Gjest medlem-169651 Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 (endret) Hva slags Micro SD kort anbefales egentlig? Ser at Sandisk, Samsung, Kingston og flere andre finnes, men hva er egentlig det mest pålitelige? Tanker? Erfaringer? Skal brukes i mobil, nettbrett og kamera. Endret 24. november 2015 av medlem-169651 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 (endret) Jeg har testet alle jeg har kjøpt (ikke så mange, riktignok) med h2testw-programmet. Har ikke merket forskjell i kvalitet mellom de kjente merkene, men ser at ytelsen varierer fra merke til merke, selv med samme merking. Noen er trege ved skriving og raske ved lesing, andre er motsatt. Har kjøpt både på norske nettbutikker og på ebay.com, men det siste jeg kjøpte var et "Samsung EVO Class 10 UHS1" fra ebay.com som viste seg å være fake, så det er greit å kjøpe et sted man får det man tror man kjøper. Endret 25. november 2015 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Takk for svar. Regner med å kjøpe fra Norsk nettbutikk da det å kjøpe fra eBay og andre slike steder kan være risikabelt. Man får jo 128 GB for 600 kr, så all verdens koster det jo ikke. Satser vel på Samsung tror jeg. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Samsung er seriøse og gode på det meste de driver med etter min erfaring. Jeg har brukt SanDisk og Kingston en del og ingen av de har blitt ødelagt. Relativt lett bruk da (kamera) og ikke veldig mye kopiering. Les noen tester om hastigheter, google it , så blir det bra. Kvaliteten på de kjente merkene er bra uansett, husk backup! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Blir minnekort slitt på samme måte som SSD? Er det i så fall noe å vurdere? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Har testet kort merket class 10 UHS-1, og her kommer SanDisk og Samsung ganske likt ut. Lexar er raskere å skrive til, men tregere å lese fra, mens Trancend er tregere til både skriving og lesing. Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Blir minnekort slitt på samme måte som SSD? Er det i så fall noe å vurdere? Kontakten i mobilen blir nok utslitt før kontaktfingrene på kortet, og batteriet på mobilen blir nok utslitt før man får problemer med minnecellene. Har du planer om å bruke et minnekort fremfor en SSD i en datamaskin med mye skriveoperasjoner så kan man oppleve problemer etter noen måneders bruk. Til mobilbruk kan jeg ikke se noe problem, med mindre du bruker mobilen til noe sært... Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 https://www.ephotozine.com/article/samsung-8gb-microsd-class-4-memory-card-test-17612 Her blir minnekortet testet i både vann og støt, og ser ut som det overlever. Så tviler på problemet er særlig stort med kvalitet. Ta alltid backup men generieltsett på dyrere minnekort holder det noen år. Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Har ikke behov for å kjøpe det beste og raskeste, men gjerne mye for pengene. Samtidig vil jeg gjerne ha god nok ytelse uten at det går utover prisen. Hvis ett til 600 kr er omtrent like bra som et til 800, så velger jeg det til 600. Men det er så mange nye aktører på markedet, og jeg er litt usikker på hvor pålitelige Transcend, Kingston eller PNY er når det har gått en stund. Har hatt et par Sandisk som sluttet å virke omtrent samtidig. Tror jeg må ha vært uheldig og fått fra et dårlig parti. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Bortsett fra det ene minnekortet fra ebay.com som var fake, har jeg aldri hatt trøbbel men noen minnekort. Selv etter vask i 60 *C og tørketrommel.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå