Gå til innhold

Synsattest for sertifikat – trenger jeg ny synstest?

Kileskrift

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte jeg skulle søke om mopedsertifikat, (er så gammel at jeg ikke trenger oppkjøring), og i den forbindelse lurte jeg på hvordan synsattesten fungerer?

Jeg er brillebruker, og da skjønner jeg at man trenger en synsattest fra lege eller optiker. Jeg ringte rundt til et par brillebutikker, og hun ene jeg snakket med hevdet at jeg også trengte en ordinær synstest for å kunne få synsattest, hun sa at det ikke kunne ha vært mer enn 6 måneder siden sist jeg tok en ordinær synstest.

Hun andre sa ikke noe om at jeg trengte en ordinær synstest, og på nettet leser jeg at optikerattesten (som er noe helt annet enn en synstest) ikke kan ikke være eldre enn 6 måneder gammel. Så jeg lurte rett og slett på om hun ene dama rotet litt, eller om hun muligens prøvde å prakke på meg en dyr og unødvendig synstest? (Vanlig synstest koster 600, en synsattest koster 80,-.) Eller stemmer det at jeg trenger en ny synstest?

Det er mer enn 6 måneder siden sist jeg hadde synstest, men synet mitt er stabilt og har ikke endret seg siden sist.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...