Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Folk sier til meg at det er så lett å move on.... er det så lett?

Er det lett å move on?   

28 stemmer

1. 1. Kunne du ha gått så lenge som meg, uten å ha klart å komme deg videre?

• Ja
      22
    • Nei
      6
  2. 2. Føler dere at mine tanker er en naturlig reaksjon?

• Ja
      24
    • Nei
      4
  3. 3. Har du noensinne håpet på at eksen kom tilbake?

• Ja
      22
    • Nei
      6
  4. 4. Er du følsom, og ligger mye følelser i et forhold?

• Ja
      25
    • Nei
      3
  5. 5. Har du et lykkelig kjærlighetsliv nå?

• Ja
      12
    • Nei
      16

Anbefalte innlegg

Hvis noen slår opp med deg, så kan man jo bli såret, men da er det bare å legge det bak seg, og move on , og finne seg en ny så fort som mulig.... Det sier mange til meg... 

Nå er det 2 og en halv måned siden det ble slutt mellom meg og min eks. Jeg har fortsatt ikke kommet meg videre. Hva synes dere? Er jeg unormal? 

Når jeg går inn i et forhold, så blir jeg så glad i personen at jeg sliter mye når han går sin vei. Det er gjerne en normal sak å gjøre. Men jeg har fått høre at mange sier de legger det helt bak seg ganske mye raskere enn meg. 

Noen tips til meg om hvordan legge det bak meg, og komme meg videre? Og hvor fort jeg bør begynne å tenke på å date igjen? Noen som kan gi meg noen råd, og målsetninger som jeg kan klare å gjennomføre for å komme meg gjennom denne prosessen? Har fortsatt kjærlighetssorg. 

Anonymous poster hash: 960f0...0e0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Letteste" måten uten å bare hive seg på nestemann er å bry deg om deg selv, gjør ting som du liker å gjøre, hva enn det måtte være, finn på ting, med tiden så går det over og du blir mer klar for å finne deg noen andre.

Personlig syntes jeg folk skal ta og "sørge" over eksen og heller starte å date når de er klar for det, ikke når de har kjærlighetssorg og vil bare "glemme" eksen via den nye personen, som må ta støyten.

Det er nå min mening..

Når jeg går inn i et forhold og er glad i dama, så går jeg veldig "inn" for forholdet, holder ikke noe tilbake, så hvis det blir slutt, uansett hvordan det blir slutt, blir jeg lei meg så klart.

Sånn er livet tho, så bruk tid på deg selv og bruk tiden til hjelp.

Lykke til :)

Endret av Ardenus
Lenke til kommentar

Hvis noen slår opp med deg, så kan man jo bli såret, men da er det bare å legge det bak seg, og move on , og finne seg en ny så fort som mulig.... Det sier mange til meg... 

Nå er det 2 og en halv måned siden det ble slutt mellom meg og min eks. Jeg har fortsatt ikke kommet meg videre. Hva synes dere? Er jeg unormal?  [/acronym]

Er følelsene sterke og ekte er 2-3 måneder ingenting. Du er slettest ikkje unormal.

Lenke til kommentar

Nå er det 2 og en halv måned siden det ble slutt mellom meg og min eks. Jeg har fortsatt ikke kommet meg videre. Hva synes dere? Er jeg unormal? 

Når jeg går inn i et forhold, så blir jeg så glad i personen at jeg sliter mye når han går sin vei. Det er gjerne en normal sak å gjøre. Men jeg har fått høre at mange sier de legger det helt bak seg ganske mye raskere enn meg. 

Noen tips til meg om hvordan legge det bak meg, og komme meg videre? Og hvor fort jeg bør begynne å tenke på å date igjen? Noen som kan gi meg noen råd, og målsetninger som jeg kan klare å gjennomføre for å komme meg gjennom denne prosessen? Har fortsatt kjærlighetssorg.

Pfff, de som sier at de legger et forholdt bak seg veldig fort lyver eller har ikke vært ordentlig glad i motparten. Ekte kjærlighet varer livet ut! Å komme seg videre er veldig forskjellig for mange, noen sier det når man "lever normalt igjen" og andre sier det når de har mistet følelsene.

Råd for å komme deg videre er også en vanskelig ting å gjøre, noen trenger å deppe litt andre får det bedre av å starte å date igjen eller gå på byen og liknende. Du bør hvertfall gjøre ting så du ikke sitter alene og kverner på alt som har skjedd, å kjøre huet sitt er ikke å anbefale, snakker av egen erfaring der. Det gjelder forsåvidt alle ting man bør komme seg over.

Tidspunkt for å starte å date igjen er umulig å si, hvis vennene dine maser om det så er det fordi de vil hjelpe og tror at det er en god "løsning". Blir det samme som å ikke sitte å kverne vil jeg si. Som sagt over så bør du vente til du føler det er greit, verken du eller daten får noe godt ut av å stresse med det, men igjen så er det mange som kommer seg over folk på den måten så det er også vanskelig å si. Det kan hende du "blir bedre" av å date, kanskje det blir verre, kanskje det ikke gjør noenting. Gi det et forsøk så får du se, taper hvertfall ingenting vil jeg tro.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

It it doesn't kill you it only makes you stronger.

En destruktiv måte å komme videre på, er å se etter tegn i forholdet som i ettertid kan tyde på at dette ikke var ment å vare, f.eks.:

• Vennene mine likte henne ikke (og i dag skjønner jeg hvorfor)
  • Vennene hennes likte ikke meg
  • Mora er en bitch, og døtre blir som mødre
  • Faren var en gal yrkesoffiser (den var til deg, Anne Line)
  • Det kan se ut som om hun manglet noe i øverste etasje
  • Oppførselen hennes var merkelig
  • Hun hadde mange homofile venner. I ettertid innser man at hun slet psykisk, mens homsene var veldig Ok fyrer.

Og så videre, og så videre. Det er mulig at jeg blir korsfestet av flere forumbrukere, men noen ganger må man bare innse at det var like greit at det ble slutt. Jeg var dødelig forelsket i ei jente da jeg var 18, og jeg brukte mange år på å komme videre. For et par år siden googlet jeg henne, og det jeg fant, gjorde meg gald for at det ikke ble noe mer...

Edit: typo

@TS: kan du omformulere første spørsmål, litt uklart.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

^^Jeg ville ikke kalle det destruktiv, blir heller en positiv tanke å innse at forholdet ikke hadde en framtid uansett. Men når man er betatt/forelska, så ser en ikke forskjellene og problemene med en gang. Man får en reality check først etter følelsene begynner å avta.

Har også erfaring som deg, var en tid jeg var skikkelig betatt av en jente, hun var nydelg og ikke helt tom i toppetasjen og følte hun var drømmedama. Men gjorde noen feil på veien og hun glapp ut av hendene. I ettertid dog skjønte jeg at forholdet hadde ikke fungert uansett pga personlige egenskaper som ikke passet sammen. Har endret meg mye siden den gang, så tviler at jeg vil noensinne finne noen egentlig..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det 2 og en halv måned siden det ble slutt mellom meg og min eks. Jeg har fortsatt ikke kommet meg videre. Hva synes dere? Er jeg unormal?  [/acronym]

Er følelsene sterke og ekte er 2-3 måneder ingenting. Du er slettest ikkje unormal.

Trådstarter her: 

Jeg gikk ut å datet 3 personer rett etter bruddet. Jeg gjorde det for å forsøke å glemme. Han ene viste interesse for meg, men han var jeg ikke så interessert i desverre... og tankene gikk bare på eksen. De to andre viste meg ikke interesse heller, så det var et nedsig. 

Så på en måte så har jeg gått videre, men ikke fysisk. Ingen sex. Og nå møter jeg ingen. For jeg kjente at på hver date så var jeg bare enda mer lei meg over det som skjedde med eksen min... 

Jeg har derfor funnet ut at jeg vil vente med å gå på date til jeg har mer ro rundt livet mitt. Og det å ha sex for tidlig... det er nok ikke så lurt det heller. Av og til er jeg fristet av å bare finne en mann som er ute etter sex, kun for å ha hatt sex igjen med en ny - for å legge eksen bak meg. Men det er gjerne ikke så lurt det heller. 

Takk for gode tankespill. 

Jeg er fortsatt ikke over eksen. Jeg håper fortsatt at han kommer tilbake. Men jeg vet at jeg må forsøke å finne alle negative sider som jeg kan av han. Det er jo noe som er ganske negativt ved han å hente frem.  

Lenke til kommentar

^^Jeg ville ikke kalle det destruktiv, blir heller en positiv tanke å innse at forholdet ikke hadde en framtid uansett. Men når man er betatt/forelska, så ser en ikke forskjellene og problemene med en gang. Man får en reality check først etter følelsene begynner å avta.

Har også erfaring som deg, var en tid jeg var skikkelig betatt av en jente, hun var nydelg og ikke helt tom i toppetasjen og følte hun var drømmedama. Men gjorde noen feil på veien og hun glapp ut av hendene. I ettertid dog skjønte jeg at forholdet hadde ikke fungert uansett pga personlige egenskaper som ikke passet sammen. Har endret meg mye siden den gang, så tviler at jeg vil noensinne finne noen egentlig..

Kjenner meg igjen her. Det er sant. Man ser ikke alt det negative når man er forelsket. Når følelsene avtar så ser man det. 

Lenke til kommentar

Når jeg tenker meg om, burde jeg kanskje omformulert det innlegget. Er nok ikke slik at man blir helt blind på negative ting når man er i lykkerus, men man føler det er overkommelig og føler man kan tilpasse seg, eller at man kan gi det en sjanse. Så går alt skeis og man innser at det hele var bare et stort feilsteg.

Lenke til kommentar

Kommer litt an på hvor mange forhold man har vært i osv. Når du først har blitt knust et par ganger lærer du å holde noe av følelsene tilbake og kommer mye kjappere over et eventuelt brudd. To måneder er i midlertid ganske lite tid.

Har funnet ut at å finne seg noe å gjøre i fritiden er bra terapi. En gøyal sport er en bra måte å slippe fri sinnet på.

Lenke til kommentar

Vet ikke hvor gammel du er, hvor lenge du var sammen med eksen eller hvordan forholdet deres var. Men 2,5 måneder vil jeg uansett anse som lite. Min første kjæreste fikk jeg i en alder av 15 år, forholdet varte under en måned og jeg hadde kjærlighetssorg i 1-2 måneder. 

Jeg er 23 nå. Sommeren 2014 ble det slutt med kjæresten som jeg hadde vært sammen med i 1,5 år. Dette har jeg fortsatt ikke kommet meg over, og det har gjort meg svært deprimert. Altså har sorgen min nå vart like lenge som forholdet. Går til psykolog, bruker medisiner. Kjærlighetssorg er alvorlige greier, som ikke skal tas lett på. Har hatt tre forhold etter dette forholdet.

Men det er normalt og "sunt" å få en sorgreaksjon i slike tilfeller. Det er ikke noe galt med deg. Det kan ta en stund, men det er bare sånn det er. Håper du ikke kommer inn i samme smørje som meg hvor dette påvirker livskvaliteten din i det lange løp. Lykke til :) 

Anonymous poster hash: a4eac...56b
Lenke til kommentar

Trådstarter her: 

Jeg gikk ut å datet 3 personer rett etter bruddet. Jeg gjorde det for å forsøke å glemme. Han ene viste interesse for meg, men han var jeg ikke så interessert i desverre... og tankene gikk bare på eksen. De to andre viste meg ikke interesse heller, så det var et nedsig. 

Så på en måte så har jeg gått videre, men ikke fysisk. Ingen sex. Og nå møter jeg ingen. For jeg kjente at på hver date så var jeg bare enda mer lei meg over det som skjedde med eksen min... 

Jeg har derfor funnet ut at jeg vil vente med å gå på date til jeg har mer ro rundt livet mitt. Og det å ha sex for tidlig... det er nok ikke så lurt det heller. Av og til er jeg fristet av å bare finne en mann som er ute etter sex, kun for å ha hatt sex igjen med en ny - for å legge eksen bak meg. Men det er gjerne ikke så lurt det heller. 

Jeg er fortsatt ikke over eksen. Jeg håper fortsatt at han kommer tilbake. Men jeg vet at jeg må forsøke å finne alle negative sider som jeg kan av han. Det er jo noe som er ganske negativt ved han å hente frem.  

Jeg forstår akkurat hva du mener! Eksen gjorde det slutt med meg og jeg har fortsatt ikke kommet over henne. Prøvde å møte andre, men endte opp som deg. Bare å tenke mer på eksen og falt enda lenger ned. Jeg er i også den tro at hun en dag kommer tilbake. Det er ikke lett, nå har jeg som deg også tatt en pause fra alt. Tenke bare på meg selv. Vil bare være for meg selv og deppe. Jaja, det er sånn det er tenker jeg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Trådstarter her: 

Jeg forstår akkurat hva du mener! Eksen gjorde det slutt med meg og jeg har fortsatt ikke kommet over henne. Prøvde å møte andre, men endte opp som deg. Bare å tenke mer på eksen og falt enda lenger ned. Jeg er i også den tro at hun en dag kommer tilbake. Det er ikke lett, nå har jeg som deg også tatt en pause fra alt. Tenke bare på meg selv. Vil bare være for meg selv og deppe. Jaja, det er sånn det er tenker jeg.

Ja, da har du det sånn som jeg har det..... Forsøkte å møte andre, men ble mer ulykkelig med det. Nå har jeg brukt all fritid på meg selv og da har jeg det mye bedre. Har det slik du beskriver det. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Trådstarter her: 

Ja, da har du det sånn som jeg har det..... Forsøkte å møte andre, men ble mer ulykkelig med det. Nå har jeg brukt all fritid på meg selv og da har jeg det mye bedre. Har det slik du beskriver det. 

Jeg kunne tenkt å prate med deg for å utveksle litt hvordan man kan takle dette. Skriv gjerne til meg i PM. Sliter litt akkurat nå

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

To og en halv måned? Det er jo ingenting! Når det har gått noen år, da snakker vi!

Edit:

To og en halv måned... Hade en eks kommet så fort over meg hadde det vært tidenes signal om jeg betydde mindre enn ingenting.

Endret av Bruker-245639
Lenke til kommentar

To og en halv måned? Det er jo ingenting! Når det har gått noen år, da snakker vi!

Edit:

To og en halv måned... Hade en eks kommet så fort over meg hadde det vært tidenes signal om jeg betydde mindre enn ingenting.

Nå har det gått 3 måneder, men jeg er fortsatt ikke over han, og orker ikke å date før jeg kjenner at jeg er over han. Ja, tydeligvis så betydde han mye for meg. Får se det sånn ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...