Jarbra Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 (endret) God Kveld Jeg har lenge fundert på hvordan jeg skal tyne mest mulig "saft" ut av skjermkortet mitt. I og med at vannkjøling skal skaffes på nyåret en gang, tenke jeg på en billig løsning så lenge. Noen som har noen forslag / anbefalninger / hva jeg bør styre unna o.l. ? En CPU-vifte hadde vel bare vært det beste ? Jeg har tenkt på disse: Thermaltake Golden Orb <- Denne er både billig, og den ser bra ut. Spørsmålet er om den kjøler bra, noe som jeg betviler grunnet den lave prisen. Denne planslipes om det blir noe innkjøp. CNPS 6000 CU <- Denne koster endel, veier mye og kan blir litt vanskelig å plassere. Er det verdt det ? Tsunami <- Denne er tung, men tar seg bra ut og kjøler bra. "Go for it" ? Skjermkortet kommer med RAM-sinks fra fabrikk, disse skal planslipes o.l. Jeg takker så meget for all respons, og ønsker dere fortsatt en god kveld =) MvH Jarbra Edit: Lagt til noen bilder Endret 15. november 2003 av Jarbra Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 15. november 2003 Forfatter Del Skrevet 15. november 2003 Ikke for å mase eller noe, men [....] Jeg tenke jeg skulle bestille de nærmeste dagene Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Jeg ville gått for en CNPS6000CU, eventuelt en VGA-silencer fra 3dfxcool.no Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 15. november 2003 Forfatter Del Skrevet 15. november 2003 Jeg ville gått for en CNPS6000CU, eventuelt en VGA-silencer fra 3dfxcool.no VGA-silencer passer bare til Radeon- og Gforce 3-baserte skjermkort, om jeg ikke tar helt feil Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Jeg ville gått for en CNPS6000CU, eventuelt en VGA-silencer fra 3dfxcool.no VGA-silencer passer bare til Radeon- og Gforce 3-baserte skjermkort, om jeg ikke tar helt feil Da kan du bruke denne Zalman-greien med vifte på. Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 15. november 2003 Forfatter Del Skrevet 15. november 2003 Jeg ville gått for en CNPS6000CU, eventuelt en VGA-silencer fra 3dfxcool.no VGA-silencer passer bare til Radeon- og Gforce 3-baserte skjermkort, om jeg ikke tar helt feil Da kan du bruke denne Zalman-greien med vifte på. Jeg hadde denne "Zalman-greia" før, men den er "slarkete" og sitter ikke som den skal. Resultatene blir heller ikke storartede. Men som du sa - 6000-kjøleren - høres interessant ut Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 15. november 2003 Forfatter Del Skrevet 15. november 2003 Jeg tenke også på et 4. alternativ, nemlig thermaltake "silent boost". Noen erfaringer med denne ? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Jeg ville gått for en CNPS6000CU, eventuelt en VGA-silencer fra 3dfxcool.no VGA-silencer passer bare til Radeon- og Gforce 3-baserte skjermkort, om jeg ikke tar helt feil Da kan du bruke denne Zalman-greien med vifte på. Jeg hadde denne "Zalman-greia" før, men den er "slarkete" og sitter ikke som den skal. Resultatene blir heller ikke storartede. Men som du sa - 6000-kjøleren - høres interessant ut Det er et alternativ til "Zalman-greia". Giant II fra Thermaltake hos Microplex.no Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Jeg tenke også på et 4. alternativ, nemlig thermaltake "silent boost". Noen erfaringer med denne ? Tror det meste av CPU-kjølere vil funke, men pass på at den ikke blir for tung, siden silisium ikke tåler fryktelig mye. Litt kjipt å knekke kortet... Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 15. november 2003 Forfatter Del Skrevet 15. november 2003 (endret) Men hadde det ikke vært best med en 80mm vifte ? Jeg tenkte jeg skulle sette på en Fleksibel fanduct, 60, 70 og 80mm , slik at tempraturen blir så lav som mulig. Husk at dette kortet skal klokkes til det maksimale med luftkjøling. Jeg får meg nytt kabinett til jul uten vindu, så det spiller ingen rolle hvor stygt det eventuelt blir. Edit: Har tenkt på dette med tyngden jeg også, ja ... Har addet deg i Messenger Endret 15. november 2003 av Jarbra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå