Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Anbefalte innlegg

Hvorfor får jeg ikke se at portene er åpne?

Jeg har Telenor ZyXEL P8702N som er satt i Bridge modus(dette vet jeg stemmer).

Har og en Asus RT-AC3200 router 

Har satt opp flere porter som skal være åpne, bl.a for XBOX One som disse: (53,80,88,500,3074,3544,4500 ports)

Se bilde vedlegg, dette skal være riktig, men når jeg sjekker på http://www.canyouseeme.org/, eller http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ så får jeg at portene er stengte.

Har gjort det samme som står beskrevet her:

Hva kan jeg gjøre for å få dette til?

post-31334-0-07307300-1448454386_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er bare oppført lokal port på 3 av linjene, er det en spesiell grunn til det? Jeg har AC66U som har samme grensesnitt, og det er ikke noe problem å åpne porter. Usikker på om det har noe å si, men jeg legger jeg alltid inn lokal port.

Endret av WonderStivi
Lenke til kommentar

Hva slags IP har du på WAN porten til Asusen?

Det er den IP adressen Telenor gir meg, som begynner på 85.xxx.xxx.xxx. 

Når jeg får den IP adressen så skal Telenor Router ZyXEL P8702N  være i bridge modus.

Det er bare oppført lokal port på 3 av linjene, er det en spesiell grunn til det? Jeg har AC66U som har samme grensesnitt, og det er ikke noe problem å åpne porter. Usikker på om det har noe å si, men jeg legger jeg alltid inn lokal port.

Tror ikke det skal ha noe å si, du bare setter porten rett til den PCen som skal ha porten da. Mener jeg. Om jeg setter lokal port, så hjelper det ikke.

Husk at du må ha testen kjørende på den porten hvis du skal se den via en slik side.

Den siden tester kun tcp og ikke udp

Ok, og hvordan få testet f.eks XBOX one da? Eller min Synology NAS?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...