dager i uka bor du hos kjæresten? Antall overnattinger per uke og hvor stor andel av fritida tilbringer du der kontra hos foreldrene dine, 50%? Har du f.eks egne skuffer og skap til klær, nips og dippedutter? Eier du noen av møblene? Mottar du post på hans adresse? Føler du eller han at du bor der eller er på besøk? 4-5 overnattinger i uken kanskje. varierer veldig! Kjøper inn mat. Eier ingen av møblene, men har hjulpet han med å kjøpe litt pynt, kjøkkenredskaper osv. Har egen skuffe til noen klær.. Lenke til kommentar
G27 Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Seriøst. Hverdagslige ting! Mer trenger du ikke betale. Spesielt ikke når han sier at du ikke trenger det!! 1 Lenke til kommentar
Andysowhatgg Skrevet 29. november 2015 Del Skrevet 29. november 2015 (endret) Om du skal betale leie der så kan du også kreve rettigheter til leiligheten hans. Det er lettere at han betaler for sitt eget sted slik at han er den som bestemmer der. Så slepper man alt den driten der.EDIT: Det her er ikke rettferdig, det her er bare irriterende. Om kjæresten min skulle begynne å betale for min leilighet hadde jeg blitt sur. Endret 29. november 2015 av Andysowhatgg Lenke til kommentar
SpongeFrog Skrevet 29. november 2015 Del Skrevet 29. november 2015 Kommer litt ann på hvor mye du bor der vil jeg si. Bor du der 4-5 dager i uken eller mer synes jeg at den parten må bidra med ett månedbeløp, eller kjøp av nødvendige ting som fks mat. Alt i livet er ikke gratis, hans økonmiske situasjon må også tas i betrakting om du blir boende der flere dager i uken. Ville tatt en skikkelig samtale der dere kan bli enige om sånne ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå