Gå til innhold

Mye styr med nettet, kanskje dere kan hjelpe

Dremador

Anbefalte innlegg

Vel jeg leier i første etasje her der jeg bor,nylig fått Get i over etasjon hos de jeg leier hos.

Problemet er at vi har satt opp powerline ned til første etasje, men de har den i sin strøm kurs fordi jeg har egen strøm måler og sikringskap osv.

Så vi har en wifi repeater der som sender signaler inn til meg. Fungerer greit, men ustabilit hvis man går over 1.2 mb i nedlastning. Det er betong i hele bygget her så får ikke koblet opp direkte til hans get box. Powerline går da gjennom skjøte ledning, jupp det er ikke optimalt. Men har prøvd å ordne rett i veggen, det lar seg ikke gjøre for de har en tv der de kan ta den fra veggen med en lang arm å ta med seg rundt. Og for at den tven skal få strøm er det lagt op skjøteledning langs veggen fordi det ikke er strøm utakk der han satt tven.... Noen forslag?`Har prøvd å kjøpe en wifi repeater som har grei rekkevidde ifølge det jeg har lest.

https://www.komplett.no/product/823451/datautstyr/nettverksprodukter/range-extender/linksys-re6500-ac1200-range-extender

Får inn noe signaler oppe fra men ikke nok med det. 

Det jeg lurte på var om vi kunne ta en wifi powerline, sette den på en annen vegg der det er strømuttakk rett i veggen, kan da powerline wifi adapteret ta imot signalet fra getboxen å dele det ned til 1 etasje?

Alle tips og ideer er verdsatt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Wifi-Repeater og PowerLine er ikke optimale løsninger og gir følgende (varierende) resultat.

Kontakt huseier, presanter problemet og be om å snakke dere til en trekt-kabel løsning.

Evt. så får du vurdere å bestille eget nett gjennom telefonlinjen eller tv-kabelen til din leilighet, gitt at den har det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...