Gå til innhold

the moon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det burde vært noe gjennskinn i vannet etter den lyse månen.

Det ser ut som litt slurv i kuttinga rundt månen, noen svarte flekker langs kanten som ser litt rare ut.

Det kan være at du bør se litt på korningen, det ser ut som det er mer støy i landskapsbildet enn i månen. Kanskje også skarpheten.

(Jeg synes landskapsbildet ser stemningsfullt ut alene, og ville nok latt være å lime inn månen i dette bildet uansett, men det er vel smak og behag.)

H

Lenke til kommentar

Det burde vært noe gjennskinn i vannet etter den lyse månen.

Det ser ut som litt slurv i kuttinga rundt månen, noen svarte flekker langs kanten som ser litt rare ut.

Det kan være at du bør se litt på korningen, det ser ut som det er mer støy i landskapsbildet enn i månen. Kanskje også skarpheten.

(Jeg synes landskapsbildet ser stemningsfullt ut alene, og ville nok latt være å lime inn månen i dette bildet uansett, men det er vel smak og behag.)

H

jo helt enig, det er best med det naturlige og jeg har lagt ut dette bildet igår uten måne og i farger. Men hadde lyst til å lære litt å manipulere bildet. Ja det ble litt feil rundt månen og jeg klarte ikke å få det bra nok der. Det er en av grunnene til at jeg ønsket tips om hvordan få det til så det ble best mulig. (at månen skulle vært mindre vet jeg men valgte å bruke stor måne slik at det ikke var tvil om at det skulle være manipulert

Lenke til kommentar

Jeg husker jeg så en så stor måne en gang når jeg var liten jentunge, ble nesten litt skremt. Bildet var ikke supertroverdig, men artig å se likevel. Månen er ujevn i kanten, og gjennskinnet i vannet er i grunnen litt smalt i forhold til den store månen, er det ikke?

Noen tips har ikke jeg, for sånt noe har jeg ikke gjort noen gang. :D

Lenke til kommentar

Jeg husker jeg så en så stor måne en gang når jeg var liten jentunge, ble nesten litt skremt. Bildet var ikke supertroverdig, men artig å se likevel. Månen er ujevn i kanten, og gjennskinnet i vannet er i grunnen litt smalt i forhold til den store månen, er det ikke?

Noen tips har ikke jeg, for sånt noe har jeg ikke gjort noen gang. :D

Nei du har helt rett at det ikke er troverdig. Spesielt ujevnhet, kantet skille mellom måne og himmel samt gjenspeil lyset er feil etc. Men hovedgrunnen til at jeg la det ut var for å lære hvordan jeg kunne gjort det mest mulig perfekt. Blir nok aldri min greie med å manipulere men syns det kunne vært moro å lært litt samt leke seg innimellom

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Det jeg synes avslører mest er speilingen i vannet som synes for smal og skjevt plassert i forhold til månen. Men noe tips om å fikse det har jeg ikke.

Det ble likevel et severdig resultat.

Mvh

Alec

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...