foenix Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 Jeg ønsker å kopiere en lang rekke med formler og flytte dem sidelengs uten at innholdet endrer seg. Finnes det noen mulighet til å gjøre dette? Lenke til kommentar
Deltiden Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 Om jeg forstår rett så skal de samme cellene brukes, men cellen der formelen er skal flyttes? Isåfall kan du bruke "$" foran. Eksempelvis: $B1*$C1 Lenke til kommentar
foenix Skrevet 24. november 2015 Forfatter Del Skrevet 24. november 2015 Jeg prøvde følgende: =HVIS(DAG($B3)=1;$Q3;"") men da forandrer ikke 1 tallet seg når jeg drar den sidelengs. Jeg ønsker at det skal øke til 2, 3, 4 osv. Er det mulig å gjøre dette tallet variabelt? Lenke til kommentar
ExcelGuru Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 Hei, Dagfinn Du kan bruke kolonne() i stedet for 1. Hvis du har denne formelen i A-kolonnen, kan du dra den sideveis, og kolonne() vil returnere 1 i A-kolonnen, 2 i B-kolonnen etc =HVIS(DAG($B3)=kolonne();$Q3;"") Vennlig hilsen Ketil Lenke til kommentar
Deltiden Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Mariska hargitay, Guru Pitka! Visste ikke om kolonne, fin den 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå