Piter Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 Hei, I går henta vi en kattunge som vi fant fra en annonse på finn.no Da vi skulle hente den fikk vi høre at den var mellom 11-12 uker gamle, så leveringsklare. Tok den med hjem, den går på do selv, spiser mat selv, men syntes katten så veldig liten ut i forhold til katter på samme alder på nettet så jeg tok å veide den. Vekta viste 360 gram. 360 gram er vel alt for lite for en 11-12 uker gammel kattunge? Noen som tørr å tippe ca alder? Er det verdt å beholde den, nå som den ikke har mora i nærheten? Evt hva kan jeg gjøre? ref til annonse: http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=67688307 Lenke til kommentar
daruu Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 Den så litt liten ut, men det går helt sikkert bra. Ene kattungen vår fikk vi alt for tidlig (ellers hadde den blitt avlivd), eneste "feil" med den er han "sutter" litt på tepper og lignende Lenke til kommentar
Piter Skrevet 25. november 2015 Forfatter Del Skrevet 25. november 2015 Fant ut at den kanskje bare var 4 uker mtp vekta. Om jeg beholder den, hva gjør jeg ang mat og drikke? Vanlig tørrfor/våtfor og vann holder? Lenke til kommentar
Flying Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Det kan fremdeles gå helt fint å sette katten tilbake til kattemor, spesielt dersom hun fremdeles har andre kattunger. Katter kan få adferdsproblemer når de har blitt tatt fra kattemor for tidlig, alt fra litt sutting til ekstrem sutting, asosial adferd og urenslighet. Noen katter som blir tatt for tidlig klarer seg helt fint, mens andre blir ødelagt for livet. Du bør ta katten til dyrlege for å få bestemt alder. Kattunger bør dessuten ha helsesjekk, vaksiner og ormekur. 1 Lenke til kommentar
mushi Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Jeg ville ha levert kattungen tilbake! Den ser 5-6 uker ut på bildet. Folk ass! Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Jeg ville ha levert kattungen tilbake! Den ser 5-6 uker ut på bildet. Folk ass! Så du mener det er bedre å levere tilbake kattungen til slike folk... Kjøp morsmelkerstatning og en liten tåteflsake. Lenke til kommentar
makingFaces Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Det kan umulig stemme nei, min var akkurat 12 uker på dagen når jeg fikk ham og han var 1.3 kg. Og han skal ikke bli en stor katt som voksen, han er ikke voksen enda men er estimert til å lande på 4-5 kg maks. Jeg har fått til og med fått "kjeft" av en annen katteeier for å hente ham ved 12 uker, det var liksom for tidlig. Men han var tydelig avvist av mora, hun hadde sluttet å die og begynt å bite og klore etter ungene, og han har klart seg helt fint. Men 350 gram høres ekstremt lite ut!! Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Jeg ville ha levert kattungen tilbake! Den ser 5-6 uker ut på bildet. Folk ass! Jeg får inderlig ikke håpe at du har katt, du syke menneske. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Man er ikke et sykt menneske selv om man velger en dårlig løsning. Lenke til kommentar
makingFaces Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Ja, det er jo et problem uten god løsning. Klart det ikke er BRA å sende den tilbake til uærlige, "dyremishandlende" folk, men det er ikke bra at den er uten moren sin heller. Det går sikkert bra å fostre den opp på flaske og masse menneskelig kjærlighet. Men den første katten min ble nok tatt for tidlig fra moren, jeg var bare et barn da jeg fikk ham, men jeg vet at den var veldig liten. Den drev veldig mye med kneading og sutting, og var ganske skeptisk og lite tillitsfull hele livet. Den jeg har nå var 12 uker og rakk å bli avvist av moren sin, og den er merkbart mye mer sosial, trygg, tillitsfull, godt humør. Men to katter er ikke akkurat et stort nok datasett til å bevise sammenheng. Jeg tror jeg ville spart katten for mer flytting og stress, og fostret den opp på flaske og mye omsorg. Eventuelt sett om jeg kunne lånt en moderlig katt av en venn i noen uker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå