Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Deaktivere startsperre -Jeep


Sacca

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finnes et enkelt triks.. Men om det er så lurt er jo noe annet :p
I nøkkelen så sitter det en chip.. ta ut den, og fest den i bilen, i nærheten av tenninga.. På denne måte skal du kunne starte den med alle nøkler som passer i tenninga.. Evt med skrutrekker om du skrur ut sylinderen.

Byttet tenningslås på bilen til en kamerat, og da måtte han ha ny nøkkel.. og denne måtte kodes opp mot bilen, noe vi ikke hadde tid til å dra på verkstedet å gjøre med det første.. Så da endte vi opp med å måtte bruke den nye nøkkelen i tenninga, mens chipleseren hang løst, for å lese den gamle nøkkelen.
Om begge kom for nære leseren, så ville ikke bilen starte.. regner med at det ble noe tull når begge ble lest samtidig :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Finnes et enkelt triks.. Men om det er så lurt er jo noe annet :p

I nøkkelen så sitter det en chip.. ta ut den, og fest den i bilen, i nærheten av tenninga.. På denne måte skal du kunne starte den med alle nøkler som passer i tenninga.. Evt med skrutrekker om du skrur ut sylinderen.

 

Byttet tenningslås på bilen til en kamerat, og da måtte han ha ny nøkkel.. og denne måtte kodes opp mot bilen, noe vi ikke hadde tid til å dra på verkstedet å gjøre med det første.. Så da endte vi opp med å måtte bruke den nye nøkkelen i tenninga, mens chipleseren hang løst, for å lese den gamle nøkkelen.

Om begge kom for nære leseren, så ville ikke bilen starte.. regner med at det ble noe tull når begge ble lest samtidig :p

 

Takk for svar. Det som skjer med denne bilen er at selv om den ikke er låst, kan det ikke gå mer enn 5 min før sperra er på, og fjernkontrollen må brukes for å låse/låse opp bilen, slik at sperra slår seg av. Dette MED nøkkel i tenningen...

Det du sier om nøkkelen høres jo veldig spennende ut, men tror du det fungerer med denne typen sperre?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Har denne ettermontert sperre, som er koblet til sentrallåsen? Har den ettermontert alarm?

 

Vanligvis er startsperren helt separat og passiv, med en transponder rundt nøkkelhullet og en chip i hver nøkkel. På en såpass gammel bil kan det være andre løsninger. 

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

Har denne ettermontert sperre, som er koblet til sentrallåsen? Har den ettermontert alarm?

 

Vanligvis er startsperren helt separat og passiv, med en transponder rundt nøkkelhullet og en chip i hver nøkkel. På en såpass gammel bil kan det være andre løsninger. 

Tja si det.. Jeg har ikke sånn superpeiling på dette, men det jeg vet er at nøkkelen i seg selv ikke holder for å deaktivere startsperren. Fjernkontrollen MÅ brukes.. Så ja, den er kanskje koblet til sentrallåsen. Alarm aner jeg ikke... 

 

Blir problemene større ved at sperren og sentrallåsen er koblet sammen?

Lenke til kommentar

På en del av disse eldre Grand Cherokee fungerer den originale startsperren som du sier, og man må slå av med fjernkontrollen, selv om nøkkel står i tenningen.

 

Med rett diagnose-utstyr (DRB) kan det sikkert kodes nye fjernkontroller, men slå av tviler jeg på at det finnes noen enkel løsning på. Det må vel i såfall være utstyr utviklet av biltyv-bransjen, for det er jo designet for å ikke kunne slås av, og er ikke snakk om noe enkelt ettermonterte greier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...