sinnaelgen Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 jeg tror at du har oversett noe , for det var rutenett menyen metro jeg poengterte siden man var inne på det med menyvalg i form av et rutenett jeg har før vær ute noe lignede jeg tror det var neo som het pc tools til windows der program ikine var organiser som knapper , i sted for ikoner Men igjen spør jeg , sier du dette fordi du sitter NÅ og bruker Crimson oppdateringen eller sier du det fordi "du tror" det? jeg sier det fordi jeg er "alergisk" mot metro eller det som ligner av det likke jeg er har sett av Crimson så ser det ut som det eneste de har endret på i forhold til utseende er at man for horisontalt valg i stedet for vertikalt. angående prøving så prøver jeg ikke noe før det er klart for det systemet jeg bruker Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 jeg sier det fordi jeg er "alergisk" mot metro eller det som ligner av det likke jeg er har sett av Crimson så ser det ut som det eneste de har endret på i forhold til utseende er at man for horisontalt valg i stedet for vertikalt. angående prøving så prøver jeg ikke noe før det er klart for det systemet jeg bruker Så med andre ord har du null brukererfaring fra det , klager på at det ligner for mye på "Metro" som du aldri brukte og fortsetter å berike denne diskusjonen med vesentlige detaljer som alle andre forumdeltakere har bruk for , samtidlig så forstår du ikke hvordan dette fungerer og er ikke villig til å prøve det ut når det faktisk er en helt grei og stabil driver. Det kan dog være at du ikke kan bruke mange av funksjonene da du har et eldre skjermkort og driveren er beregnet på GCN 1 eller bedre. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 jeg sier det fordi jeg er "alergisk" mot metro eller det som ligner av det likke jeg er har sett av Crimson så ser det ut som det eneste de har endret på i forhold til utseende er at man for horisontalt valg i stedet for vertikalt. angående prøving så prøver jeg ikke noe før det er klart for det systemet jeg bruker Så med andre ord har du null brukererfaring fra det , klager på at det ligner for mye på "Metro" som du aldri brukte og fortsetter å berike denne diskusjonen med vesentlige detaljer som alle andre forumdeltakere har bruk for , samtidlig så forstår du ikke hvordan dette fungerer og er ikke villig til å prøve det ut når det faktisk er en helt grei og stabil driver. Det kan dog være at du ikke kan bruke mange av funksjonene da du har et eldre skjermkort og driveren er beregnet på GCN 1 eller bedre. Da har du ikke forstått poenget . Det jeg klager på er at alle kopier metro , ikke hvordan Crimson fungerer Kommer det til windows 7 eller 8 også ? ( slik jeg har forstått det så er det også en del gamere som ikke liker windows 8 eller 10) Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Nei, dette er ikke en kopi av Metro. Nei det er ikke noe alle klager på. Om det kommer til Windows 7 / 8 ? Kanskje , sjekk selv på siden til AMD. De fleste som går over til Windows 10 som gamere vil trolig få en like bra opplevelse som når de brukte Windows 7 , min erfaring er faktisk bedre støtte i W10 enn på W7 for eldre spill. Men hva får deg til å delta i en slik diskusjon om du ikke er interessert i denne oppdateringen i det hele tatt? Er det bare for å påpeke dine faktafeil? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 om det er kopi eller ikke vil nå tiden vise. det er ikke bare utsende alen som betyr noe , men og så mindre deler Man deltar i diskusjoner fordi man synes at de er interessante. hva hadde du forventet ? Man er alltid interessert i at drivere og programmer blir bedre Hvordan det skal fungere vil alltid ha delte meninger Akkurat nå mener jeg den nye utsende på kontrollpanelet er unødvendig , ihvertfall slik den nye utgaven er beskrevet i forhold til den gamle jeg ser ikke den store endringen Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 om det er kopi eller ikke vil nå tiden vise. det er ikke bare utsende alen som betyr noe , men og så mindre deler Man deltar i diskusjoner fordi man synes at de er interessante. hva hadde du forventet ? Man er alltid interessert i at drivere og programmer blir bedre Hvordan det skal fungere vil alltid ha delte meninger Akkurat nå mener jeg den nye utsende på kontrollpanelet er unødvendig , ihvertfall slik den nye utgaven er beskrevet i forhold til den gamle jeg ser ikke den store endringen Nei, det er ingenting som hindrer deg fra å fortsette å bruke det gamle. Det er heller ingen som tvinger deg til å teste det nye , men siden du faktisk ikke har testet det så ikke tro at man legger så veldig mye vekt på meningene dine da du faktisk kun baserer deg på et visuelt inntrykk og ikke fra erfaring og utifra hvordan ting faktisk fungerer. Men jeg skal faktisk være snill og fortelle deg fordelene : 1 : Lynrask oppstart , under 1 sekund for å få opp menyene. 2 : Enkelt og oversiktlig , man får gjort ting langt fortere i dette oppsettet enn CCC. 3 : Funksjonelt : Man kan stille overklokking på hvert spill og tilpasse det visuelle på en kjapp og effektiv måte , redusere strømforbruket ved FRCAT , kjøre globale innstillinger eller kjøre spesialtilpassede innstillinger for hvert spill. 4 : Brukervennlig : Menyene er intuitive og oversiktlige , man knoter ikke rundt for å lete etter noe. At du ikke ser de store endringene er jo nettopp fordi du ikke har prøvd det. Men med mindre du faktisk tar det i bruk og kommer med en god tilbakemelding på hva du liker og ikke liker så gidder jeg ikke å svare deg da det er som å prate til en døv mann. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 virtuelle inntrykk har jo veldig mye å si om man har lyst til å ta i bruk noe nå handler det om hva man har bruk for så 1 omstarten her ingen ting si for de fleste om det tar 1 sekund eller 10 sekunder så er det få som vektlegger det . det har også mye å si hvor rask pcen er i utgangspunktet 2: hva som er enkelt , og oversiktlig er veldig personlig .det er forskjel på hva man foretrekker Det ble jo i sin tid påstått at metro skulle være en enklere startmeny , men så var det mange som ikke var enige i det 3 hvilke funksjoner man har , har strengt tatt lit med utseende å gjøre 4: hva som er brukervanlig er også veldig personlig så spørs det hvor godt AMD har truffet denne gangen Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Ytelsen ser forresten ikke til å være noe spesielt for en driveroppdatering: Hele anandtech reviewet: http://www.anandtech.com/show/9811/amd-crimson-driver-overview Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Er dette en kødd, eller? CCC er jo fortsatt her, de har bare skifta navn på det til "Radeon Additional Settings". Dette er kontrollpanelet til Windows 8.0 all over again. Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Er dette en kødd, eller? CCC er jo fortsatt her, de har bare skifta navn på det til "Radeon Additional Settings". Dette er kontrollpanelet til Windows 8.0 all over again. Ja, jeg og så den. Det var ganske trist.... De bruker nå faktisk begge systemer. Hvis du klarer deg med Radeon settings så ser jeg ikke at det blir et så stort problem, men bare det å dele opp settings på denne måten er jeg ikke en stor fan av. Det er fortsatt litt slik på Windows 10. Eller, jeg ville sagt dette er som Windows 10. Windows 8 var mest gamle måten og litt nye. Win 10 er mest nye og litt av den gamle. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Ok, så de nye driverne løste ikke problemene mine med at jeg må plugge Dell-skjermen fra og til igjen for at den skal gjenkjennes i Windows 10. Har funnet mange tråder om det (som denne), men ingen løsninger. Finnes det noen programmer som for eksempel kan slå av/på en displayport, slik at den tvinges til å initialisere oppkoblingen på nytt, og dermed kan finne skjermen? Det begynner å bli kjedelig å dra ut kabelen for hver reboot. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 (endret) I Radeon Settings navngis skjermene som 2 - 1 - 3, som er slik de var i CCC før... 2 - 1 - 3 er forresten også hvordan skjermene kommer opp i Windows > Display Settings. Men når jeg i Radeon Settings går på "Eyefinity" og trykker "Advanced Setup", kommer CCC opp (minus navigeringa på venstresiden), og nå står skjermene som 2 - 3 - 1... Snodig. Når jeg trykker "Identify all" på begge samtidig, så kommer både 1-tallet og 3-tallet opp på den skjermen som står som "No Display Connected" i Radeon Additional Settings > My Digital Flat-Panels > Properties (DIgital Flat-Panel). Ikke verst at en skjerm som ikke er tilkoblet både kan identifisere seg som panel 1 og 3 samtidig. Akkurat disse tingene er det jeg snakket om når jeg forventet barnesykdommer på den nye løsningen. Endret 26. november 2015 av tommyb Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 27. november 2015 Del Skrevet 27. november 2015 I Radeon Settings navngis skjermene som 2 - 1 - 3, som er slik de var i CCC før... 2 - 1 - 3 er forresten også hvordan skjermene kommer opp i Windows > Display Settings. Men når jeg i Radeon Settings går på "Eyefinity" og trykker "Advanced Setup", kommer CCC opp (minus navigeringa på venstresiden), og nå står skjermene som 2 - 3 - 1... Snodig. Når jeg trykker "Identify all" på begge samtidig, så kommer både 1-tallet og 3-tallet opp på den skjermen som står som "No Display Connected" i Radeon Additional Settings > My Digital Flat-Panels > Properties (DIgital Flat-Panel). Ikke verst at en skjerm som ikke er tilkoblet både kan identifisere seg som panel 1 og 3 samtidig. Akkurat disse tingene er det jeg snakket om når jeg forventet barnesykdommer på den nye løsningen. Det er forventet at de siste delene av CCC forsvinner i løpet av de neste oppdateringene. Er en liten teknisk årsak til at dette ikke er fikset enda og du fikler trolig selv med problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå