Morgens Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Beklager elendig overskrift/forklaring... Dette er utenfor min komfortsone. Naboen har satt opp en Windows 10 maskin for meg som igjen har en virtuell Windows 10 maskin. Etter siste update når jeg ikke "host" eller den fysiske PC'en lenger, kun den virtuelle. Får ikke pinget IP, kobler på sharene og RDP fungerer heller ikke. Har ikke skjerm der den står plassert - så jeg må gjøre det fra den virtuelle maskinen. Har tatt strømmen 2 ganger uten at det hjelper. Den var satt opp med fast IP fra DHCP på brannmuren. Så hvordan finner jeg IP? Ping maskinnavn fungerer heller ikke. + Den kjører lysstyringen hjemme og jeg må få det igang før kona kommer hjem. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Prøv dette: http://windowsitpro.com/powershell/find-your-hyper-v-vm-s-host-name-powershell Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 25. november 2015 Forfatter Del Skrevet 25. november 2015 Takk, men feilen måtte løses fra konsollet. TCP/IP-hadde blitt deaktivisert for hostens nettverkskort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå