Nordmann3 Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Enten er det meg, eller så er læreren dårlig til å forklare. Jeg går nå på vg2 og hadde T matte i fjor. Det gikk sånn passe. I år valgte jeg S matte fordi det var det middels nivået, men her ble det mye vanskeligere. Er det mulig å bytte til P matte i 3 klasse isteden for S2? Eller burde jeg bytte nå etter jul til P matte? Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 (endret) Skal du bytte bør du bytte med en gang. Om det er mulig må du snakke med skolen din om. Praksis på området varierer veldig fra skole til skole. Når det kommer til nivå på matten så er vel listen slik: R S T P Der det å uteksamineres med T-matte ikke bringer noe mer enn P-matte. Om T-matte gikk greit i fjor bør du ha grunnlaget for å klare R og/eller S. Sikker på at du ikke kan investere mer tid i faget i stedet for å bytte? Endret 25. november 2015 av Star Fox Lenke til kommentar
Dolandyret Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Jobber du mye med faget? Det er viktig å regne mye, og om læreren er dårlig til å forklare, så burde du ta det opp med h*n. Om du ser på eksempler i boka er det ganske enkelt å lære seg litt på egenhånd også S og R matte er etter min mening mye mer givende enn P-matte. Om du senere bestemmer deg for å gå et studie hvor R1 (evt. S1 og S2) er krav for å komme inn, så er det kjipt å stå der og enten måtte gå tresemester, forkurs eller ta opp faget som privatist. Men det er klart at om du vet hva du vil studere senere, og ligger på stryk i faget, så er det nok lurt å bytte. Begynner kanskje å bli litt sent nå da, men om de ikke godtar at du bytter nå, så kan du melde deg ut av faget og ta 2P som privatist til våren. Da er det riktig nok viktig at du passer på at du har tilstrekkelig med timer i programfag, så du får godkjent vitnemål. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå