Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

FTP overføringer som "dør"

Anbefalte innlegg

Yo!

Jeg sitter på en 2mbit ADSL linje fra NGT som har fungert veldig bra i over seks måneder, frem til nå. Det hele begynte med at jeg koblet en svitsj opp mot ruteren (Netopia), for å kunne ha to maskiner på nett.

Det som nå har skjedd er at mine FTP overføringer går i spinn! Det vil si, jeg kan overføre på full hastighet i 10-15 minutter. Men etter en viss tid "dør" overføringen... Hastigheten synker sakte men sikkert, helt til den står på 0,0 kb/sek.

(Her er det også verdt å merke seg at IRC, HTTP, ED2k og alle andre protokoller fungerer 100%)

Hvis noen har opplevd samme problem, eller vet hva som er feil hadde det vært knall.

Jeg bruker Win XP pro, med et helt normalt nettverkskort.

På forhånd takk,

Jeremias

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Yo!

Jeg sitter på en 2mbit ADSL linje fra NGT som har fungert veldig bra i over seks måneder, frem til nå. Det hele begynte med at jeg koblet en svitsj opp mot ruteren (Netopia), for å kunne ha to maskiner på nett.

Det som nå har skjedd er at mine FTP overføringer går i spinn! Det vil si, jeg kan overføre på full hastighet i 10-15 minutter. Men etter en viss tid "dør" overføringen... Hastigheten synker sakte men sikkert, helt til den står på 0,0 kb/sek.

(Her er det også verdt å merke seg at IRC, HTTP, ED2k og alle andre protokoller fungerer 100%)

Hvis noen har opplevd samme problem, eller vet hva som er feil hadde det vært knall.

Jeg bruker Win XP pro, med et helt normalt nettverkskort.

På forhånd takk,

Jeremias

Yo!

Kanskje det er switchen din som er årsaken.

Hadde en 3com switch som hadde samme symptomer.

Av og til kunne kunne jeg overføre filer via ftp. i 30 min. andre ganger i 1min.

Skal også sies at det ikke bare var ftp det var problemer med, men alle

enheter som var koblet til switchen kunne ikke kommunisere med hverandre.

Slo jeg av strømmen til switchen av/på så kunne det fungere igjen.

Har nå fått ny switch av 3com og den fungerer utmerket.

Ser at du skriver at IRC, HTTP og ED2k fungerer, men siden det skjedde

med det samme switchen kom på plass er det kanskje lurt å sjekke den.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde din løsning, men oppnådde ikke tilfredsstillende resultat. Etter at jeg hadde koblet fra TP-kablene fra svitsjen og tatt ut strømkontakten ble linja bedre. Tilsynelatende... Etter ca. 15 min var alt som før, mao. ustabilt.

Trenger windows noen spesielle innstillinger for få nettverk gjennom router og svitsj? Eller er dette et hardware-problem?

Lenke til kommentar

Virker som det er flere her med samme problem... Jeg har nå slitt med dette siden helga, og har oppdaget jeg trakk noen forhastede slutninger i mine tidligere poster. IRC og web blir helt klart påvirket. Ofte opplever jeg 10-20 frakoblinger fra IRC på kort tid. Dessuten må jeg til tider refreshe en web side opptil 10 ganger før den vises (laster).

Kan forklaringen være feil/overbelastning på NGTs linjer? Isåfall, hva ville være den beste måten å gå fram på, for evt. utbedring/refundering ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

jeg har opplevd at når jeg brukte flash fxp og registreringsperioden var utløpt så fikk jeg full speed før den så gikk helt ned til null.

Lenke til kommentar

Jeg har sjekka FlashFXP versjonen min, og den er ikke cracka. Gratis-perioden er heller ikke utløpt. Har prøvd alt mulig, og vurderer nå (i desperasjon) å installere win2k, for å se om det gjør noen forskjell.

Jeg er desperat, noen må da ha hatt samme problem?

/j

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...