Misha Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 (endret) Hei folkens, jeg lurte på en ting. vet dere hvordan det er med eksamenskarakter på vgs 2? altså hvilken regel det gjelder? Er det mulig å ha 2 eksamenskarakter på kortet, altså en karakter fra sosiologi (muntlig) og en fra matte 2p? (skriftlig) eller er det kun en eksameneskarakter som skal stå på kortet? Endret 24. november 2015 av qirat786 Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 Selvfølgelig kan det være eksamenskarakterer i forskjellige fag. For hvert fag kan det være opp til to karakterer. Standpunktkarakter og eksamenskarakter. De fleste fagene mine på vgs har bare standpunkt, men jeg har begge deler i englesk og kun eksamenskarakter i tverrfaglig eksamen(yrkesfag) Lenke til kommentar
Misha Skrevet 24. november 2015 Forfatter Del Skrevet 24. november 2015 (endret) Selvfølgelig kan det være eksamenskarakterer i forskjellige fag. For hvert fag kan det være opp til to karakterer. Standpunktkarakter og eksamenskarakter. De fleste fagene mine på vgs har bare standpunkt, men jeg har begge deler i englesk og kun eksamenskarakter i tverrfaglig eksamen(yrkesfag) Men er det ikke sånn at man kan bare komme opp i et fag? enten muntlig eller skriftlig i vgs2? lurte på hvordan det blir hvis en har sosiologi eksamenskarakter fra før av på kortet? kan h*n også ta privatiseksamen i matte2p? Endret 24. november 2015 av qirat786 Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 Hva du kan komme opp i varierer nok. Da jeg gikk på yrkesfag i Hordaland var det slik at noen kom opp i ett realfag per år. Jeg slapp unna i VG1, men ikke i VG2. Hvordan det er på studspes osv vet jeg ikke noe om, men jeg ser ingen ingen grunn til at man ikke skal kunne komme opp i flere enn ett fag. Når det kommer til tidligere avlagt privatist eksamen så tror jeg at kun den beste karakterer står. Spør rådgiver på skolen angående dette. Jeg ser ingen grunn til at man ikke kan ta flere privatisteksamener. Lenke til kommentar
Dolandyret Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 (endret) Selvfølgelig kan det være eksamenskarakterer i forskjellige fag. For hvert fag kan det være opp til to karakterer. Standpunktkarakter og eksamenskarakter. De fleste fagene mine på vgs har bare standpunkt, men jeg har begge deler i englesk og kun eksamenskarakter i tverrfaglig eksamen(yrkesfag) Men er det ikke sånn at man kan bare komme opp i et fag? enten muntlig eller skriftlig i vgs2? lurte på hvordan det blir hvis en har sosiologi eksamenskarakter fra før av på kortet? kan h*n også ta privatiseksamen i matte2p? vg2 studie kommer du opp i enten en skriftlig eller en muntlig, men det er ikke noe i veien for at du kan ta f.eks. 17 privatisteksamener i løpet av vg2. Så ja, h*n kan også ta privatisteksamen i matematikk 2P. Karakteren du får som privatist vil erstatte både standpunkt og eventuell tidligere eksamenskarakter i et fag, så fremt privatistkarakteren gagner snittet ditt. Om den ville trukket snittet ned, så telles ikke karakteren og den kommer ikke på vitnemålet, med mindre du vil det selv. Endret 24. november 2015 av Dolandyret Lenke til kommentar
Misha Skrevet 24. november 2015 Forfatter Del Skrevet 24. november 2015 (endret) Selvfølgelig kan det være eksamenskarakterer i forskjellige fag. For hvert fag kan det være opp til to karakterer. Standpunktkarakter og eksamenskarakter. De fleste fagene mine på vgs har bare standpunkt, men jeg har begge deler i englesk og kun eksamenskarakter i tverrfaglig eksamen(yrkesfag) Men er det ikke sånn at man kan bare komme opp i et fag? enten muntlig eller skriftlig i vgs2? lurte på hvordan det blir hvis en har sosiologi eksamenskarakter fra før av på kortet? kan h*n også ta privatiseksamen i matte2p? vg2 studie kommer du opp i enten en skriftlig eller en muntlig, men det er ikke noe i veien for at du kan ta f.eks. 17 privatisteksamener i løpet av vg2. Så ja, h*n kan også ta privatisteksamen i matematikk 2P. Karakteren du får som privatist vil erstatte både standpunkt og eventuell tidligere eksamenskarakter i et fag, så fremt privatistkarakteren gagner snittet ditt. Om den ville trukket snittet ned, så telles ikke karakteren og den kommer ikke på vitnemålet, med mindre du vil det selv. Takk for svar=) men greia er at jeg har bestått mattematik 2p og får en bestått karakter på vitnemålet, men hvis jeg blir trukket ut til eksamen så mister jeg ikke standpunkt ikkesant? eksamesnkarakter blir ikke jo vel ikke erstatet med standpunkt?! Endret 24. november 2015 av qirat786 Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Selvfølgelig kan det være eksamenskarakterer i forskjellige fag. For hvert fag kan det være opp til to karakterer. Standpunktkarakter og eksamenskarakter. De fleste fagene mine på vgs har bare standpunkt, men jeg har begge deler i englesk og kun eksamenskarakter i tverrfaglig eksamen(yrkesfag) Men er det ikke sånn at man kan bare komme opp i et fag? enten muntlig eller skriftlig i vgs2? lurte på hvordan det blir hvis en har sosiologi eksamenskarakter fra før av på kortet? kan h*n også ta privatiseksamen i matte2p? vg2 studie kommer du opp i enten en skriftlig eller en muntlig, men det er ikke noe i veien for at du kan ta f.eks. 17 privatisteksamener i løpet av vg2. Så ja, h*n kan også ta privatisteksamen i matematikk 2P. Karakteren du får som privatist vil erstatte både standpunkt og eventuell tidligere eksamenskarakter i et fag, så fremt privatistkarakteren gagner snittet ditt. Om den ville trukket snittet ned, så telles ikke karakteren og den kommer ikke på vitnemålet, med mindre du vil det selv. Takk for svar=) men greia er at jeg har bestått mattematik 2p og får en bestått karakter på vitnemålet, men hvis jeg blir trukket ut til eksamen så mister jeg ikke standpunkt ikkesant? eksamesnkarakter blir ikke jo vel ikke erstatet med standpunkt?! Eksamenskarakteren står for seg selv, adskilt fra standpunkt. Du må bestå eksamen for å få godkjent vitnemål. Sådan teller disse karakterene like mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå