ray001 Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Hvorfor får jeg ikke se at portene er åpne? Jeg har Telenor ZyXEL P8702N som er satt i Bridge modus(dette vet jeg stemmer). Har og en Asus RT-AC3200 router Har satt opp flere porter som skal være åpne, bl.a for XBOX One som disse: (53,80,88,500,3074,3544,4500 ports) Se bilde vedlegg, dette skal være riktig, men når jeg sjekker på http://www.canyouseeme.org/, eller http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ så får jeg at portene er stengte. Har gjort det samme som står beskrevet her: http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Asus/RT-AC87U/Xbox_One.htm Hva kan jeg gjøre for å få dette til? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Hva slags IP har du på WAN porten til Asusen? Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 (endret) Det er bare oppført lokal port på 3 av linjene, er det en spesiell grunn til det? Jeg har AC66U som har samme grensesnitt, og det er ikke noe problem å åpne porter. Usikker på om det har noe å si, men jeg legger jeg alltid inn lokal port. Endret 25. november 2015 av WonderStivi Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Husk at du må ha testen kjørende på den porten hvis du skal se den via en slik side. Den siden tester kun tcp og ikke udp Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 26. november 2015 Forfatter Del Skrevet 26. november 2015 Hva slags IP har du på WAN porten til Asusen? Det er den IP adressen Telenor gir meg, som begynner på 85.xxx.xxx.xxx. Når jeg får den IP adressen så skal Telenor Router ZyXEL P8702N være i bridge modus. Det er bare oppført lokal port på 3 av linjene, er det en spesiell grunn til det? Jeg har AC66U som har samme grensesnitt, og det er ikke noe problem å åpne porter. Usikker på om det har noe å si, men jeg legger jeg alltid inn lokal port. Tror ikke det skal ha noe å si, du bare setter porten rett til den PCen som skal ha porten da. Mener jeg. Om jeg setter lokal port, så hjelper det ikke. Husk at du må ha testen kjørende på den porten hvis du skal se den via en slik side. Den siden tester kun tcp og ikke udp Ok, og hvordan få testet f.eks XBOX one da? Eller min Synology NAS? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Forward port 5000 til IP adressen til NAS'en din og prøv å nå den fra et annet nett (mobilnett f.eks) med WAN IP:5000 Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 27. november 2015 Forfatter Del Skrevet 27. november 2015 Ja det fungere Men lurer på om at XBOX og fungere da, men ungene i huset synes det lag`er for mye, når det spilles, derfor lurer jeg på om alle porter er åpnet der og, eller ikke siden det lag`er... Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 28. november 2015 Del Skrevet 28. november 2015 Bruker Xbox kabel? Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 28. november 2015 Forfatter Del Skrevet 28. november 2015 Tenker du på nettverkskabel? Min har jeg satt opp ned det, men trådløst går og. Alltids best med kabel? Lenke til kommentar
olavrb Skrevet 19. desember 2015 Del Skrevet 19. desember 2015 (endret) Tips for å bruke mindre tid på å sette opp port forwarding:50:60 (kolon) vil åpne alle portene fra og med 50 til 60. Til mine konsoller åpner jeg bare alt, 50-2700. Endret 19. desember 2015 av o-l-a-v Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå