Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

26 og aldri hatt kjæreste

Anbefalte innlegg

Når jeg tenker over hvor mye jobb gutter må gjøre for å få kjæreste er jeg glad for at jeg er jente. Så lenge en jente tar vare på utseende og ser bra ut, samt er snill trenger hun strengt tatt ikke å gjøre så mye mer.

Endret av Hannah00
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke noe vits i at folk sammenligner sitt eget frivillige singelliv med en fyr som desperat ønsker å ha sex og få kjæreste, men ikke får det til. Det er ikke akkurat de samme følelsene som dukker opp her.

Ser at du trener og holder deg i form. Har du hvite rette tenner, ren hud, glansfullt hår, bra klesstil, stram hud, tykt hår, lukter godt? Har du gussen eller fin hud? Det er egentlig viktigere enn fokuset på å trene, spesielt hvis du allerede er normal slank. Er en del menn som glemmer å fokusere på slike ting. De ser ofte veldig kjedelig ut utseendemessig fordi de har bleik gråaktig hud, og gussent hår. Man ser ofte litt ut som man lever på grandis og melkesjokolade.

Det man kan gjøre utseendemessig:

Mørke ringer under øyene = restylan tear trough 4500 kr (posene forsvinner og man ser 10 år yngre ut) eller operasjon med lokal bedøvelse 19 000.

Gule tenner = profesjonell bleking (hjemme/salong) ca. 4500.

Gussent hår/dårlig hårsveis = Stylist! Farg gjerne håret i en frisk nyanse annerledes enn ditt eget hår. Glansfult levende hår og en passende frisyre gjør utrolig mye!

Rotete øyenbryn = napping og voksing (tro meg, ingen legger merke til at du har gjort det når det utføres naturlig)

Akne eller hudormer = Differen eller andre legemidler som fås på resept av fastlege

Aknearr = dermaroll 1200 kr.

Blek gussen hud = 10 minutter solarium i uken. Lurt å smøre seg etter hver dusj.

Skjegg = Sørg for at skjegget alltid er stusset og symmetrisk.

Hårvektst = Har du sjenerende hårvekts på steder som ikke er så attraktivt (nese, ører, fingre osv.) kan hårfjerning hjelpe.

Hjelp til klesstil kan faktisk utlyses på finn.no`s småjobber. Det heter privat shopper. (Da kan du møte en jente!)

Husk på at hvis man gjør ting naturlig er det ingen som ser at du har fikset noe :) Jeg tror dessuten kvinner ser på attraktivitet på en annen måte enn menn. Tror  vi ser mer  på detaljene, mens menn har overordet mye av det samme de finner attraktivt (fin rumpe, langt hår, smal midje). Kvinner derimot fokuserer ikke på samme tingene. De vil ha en gutt de stolt kan presentere til venninner og familie. Derfor bør du fokusere på de små tingene som hud, hår, hudfarge, sko, vinterjakke osv. Når en jente blir kjent med deg da trekker de personlige egenskapene dine veldig opp (flink til å lage mat osv.).

Når det gjelder tinder må du sørge for at du putter opp de mest attraktive bildene av deg selv. Gjør ingenting at det er selfies, men ta nok bilder og deretter velg ut det fineste. Det er tross alt veldig overfladisk på tinder, men jeg vet om mange som finner kjæreste der.

Man kan aldri jobbe nok med seg selv. Det er alltid noe man kan forbrede, både fysisk og psykisk. Jeg synes egentlig sjekkeskoler høres veldig bortkastet ut fordi de er veldig dyre og mange psykologer er nok flinkere. De kan sikkert hjelpe deg med teknikker på å øke selvtillit og bli mer sikker på deg selv. Alltid attraktive trekk for kvinner. Desperasjon er kvinner flink til å oppdage og desperate gutter er uattraktive.

Edit: Nå ble hele svaret mitt fokusert mot utseende, og utseende teller ikke så mye. Men fortsatt er det viktig. Men ikke slik at man må se ut som Brad Pitt. Jeg kan faktisk ikke huske å ha fokusert på ansiktet til en mann før. Men legger merke til fin klesstil, humor, selvsikkerhet, og dominanse. Hvis jeg ler mye av hva han sier merker jeg at jeg fort blir tiltrukket. Hvis han i tillegg luker godt, har fin stil, fin hud og fint smil blir jeg lett med på date.

Takk for at du kommenterte. Jeg føler at jeg tar vare på mitt utseende. Jeg spiser for det meste sunt, trener 4 dager i uken. Når det gjelder klesstil, ja jeg må innrømme der trenger jeg litt hjelp. Men jeg pleier å gå i klær som ser nøyaktig det samme som alle de andre gutter jeg kjenner.

Lenke til kommentar

Akkurat hvor ligger problemet?

Kommer du i kontakter med jenter paa byn, og saa mister de interessen etter hvert, eller kommer du ikke i kontakt med de i det hele tatt?

Det er rart. Jeg har truffet damer på byen som jeg føler har likt meg og mange ganger har de gitt meg dies nummer uten at jeg møtte spørre. Men når jeg har ringt eller sendt sms får jeg som regel aldri svar tilbake. Dette skjer bare om og om igjen.

Endret av Nexus321
Lenke til kommentar

Derfor bør du fokusere på de små tingene som hudfarge, vinterjakke osv. 

hudfarge er det vel strengt tatt ikke mye å gjøre med?

Vinterjakke er viktig hvis man vil ha ei knulledukkejente ja, ei bra (les: Vakker OG høyt utdannet) dame bryr seg ikke om sånt. 

Med hudfarge mente jeg ikke å være gussen slik som mange fort blir. Spesielt på vinteren. Tørr og gussen er ikke så fint.

Det var ment for å vise at det er viktig å bry som om de små tingene. Fysisk tiltrekning er viktig uansett. Og jeg tror kvinner bryr seg mindre om skjønnhet som menn tenker skjønnhet er og mer på de små tingene. At man kler seg fint, er morsom og slike ting. Det er de detaljene. Vakre og høyt utdannede damer bryr seg om forskjellige ting. Vakre damer bryr seg kanskje mer om utseende og derfor på slike ting hos andre. Alle er forskjellige og ute etter forskjellig ting. :)

Spør de fleste jenter uansett utdannelse og de vil si at å kle seg bra er tiltrekkende og viktig. Mener ikke sossegutte stil her, men en fin stil som passer til kroppen man har. Det tror jeg vakre og høyt utdannede damer også mener :)

Endret av Hannah00
Lenke til kommentar

Takk for at du kommenterte. Jeg føler at jeg tar vare på mitt utseende. Jeg spiser for det meste sunt, trener 4 dager i uken. Når det gjelder klesstil, ja jeg må innrømme der trenger jeg litt hjelp. Men jeg pleier å gå i klær som ser nøyaktig det samme som alle de andre gutter jeg kjenner.

Da er nok ikke stil problemet hos deg hvis du kler deg greit. Tenker altså på å ikke gå i hullete joggebukse og slikt på fest. Virker som du har det under kontroll. Da vet jeg ikke hva som er galt. Virker ikke som det er noe galt med deg i hvert fall. :) Virker som du tar vare på deg selv fysisk og psykisk. Det burde være mer enn nok.

Kanskje du møter feil type jenter? Er det jenter på din egen alder du som oftest møter eller? Eller samme type jenter hver gang.

På byen tenker jeg at du ikke skal bli skuffet når folk ikke tar kontakt dagen etterpå. Alkohol forandrer folk litt og man ser positivt på mye. Blir selv sjekket opp veldig ofte og hvis jeg har drukket to glass vin er det større sjans for at jeg sier ja til en date eller et tlf. nummer. Men når jeg blir edru vil jeg heller fortsette å være singel. Men jeg svarer folk i hvert fall. Det burde de kunne gjøre.

Hmm.. Hva med en hobby da? En sosial hobby der du møter folk. Matlagingskurs kanskje. Sikkert mange jenter der.

Endret av Hannah00
Lenke til kommentar

Jeg prøver ikke å angripe TS på noen som helst måte, men det er veldig vanskelig å vite om informasjonen noen gir om seg selv stemmer når man ikke kan gjøre opp en egen mening på det. Ta stil for eksempel, det er mange som selv mener de har stil men som flertallet vil si er totalt stilløs. Bare se på alle som bruker fedora, de fleste ser ut som totalt noldusser og har ett stort blinkene skilt på hodet som sier "LØØØØØØØP".

Tanken bak det jeg sier er at du (TS) også burde søke hjelp andre steder enn bare ett forum, da vi ikke kan kvalitetssjekke om det du sier om deg selv stemmer. Det er veldig vanskelig å være 100% reflektert over seg selv.

• Liker 2
Lenke til kommentar

For eksempel at du ikke får matches på Tinder kan være at du rett å slett ikke er fotogen. Noen mennesker er ikke fotogene, meg selv inkludert. Har ikke noe problem med utseende i virkeligheten, men ser alltid helt forferdelig ut på bilder.

Det betyr ikke at det er noe feil med utseende ditt, bare at det ikke fungerer på bilder. Er jo bedre enn motsatt, de som ser bra ut på bilder men ikke i virkeligheten. Men dersom du ikke er fotogen så vil det motarbeide deg på Tinder, da trynefaktor har mye å si der.

Lenke til kommentar

Hei! Jeg er en 25 år gammel mann fra Bergen som har aldri hatt kjæreste. Dette er utrolig pinlig å innrømme. Jeg har aldri kysset noen heller.   Jeg blir bare eldre og eldre, føles som jeg mister år av livet mitt. Jeg er lei av å ikke vite hvordan det føles å kysse noen, å ha sex.

Skavvise ...

Føler at jeg har gjort alt jeg kan til å få meg en dame.

Her er i såfall et siste råd - finn noen som har "draget" og et visst teoretisk grunnlag, og få de til å følge med når du er ute. Hvis du har prøvd over lengre tid og likevel tryner hver gang så kan jeg nærmest garantere deg at du gjør/tenker ett eller annet feil, og at det ødelegger for deg.

Jeg har gått ut på byen og prøvd å treffe damer der. Jeg har prøvd nettdating og tinder men det virker som ingenting hjelper.

Hvordan du oppfører deg og går fram kan ha mye å si. Er du som den gjennomsnittlige nordmann på fyllesjekker'n og grafser dama på ræva før dere har hilst er det neppe noe rart at du ikke får napp ...

Nettdating er lettere håpløst, da du må ha gode bilder, god profiltekst og gode meldinger. Det er langt fra umulig, men siden damene blir nedrent av mannfolk som enten er dørgende kjedelige, gir de komplimenter de har hørt 10001 ganger før eller hopper rett på sexpraten (og blir sure hvis de får et negativt svar) så er det lett å drukne i mengden.

Jeg er utrolig sjalu over folk som har kjærester.

Såh ... I fare for å virke flåsete - du bruker unødvendig mye tid og energi på det som i bunn og grunn er andre folks privatliv? Flott. Hjelper det deg på noe som helst slags vis? Kommer du nærmere målet ditt ved å være sjalu på folk som har noe du ikke har? Hvis det ikke hjelper deg å komme nærmere målet ditt så vil jeg si at det, iallfall i dette tilfellet, er bortkastet tid og energi. For ikke å snakke om at det er særdeles lite attraktivt, siden det signaliserer at du, mildest talt, er desperat.

Må man liksom være Brad Pitt for å få seg en kjæreste??? Jeg har tinder men jeg får nesten aldri matches. Jeg har ingen gode bilder av meg selv (bare selfies). Og hvis jeg får matches blir jeg bare ignorert når jeg sender meldinger.

*sukk*

Igjen, i fare for å virke flåsete så er dette så facepalm-verdig at jeg tror jeg må hanke inn et par kompiser for å få nok hender ...

Når du først spør om man må være Brad Pitt for å få seg kjæreste, for så i neste setning å skrive at du er på tinder og bare har dårlige selfies på profilen, og tydeligvis ikke ser at du skyter deg selv i foten her, så blir jeg litt oppgitt.

Flere hender, gutter. Flere hender ...

Hva bør jeg gjøre??? Jeg blir så innmari deprimert over dette. Jeg snakker 4 forskjellige språk, jeg er flink til å lage mat og jeg kan tegne. Men det virker som damer bryr ikke om slike ting.

Dette blir en ganske grov forenkling, men med mindre noen av disse fire språkene, matlagingen eller tegningen gir deg såpass at damer og sex ikke spiller så stor rolle lengre, alternativt at du møter damer i situasjoner der du kan bruke disse kunnskapene og samtidig vise interesse og lidenskap for det du driver med så er slikt verdt ca null og niks.

Damer tiltrekkes av folk som har selvtillit, sosiale evner og våger å gå sine egne stier, ikke nødvendigvis hvor mye du kan. Kunnskap kan dog brukes til å avle selvtillit, men slik du ordlegger deg virker det mer som du heller i retning av å forsøke å imponere, type "Se hva jeg kan! Ble du våt i trusene nå!?"

Får bare dårlige råd som bare vær deg selv, hvem ellers kan jeg være?

Det som menes er at du ikke skal forsøke å framstille deg selv som noe(n) du ikke er, i håp om å få dame. Det omfatter også å ikke la destruktive tanker og frykt styre showet, siden du da i bunn og grunn handler ut ifra fantasier og ting du tror vil skje.

For å vende tilbake til noe du skrev tidligere så blir du sjalu på folk som har kjæreste, noe som resulterer i at du likså godt kan tatovere "Jeg er upult og desperat" i trynet. Det påvirker tankegangen din, og sannsynligvis handlemåten din og valgene du tar også, og får deg til å si/gjøre ting du ikke ville gjort hvis du ikke hadde følt denne sjalusien.

Et annet eksempel er at du blir deprimert fordi du aldri har hatt kjæreste. Det gjennomsyrer alle innleggene dine, og en del av svarene dine oppleves som bitre og passiv-aggressive, med islett av en "Jeg har gjort nok, jeg fortjener dame!"-holdning, noe som ikke akkurat tjener til å gjøre deg mer attraktiv.

Hva er det kvinner ser etter da? Det er ikke bare utseende pga jeg kjenner mange som er ikke attraktive men har kjærester.

I korte trekk - selvtillit, et minimum av sosiale antenner, lidenskap og evne til å vekke følelser, forståelse for det sosiale "spillet" som faktisk eksisterer mellom menn og kvinner, en smule "gi faen"-holdning, fravær av sjalusi og desperasjon, at mannen ikke er resultatavhengig og at han er proaktiv og går for det han vil ha,

Dette innlegget har blitt langt nok, men hvis du vil kan jeg skrive et innlegg med noen tips og triks som har hjulpet meg på veien.

Mine $0,02.

Endret av Raven_Heart
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hehe! Dette minner meg så om meg selv for noen år siden. Jeg rakk å bli 24 før jeg kyssa noen og fikk meg kjæreste. Og ja, jeg var veldig desperat. Det er ikke lekende lett for alle jenter, heller. Etterpå viser det seg at det er flere som var interesserte, men jeg hadde ingen anelse - jeg så dem ikke. Kanskje det er det samme for deg?

Lenke til kommentar

Jeg prøver ikke å angripe TS på noen som helst måte, men det er veldig vanskelig å vite om informasjonen noen gir om seg selv stemmer når man ikke kan gjøre opp en egen mening på det. Ta stil for eksempel, det er mange som selv mener de har stil men som flertallet vil si er totalt stilløs. Bare se på alle som bruker fedora, de fleste ser ut som totalt noldusser og har ett stort blinkene skilt på hodet som sier "LØØØØØØØP".

Hva bruker du, da? Debian, mint?

Vil anbefale deg å se denne, TS. Mulig at førsteinntrykket ikke apellerer, men definitivt verdt 6 minutter. Fry her er en ganske dyktig matematiker.

Endret av Crumpler
Lenke til kommentar

Hø?

Lenke til kommentar

Hø?

Du kaller Fedora-brukere for noldusser..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...