Gå til innhold

Nå kan du laste ned AMDs ferske Radeon Settings

Anbefalte innlegg

Dette grensesnittet ser alt for mobiltelefonaktig ut. Det er ikke enkelt å få oversikt over mange valgmuligheter i et stort rutenett.

"Ettersom nye Radeon Settings er bygget med basis i programmeringsrammeverket Qt og ikke .Net, som tidligere, starter også Radeon Settings opp på under et sekund – selv ved første gangs kjøring."

Men lol, det har vel ikke noe med Qt vs .NET å gjøre?

Ytelse og stabilitet til verktøyet vil utvilsomt påvirkes av mindre bloat, men det er nok mer enn dette som har påvirket oppstartstiden.

Gjenbruk av samme UI-kode på flere platformer må vel være et mål i seg selv for AMD...

Den mest logiske forklaringen er at AMD planlegger et felles grensesnitt for de ulike plattformene, fremfor ett eget verktøy for hver plattform slik de har i dag. Likevel har de ikke inkludert dette nye verktøyet i "Crimson"-driveren for Linux ennå.

Så å gå fra noe som med få  menyvalg og mange under valg  som også er påstått uoversiktlig med lange undermenyer ( rart at jeg ikke har sett så mye til de lange undermenyene)  så har man gått for valg der alle valgene skal være tilgjengelig samtidig ?

hvorfor fant man da opp folderne ?

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel en viktig del med å dette nye designet er jo nettopp å unngå å ha alt for mange settings i et slikt rutenett,

Rutenett meny er jo obligatorisk på alle OS som også kan kjøre på mobile og små enheter 

gruppering av valg , med under-valg er tydeligvis ikke lov lenger

Anbefaler deg å prøve før du kommenterer.

Samtlige hovedmenyer har sine valgmuligheter , feks spill har global , men også hvert enkelt spill kan justeres manuelt.

Trykker du på en konkret meny så får man fort en oversikt over hva man kan gjøre under.

Lenke til kommentar

Hmm er dette spesielt for windows 10? bruker selv r9-390x på w7.

Bør vel vente en stund til flere har fått testet slik at eventuelle feil blir fikset etc, ikke verdt å gå over til denne nye enda?

Vel, mange av testene de hadde utført var i Windows 7, så jeg tviler. Tror bare det har med hvilken GPU du har. Vel, om du har Windows 95 er jo det noe annet selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Vel en viktig del med å dette nye designet er jo nettopp å unngå å ha alt for mange settings i et slikt rutenett,

Rutenett meny er jo obligatorisk på alle OS som også kan kjøre på mobile og små enheter 

gruppering av valg , med under-valg er tydeligvis ikke lov lenger

Anbefaler deg å prøve før du kommenterer.

Samtlige hovedmenyer har sine valgmuligheter , feks spill har global , men også hvert enkelt spill kan justeres manuelt.

Trykker du på en konkret meny så får man fort en oversikt over hva man kan gjøre under.

Metromenyen var ulogisk bygd opp , hvis det var det du lurte på

Og hvem ønsker seg en knapp for hver enkelt valg ?

jeg vil ha valgene gruppert i logiske grupper 

Lenke til kommentar

Metromenyen var ulogisk bygd opp , hvis det var det du lurte på

Og hvem ønsker seg en knapp for hver enkelt valg ?

jeg vil ha valgene gruppert i logiske grupper 

Som sagt, du har trolig ikke prøvd driveren.

Du har trolig heller ikke oppgradert til Windows 10?

jeg tror at du har oversett noe , for det var rutenett menyen metro jeg poengterte

siden man var inne på det med menyvalg i form av et rutenett

jeg har før vær ute noe lignede

jeg tror det var neo som het pc tools til windows der program ikine var organiser som knapper , i sted for ikoner

Lenke til kommentar

jeg tror at du har oversett noe , for det var rutenett menyen metro jeg poengterte

jeg tror det var neo som het pc tools til windows der program ikine var organiser som knapper , i sted for ikoner

Men igjen spør jeg , sier du dette fordi du sitter NÅ og bruker Crimson oppdateringen eller sier du det fordi "du tror" det?

Lenke til kommentar

Overlooking settings for enkelt .exe filer er god tier.

På for eksempel dota 2 kan man spare mye strøm og varme ved å under clocke kortet med samme FPS som resultat (cpu bottleneck). Kjører på 450 mhz på core med 290 uten fps drop med 90-100 fps.

Veldig imponert.

Lenke til kommentar

Men igjen spør jeg , sier du dette fordi du sitter NÅ og bruker Crimson oppdateringen eller sier du det fordi "du tror" det?

Som en avansert bruker synes jeg det nye UIet er mer effektivt. Jeg hater også metro utseende som regel, men dette er faktisk et godt designet UI.

Lenke til kommentar

På for eksempel dota 2 kan man spare mye strøm og varme ved å under clocke kortet med samme FPS som resultat (cpu bottleneck). Kjører på 450 mhz på core med 290 uten fps drop med 90-100 fps.

Veldig imponert.

Er det noen mulighet til å automatiske sette den til f.eks 60, 120 eller 144 fps? Eller må man prøve seg frem?

Lenke til kommentar

Veldig imponert.

Er det noen mulighet til å automatiske sette den til f.eks 60, 120 eller 144 fps? Eller må man prøve seg frem?

Du har 2 alternativer :

1 Du setter dette manuelt per spill , gå inn i gaming , trykk på spillet , aktiver Frame Rate Target Control og velg antall fps der.

2 Du setter dette på for alle spill ved å bruke "Global" , trykk på Global og aktiver som ovenfor FRTC.

I begge tilfellene kan du selv velge hvor mange fps som er maks per spill. 

(Min 30 , maks 200 ).

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Tenker ikke på maksFPS, tenker på dette panellet:

global-overdrive-100624920-orig.png

Dette er den største nye egenskapen i programmet. Lurer bare på hvordan du vet hvordan du skal stille den. En ting er spill hvor du like så gjerne kan stille den på noe ala maks ytelse, for å unngå strømsparing.

Men hva med ting som ikke er så krevende? Dota 2 er et fint eksempel. 

Lenke til kommentar

Du kan sette også dette manuelt per spill eller globalt.

Manuelt per spill overkjører den globale innstillingen , dermed så kan du feks trykke på spillet du ønsker å endre på, gå inn på overklokking for det og velge de innstillingene du ønsker.

Så noe å spare der , men husk at ved å bruke FRCAT så går du også ned i wattage som brukes så vanskelig å si om du får enda mer gevinst ved å klokke ned også.

Lenke til kommentar

Det blir litt prøving og feiling om du ønsker å oppnå feks 60 fps samtidlig som du klokker ned skjermkortet , men FRCAT skal i utgangspunktet også sørge for å automatisk senke ytelsen til skjermkortet (og dermed bruke mindre strøm) automatisk uten at du manuelt må overstyre dette.

Men spesielt eldre spill kan trolig ha noe mer å gå på når du gjør dette manuelt.

Eksempelvis har jeg testet med Steam sin fps counter og brukt FRCAT uten underklokking og med underklokking , uten FRCAT påslått så jeg forskjell på strømforbruket som gikk ned med FRCAT på og til slutt enda et lite hakk ned med underklokking og FRCAT påslått.

Spillet jeg testet var Half Life.

Lenke til kommentar

Tenker ikke på maksFPS, tenker på dette panellet:

global-overdrive-100624920-orig.png

Dette er den største nye egenskapen i programmet. Lurer bare på hvordan du vet hvordan du skal stille den. En ting er spill hvor du like så gjerne kan stille den på noe ala maks ytelse, for å unngå strømsparing.

Men hva med ting som ikke er så krevende? Dota 2 er et fint eksempel. 

Grunnen til at jeg ikke bruker fps saken er at jeg har 144hz freesync skjerm. Om du har fast refresh som 60 vil jeg tro frame rate target er bedre egnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...