jesusergod Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 Heisann.Har ett lite problem angaaende neste mnd. Var tur i Danmark i helga og gikk paa en liten smell, kort fortalt jeg mangler 2500 kr til husleia.Saa lurte paa om noen vet hvordan jeg løser det Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 Ringer huseier og er ærlig (- Danmark turen) Lenke til kommentar
Ronald Ulysses Swanson Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 Skaffer penger, lager en avtale med huseier om tilbakebetaling eller så lar du være å betale i tide og håpe det beste. Har du ingen bufferkonto du kan bruke? Lenke til kommentar
jesusergod Skrevet 24. november 2015 Forfatter Del Skrevet 24. november 2015 Ringer huseier og er ærlig (- Danmark turen) Det er jo ett alternativ abosultt, men er faen saa kleint og useriost fra min side. Skaffer penger, lager en avtale med huseier om tilbakebetaling eller så lar du være å betale i tide og håpe det beste. Har du ingen bufferkonto du kan bruke? Nope. Men det skal jeg skaffe meg soon med tanke paa slikte situasjoner som dette. Lenke til kommentar
Zash Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 Kredittkort. Forbrukslån. SMS-lån. Personlig lån. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 (endret) Hvor mye får du inn neste lønning? Kredittkortgrensen er ofte mer enn 2500,- Eller et privatlån av noen kjente. Da går jeg selvsagt ut ifra at du takler å låne penger i en kort stund og ikke ender opp på luksusfellen i neste sesong. Endret 24. november 2015 av Sampson Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Ikke trygle fremmede om lån i hvert fall. Flere på forumet har gått i baret før. Som sagt, ordne dette selv med lån/kreditt og betal ned så snart som mulig. Opparbeid deg en bufferkonto og lær deg bedre styring på økonomien så du unngår å komme i klemma senere. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Kor lang tid tar det før du har dei manglande 2500 kronene? Det er stor forskjell på å gi beskjed til utleigar at du blir 1-2 dagar sein med innbetalinga, kontra å gi beskjed om at du kjem til å ende opp ein heil måned på etterskudd. Uansett så er den mest innlysande løysninga å ta kontakt med utleigaren, det kan være godt mulig å få til ei avtale der. Dersom utleigaren ikkje er veldig interesert i å tillate sein innbetaling så kan du jo tilby å yte noke ekstra som forsinkelsesrente eller liknande. Ellers så vil det variere litt alt etter livssituasjonen din. Har du jobb? I så tilfelle kan du be arbeidsgiver om eit forskudd på lønn. Kor gamal er du? Har du noke du kan selge? Du har tross alt ei veke på deg for å skaffe pengane, så å selge noke på finn.no eller liknande vil være ei muligheit dersom du har noke å selge. Å ta opp eit forbrukslån er også ein tanke, dersom du får lønning/stipend slik at du kan betale tilbake lånet etter nokre veker så blir det ikkje så veldig dyrt heller. Eit anna tips er å sjekke om du bonuskort som trumf- eller coop-kort. I så tilfelle kan det være at du har oppspart kundebonus som du kan cashe ut. Privatlån kan være ei muligheit, enten eit større lån frå ein venn, eller mange smålån frå fleire vennar. Eller du kan ta på deg nokre småjobbar. Kanskje det er nokon naboar som vil betale deg nokre hundrelappar for å måke oppkjørselen eller liknande? Har du rekningar på autotrekk? Du kan jo vurdere å annulere ei ventande rekning slik at du har nok pengar til husleiga. Om du har ein vanskelig utleigar som kjem til å seie opp leigeavtalen dersom du ikkje betalar i tide så kan det være vell verdt å heller ta purregebyret etter manglande betaling frå straumselskapet neste måned. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Ringer huseier og er ærlig (- Danmark turen) Det er jo ett alternativ abosultt, men er faen saa kleint og useriost fra min side. Nei, det er seriøst og skikkelig. Utleier vil synes det står mye mer respekt av at du ber om en utsettelse enn om du lar det gå over tida og later som ingen ting. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Ringer huseier og er ærlig (- Danmark turen) Det er jo ett alternativ abosultt, men er faen saa kleint og useriost fra min side. Nei, det er seriøst og skikkelig. Utleier vil synes det står mye mer respekt av at du ber om en utsettelse enn om du lar det gå over tida og later som ingen ting. Men helst ingen av delene, selvsagt. Lenke til kommentar
jesusergod Skrevet 3. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2015 Det ordnet seg folkens! Ringte min kjaare mor og fortalte henne rett ut at jeg hadde dritt meg ut.Men vet du hva...hun hadde sett den komme! Saa hun inviterte meg ut paa middag til min store forbuseelse hvor vi skulle prate om saken.Endte seff med at jeg fikk laane penge av mor med ett lofte om at jeg skulle sette husleia forst fremover 3 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 Ringer huseier og er ærlig (- Danmark turen) Det er jo ett alternativ abosultt, men er faen saa kleint og useriost fra min side. Nei, det er seriøst og skikkelig. Utleier vil synes det står mye mer respekt av at du ber om en utsettelse enn om du lar det gå over tida og later som ingen ting. Som utleier ville jeg blitt alvorlig bekymret hvis leietager ikke klarer å skrape sammen siste 2500,- av leien....og kvittet meg med denne leietageren så fort som overhodet mulig. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 (endret) Ringer huseier og er ærlig (- Danmark turen) Det er jo ett alternativ abosultt, men er faen saa kleint og useriost fra min side. Nei, det er seriøst og skikkelig. Utleier vil synes det står mye mer respekt av at du ber om en utsettelse enn om du lar det gå over tida og later som ingen ting. Som utleier ville jeg blitt alvorlig bekymret hvis leietager ikke klarer å skrape sammen siste 2500,- av leien....og kvittet meg med denne leietageren så fort som overhodet mulig. Tja 2500,- en måned for en student med 7000,- i inntekt blir fort en del når du først har driti deg ut og brukt alt på dag 1. Hvis du da ikke har jobb, hva mener du han skulle gjort ellers? Stilt seg opp i nærmeste bakgate med et "BJ's 100,-" skilt? Endret 4. desember 2015 av Sampson Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 Ja, I verste fall...dog siste utvei. 2500,- bør være overkommelig for alle og enhver å skaffe ved lån fra venner/familie. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 Ja, I verste fall...dog siste utvei. 2500,- bør være overkommelig for alle og enhver å skaffe ved lån fra venner/familie. haha, bra det kun var siste utvei. Men er enig, TS hadde ikke utforsket mye muligheter før han lagde tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå