AfterGlow Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Forskere har utviklet en skjerm som nesten ikke bruker strøm.Ny skjermteknologi kan gi mobilene ekstrem batteritid og oppløsning Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 "Ny skjermteknologi kan gi mobilene ekstrem batteritid og oppløsning" "På firmaets hjemmeside kan man lese at skjermene vil ligne på papir, altså noe à la Kindle-skjermer som ikke lyser opp på egen hånd." Ok? Hvis man trekker slutninger eller tenker slik dere skriver artikler så... Ja. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Mobiler med denne skjermen leveres med uttrekkbar og fleksibel leselampe for bruk i mørket. 2 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Mobiler med denne skjermen leveres med uttrekkbar og fleksibel leselampe for bruk i mørket. .. noe som også kan brukes som lommelykt eller ekstern blits (gir mye mer tiltalende lys enn blits som sitter nært kameraet). Lenke til kommentar
Snickers-is Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Det ser ut til at teknologien egner seg både for bakbelysning og for reflektiv gjengivelse. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 (endret) Mobiler med denne skjermen leveres med uttrekkbar og fleksibel leselampe for bruk i mørket... fungerer også som selfiestang ved behov. Endret 25. november 2015 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Som avisen The Telegraph melder skjedde det nye og oppsiktsvekkende fremskrittet hos et firma tilknyttet det kjente Oxford-universitetet i Storbritannia. Nesten like unødvendig som å skrive "det norske stortinget, som befinner seg i Norge." Brukte supertynt PCM-materialeSelve teknologien innebærer å benytte et nytt såkalt PCM-materiale (phase changing materials), som i korte trekk er materialer som kan endre struktur og egenskaper med svært korte intervaller. PCM handler om faseskift, ikke om hvor raskt det skifter fase. Teknologien har imidlertid også andre store fordeler, blant annet at pikslene kan lages ekstremt små, nærmere bestemt under 100 nanometer. Potensielt kan dette igjen gi vanvittig høyoppløste skjermer. Rettere sagt 10 000 dpmm (hvis vi antar at det ikke går med noe plass på rammene rundt pikslene), eller 254 000 dpi om vi skal bruke antikvariske målesystemer. Eller omtrent 250 gigapiksler på en typisk telefonskjerm. 2 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 (endret) Mobiler med denne skjermen leveres med uttrekkbar og fleksibel leselampe for bruk i mørket. Kindle Paperwhite. Bruker lite strøm, kan leses i mørket, den fleksible leselampa forblir i nattbordskuffa. Endret 25. november 2015 av tommyb 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Kindle piperwhite har en nydelig skjerm både teknisk og bruksmessig, men det hjelper lite når den er begrenset av en programvare-tvangstrøye. Få paperwhite til andre og mer brukervennlige enheter så skal jeg gjerne vurdere en med sånn skjerm. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Kindle piperwhite har en nydelig skjerm både teknisk og bruksmessig, men det hjelper lite når den er begrenset av en programvare-tvangstrøye. Få paperwhite til andre og mer brukervennlige enheter så skal jeg gjerne vurdere en med sånn skjerm. Nå var det mest ment som et eksempel på at også slike skjermer kan ha interne lyskilder. Den typen nevnt i artikkelen høres ut som den har potensiale for å erstatte e-ink og lage enheter med fordelene til ebøker uten bakdelene. Jeg bruker mine eboklesere til eboklesing, og lite (==ingenting) annet. Blir mest brukt når jeg er på steder uten sikker tilgang på ladestrøm til min Surface Pro. Nooken har en slags custom Android-hack med full desktop og en browser, men skjermen er fryktelig dårlig egnet til den slags GUI. Heller ikke egnet til å lese tegneserier. For tiden er det første GoT-bok som leses. Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Så det er både bra og det kan produseres billig, men enda ingen dato. Det betyr jo at det egentlig ikke stemmer og at det er mange problemer de skjuler. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Ja, jeg venter fortsatt på de 1 tb store optiske diskene som TDK, eller hvem det nå var, skulle komme med "til neste år", altså i 2010 eller når det var igjen... Eller Mempile i 2007... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg