Din_Laban Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 (endret) Kjøpte nylig et Asus Z170 Pro Gaming jeg satte sammen i går med I7 6700K CPU på LGA-1151 og G.Skill Ripjaws 4 3000MHz 4x4GB DDR4 CL15. Fra før har jeg et 970 GTX som fungerer bra. Imidlertid virker det som at det kan være et kompabilitetsproblem med G.Skill minnebrikkene, da maskiner ikke poster bilde uansett hva jeg gjør og hvilken bildeutgang jeg prøver (kortets innebygde, 970GTX). Jeg har også prøvd alle mulige kombinasjoner med G.Skill minnebrikkene for å se om den poster med 1 eller 2 minnebrikker. Hvis jeg har forstått det rett, så er minnefrekvensen om XMP probelemet her. Er det noen andre som erfart det samme problemet eller har en veldig enkel løsning (som sikkert er å prøve et annet minne)? Endret 25. november 2015 av Din_Laban Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 (endret) Så maskinen booter ikke hvis du resetter BIOS (altså ingen overklokk) uansett kombinasjon av 1-4 brikker i 1-4 spor? Har du sjekket om du har siste BIOS? Jeg ser iallfall at v 0703 gir støtte for flere varianter av minnebrikker Endret 25. november 2015 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 25. november 2015 Forfatter Del Skrevet 25. november 2015 Takk for svar. Nei jeg kommer ikke inn noen steder, maskinen blir bare stående å surre uten å gi bilde. Jeg regner med at en oppdatering av BIOS er nødvendig her, men maskinen poster ikke bilde. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Kjøpte nylig et Asus K170 Pro Gaming Regner med at du mener Asus Z170 Supportsiden til Asus - Listen over kompatibelt minne Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 25. november 2015 Forfatter Del Skrevet 25. november 2015 JA! min feil. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Kanskje du kan låne noe anna minne av noen og forsøke en bios flash? Eller så må du vel bare sende minnet i retur og ta noe fra QV-lista. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 25. november 2015 Forfatter Del Skrevet 25. november 2015 Jeg bestilte inn noe "billig" minne fra Komplett, flashe og se hva jeg gjør. Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 (endret) Jeg kjøpte dette hovedkortet i forbindelse med Komplett sin 20 årsfeiring. Der hadde de en upgradebundle med dette hovedkortet, i7 6700k cpu og Corsair Vengeance LPX DDR4 2133MHz 16GB. Bundle gikk tom på lager før jeg rakk å bestille, men jeg fant løse deler og samme type minne bare i rød farge som jeg bestilte. Eneste forskjell jeg gjorde vs bundle, var å legge til en ekstra pakke med minne, totalt 32GB (2stk 2x8 kits). Ivrig som jeg var med å sette dette sammen, ender jeg opp med det samme resultat som trådstarter her - svart skjerm og nothing more. LED-lampe på hovedkort indikerer feil på RAM. Så da startet morroa med å feilsøke. Tok ut skjermkort og gjorde det så minimalt som mulig ved å ha kun en disk koblet til etc. PC booter nå med 2 av 4 minnebrikkene montert. Den booter også med kun 1 brikke montert, men så fort jeg forsøker å boote med alle 4, er det dødt. Oppdaterte BIOS til siste versjon (i skrivende stund versjon 2003), uten at dette hjalp. Oppsettet i BIOS er helt default. Nullstilte til default, just in case. Har ikke aktivert noe fancy OC greier eller XMP. Likevel så klarer ikke enten hovedkortet, cpu eller minne å fungere sammen som forventet. Googler litt og ser at flere sliter med dette hovedkortet - men i hovedsak med Corsair minne, men da relatert XMP. Akkurat nå så har jeg søkt om retur av minne og i mellomtiden bestilt opp ny ladning med minne i håp om at dette løser seg. Ble det noe løsning for deg @Din_Laban ? Endret 22. oktober 2016 av FuLu Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 25. oktober 2016 Del Skrevet 25. oktober 2016 Svarer meg selv, det løste seg med Crucial minne som jeg byttet med, Case closed for min del Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå