ilpostino Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Per i dag har jeg et modem fra Canal Digital som er koblet til en Asus RT-AC66U trådløs router. Ved enkelte tilfeller har jeg problemer med at internett-linjen detter ut og jeg mistenker at det er Asus'en som skaper krøll. Jeg har siste Merlin build på Asusen men har hatt samme problem med siste firmware fra Asus også. På Asusen har jeg mulighet til å sette opp videresendring/port forwarding internt på nettverket. Vil jeg ha tilsvarende mulighet på den trådløse routeren fra Canal Digital? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Finner ingen dokumentasjon på det, men det skal da vittelig være mulig til jeg tro. Har selv en Thomson 789vn fra NGT som forwarder uten problemer. Ikke spessielt avansert router heller. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Forstår ikke hvorfor du ville kjøpe den routeren, hadde ikke tatt den i mot om den var gratis. Merker selv det er problemer man må slå av modem\router en gang i annen hver måned. Men skulle jeg vurdert ny router ville jeg selvsagt valgt Asus AC 88U. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 25. november 2015 Forfatter Del Skrevet 25. november 2015 Forstår ikke hvorfor du ville kjøpe den routeren, hadde ikke tatt den i mot om den var gratis. CD sin eller Asus RT-AC66U? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Bestill en av markedets beste trådløse rutere! Hvordan kommer den mot Asus AC 88U? Så derfor ville jeg styrt unna canaldigital sin router, erfaringmessig er internetlevrandørens rutere de dårligste og billigste. Så eneste fordelen med slik router må være fjernadminstrasjon som gjør det mulig for kundebehandlere å fikse problemet uten å reise til kunden for å fikse dette, det er vel eneste fordelen jeg vet slike routere har. Ellers tror jeg de fleste router på markedet gir mere for pengene når vi snakker ren ytelse. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Er du sikker på at det er routeren din, og ikke kabelmodem eller linje/tjeneste som feiler? Den tiden jeg hadde CD opplevde jeg det samme, nettet falt ut av og til, vanligvis bare sekunder om gangen. Jeg visste at det ikke var routeren (siden den hadde funket feilfritt på VSDL), og hadde helt nytt kabelmodem, så jeg kontaktet CD. De kjørte en analyse av nettet i mitt nærområde, og fant ut at det var en "boks" i veien et sted som av og til hikket litt. Jeg har hatt en P8702N lenge nå, og har brukt den først som VDSL routermodem, senere som router for Canal Digital og nå som router for Altibox hussentral (i bridge mode). Den har god rekkevidde på både 2.4 og 5 GHz, og er mer enn rask nok for mitt behov, den støtter 1,3 Gbps på AC. Med unntak av enkelte SW-versjoner har den vært veldig stabil, det er aldri behov for restart. Har satt den opp med remote management, slik at jeg kan nå den uansett hvor jeg er. Ligger mange på finn.no til 3-500 kr, og du skal lete litt for å finne en bedre router til den prisen. Synes jeg.... Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 25. november 2015 Forfatter Del Skrevet 25. november 2015 På grunn av tidligere, tilsvarende feil har jeg hatt en installatør hjemme som har fikset et eller annet da de fant feil på linjen til borettslaget. Kanskje jeg burde stå på og få de til å sende tekniker på nytt. Han som var der forrige gang snakket om at han måtte skru opp lokket i veggen og teste signalene inn i leiligheten hvis han måtte komme tilbake. Dette skjer så å si hver gang jeg laster ned mange filer samtidig via torrent. Ved vanlig bruk (surfing, online gaming via Playstation 3 og Playstation 4, streaming til Netflix og HBO og Youtube) så fungerer alt helt fint med i det jeg setter i gang med nedlasting så tar det ikke mange minuttene før hele linjen detter ut og da må jeg ta ut strømmen på routeren og modemet og la det være ute et kvarters tid før jeg setter det inn igjen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Når linja "detter ut", mister kabelmodemet DS, US og online (avhengig av modemtype)? Eller er det kun routeren som slutter å funke? Dersom du plugger en PC i porten på kabel-modem, får du internettilgang da? Lenke til kommentar
MrMountainLurk Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Når du kjører igang med torrentnedlasting og linja faller ut, hjelper det ikke å avslutte torrentprogrammet? Hadde mye trøbbel med det samme, men et minutt eller to etter jeg avsluttet torrentprogrammet var linja tilbake til normalen. Eksperimenterte mye med å justere innstillingene (begrense antall tilkoblinger, hastighet på opp- og nedlasting osv.), det hjalp mye, men ikke helt. Endret til slutt fra uTorrent til Vuze, og da forsvant hele problemet Har både Asus RT-AC66U og ZyXEL 8702 (ja, du kan port forwarde). Syntes begge fugerer bra nok til vanlig bruk. Opplever ikke ofte at jeg må restarte noen av de. Asusen er nok et par hakk kraftigere, og har langt ryddigere og raskere brukergrensesnitt, så skulle jeg bare hatt en av de hadde jeg valgt den. Jeg tenker at om det er feil på linja, vil problemet kunne fremprovoseres om du laster ned en stor fil fra en annen plass med god båndbredde, f.eks. ftp.uninett.no eller et spill fra Steam. Godt mulig jeg tar feil, men tror ikke det er noen ledd på selve linja inn til huset (+modem) som blir mer ustabil av at det er mange tilkoblinger (en av hovedforskjellene på torrent og "vanlig" nedlasting), det er vel mer ruteren sin oppgave å håndtere? Spør sikkert dumt, men har du forsøkt å fabrikknullstille ruteren? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 26. november 2015 Forfatter Del Skrevet 26. november 2015 Når du kjører igang med torrentnedlasting og linja faller ut, hjelper det ikke å avslutte torrentprogrammet? Nei, linjen er helt nede. Jeg har vel ventet en halvtimes tid før jeg har tatt strømmen til modem om router men frem til da har linjen vært helt nede.Jeg har samme problemet med uTorrent og Deluge. Jeg har både prøvd å nullstille softwaren, "nedgradert" til original firmware og oppgradert firmwaren til siste ofisielle release. Jeg har Cisco EPC 3010 og da har Link-lampen ikke blinket når jeg har hatt problemet. Når linja "detter ut", mister kabelmodemet DS, US og online (avhengig av modemtype)? Eller er det kun routeren som slutter å funke? Dersom du plugger en PC i porten på kabel-modem, får du internettilgang da? Jeg har ikke testet å koble kabelen til pc'n rett inn i porten på kabel-modemet men skal fremprovosere feilen og se hva som skjer. Det burde jeg h a sjekket ut tidligere egentlig men har ikke tenkt over det. Lenke til kommentar
NULL Skrevet 27. november 2015 Del Skrevet 27. november 2015 Hvordan kommer den mot Asus AC 88U? Så derfor ville jeg styrt unna canaldigital sin router, erfaringmessig er internetlevrandørens rutere de dårligste og billigste. Så eneste fordelen med slik router må være fjernadminstrasjon som gjør det mulig for kundebehandlere å fikse problemet uten å reise til kunden for å fikse dette, det er vel eneste fordelen jeg vet slike routere har. Ellers tror jeg de fleste router på markedet gir mere for pengene når vi snakker ren ytelse. P8702N er i en slik sammenheng relativt ok. Rent chipset-messig er det så vidt jeg husker samme chipset som i RT-AC66U. I praksis har jeg dog noe bedre wlan-dekning hjemme med RT-AC66U-en enn P8702N-en. Hvis man er DSL-kunde, vil man jo trenge P8702N som et DSL-modem. Husker ikke helt, men mulig det er noen bro-muligheter her som kan være verdt å undersøke. Er en del andre tråder knyttet til P8702N her på forumet. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 6. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2015 (endret) Nå fikk jeg fremprovosert feilen igjen med at linjen detter ut. Jeg koblet datamaskinen rett inn i modemet og ting fungerte helt normalt igjen. Tipper det derfor er ASUSen som skaper problemer. edit: Jeg kjøpte med en Asus RP-AC 52 sammen med den trådløse routeren fra Asus. Det går fint å bruke denne sammen med den trådløse routeren fra CD, ikke sant? Endret 6. desember 2015 av ilpostino Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 21. desember 2015 Del Skrevet 21. desember 2015 (endret) P8702N er i en slik sammenheng relativt ok. Rent chipset-messig er det så vidt jeg husker samme chipset som i RT-AC66U. I praksis har jeg dog noe bedre wlan-dekning hjemme med RT-AC66U-en enn P8702N-en. Nå har det kommet test av denne på dinside: TEST: ZyXEL P8702N fra Canal Digital Som fasitsvaret sier, den er bra kjøp for 1000 kr men klarer ikke å konkurere mot de beste routerne (ASUS) Skal man ha 100 mbit eller mindre er denne greit. Skal man ha 500 mbit hastighet bør man satse på bedre router fra asus eller bedre. Endret 21. desember 2015 av LMH1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå