The Jackal Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 Satt og spillte her, og plutselig slo PCen seg av. Så begynte en endless loop med at den slo seg på, og slo seg av etter 3 sekunder. Etter å ha tatt inn og ut strøm og andre kabler, tatt av sidevegger i tilfelle varme issue, startet den igjen, og jeg fikk spillt i ~5minutter før det samme skjedde igjen. Tok derfor ut skjermkortet og spillte så en runde med integrert skjermkort på CPUen (Intel HD4600). Så stusser jeg litt da...er det PSUen som har begynt å ta kvelden eller er det skjermkortet (eller noe annet)? PCen er vel ~2 år gammel, skjermkortet litt eldre (AMD Radeon 6970). Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 Du kan jo komme med litt mer specs på f.eks psu. Symptomene du kommer med ligner på typisk strøm relaterte problemer , men sjekk skjermkortet for eventuelt feil eller noe som lukter svidd. Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 24. november 2015 Forfatter Del Skrevet 24. november 2015 PSUen er en corsair ax860i om jeg ikke husker heeelt feil. Ingenting som lukter svidd heller. Skjedde lissom ut av det blå. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 Da anbefaler jeg å teste skjermkortet i en annen pc, fungerer det der så ligger problemet en annen plass. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 Jeg har hatt problem med at PSU'en svidde skjermkortet. Så det kan virke som om skjermkortet er synderen og når du bytter så får du samme problemene etter en uke eller to. Jeg forsto jo ikke at dette var problemet jeg hadde siden jeg ikke gadd å kjøpe nytt bra'ish skjermkort når første tok kvelden, kjøpte et billig som ikke trengte ekstern strøm. Når jeg igjen kjøpte et bra'ish kort så kom alle de samme symptomene som når det første kortet døde. Satte inn billigkortet igjen og gav bort PC'en et par uker senere Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 24. november 2015 Forfatter Del Skrevet 24. november 2015 Jeg har hatt problem med at PSU'en svidde skjermkortet. Så det kan virke som om skjermkortet er synderen og når du bytter så får du samme problemene etter en uke eller to. Jeg forsto jo ikke at dette var problemet jeg hadde siden jeg ikke gadd å kjøpe nytt bra'ish skjermkort når første tok kvelden, kjøpte et billig som ikke trengte ekstern strøm. Når jeg igjen kjøpte et bra'ish kort så kom alle de samme symptomene som når det første kortet døde. Satte inn billigkortet igjen og gav bort PC'en et par uker senere Så....PSUen er synderen mener du da? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 Jeg har hatt problem med at PSU'en svidde skjermkortet. Så det kan virke som om skjermkortet er synderen og når du bytter så får du samme problemene etter en uke eller to. Jeg forsto jo ikke at dette var problemet jeg hadde siden jeg ikke gadd å kjøpe nytt bra'ish skjermkort når første tok kvelden, kjøpte et billig som ikke trengte ekstern strøm. Når jeg igjen kjøpte et bra'ish kort så kom alle de samme symptomene som når det første kortet døde. Satte inn billigkortet igjen og gav bort PC'en et par uker senere Så....PSUen er synderen mener du da? Vanskelig å vite med mindre du kan måle spenningene til strømforsyningene på de forskjellige railene under bruk over tid. Spenningene bør dog overvåkes via 3dje parts programvare i Windows. Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 25. november 2015 Forfatter Del Skrevet 25. november 2015 Jeg har hatt problem med at PSU'en svidde skjermkortet. Så det kan virke som om skjermkortet er synderen og når du bytter så får du samme problemene etter en uke eller to. Jeg forsto jo ikke at dette var problemet jeg hadde siden jeg ikke gadd å kjøpe nytt bra'ish skjermkort når første tok kvelden, kjøpte et billig som ikke trengte ekstern strøm. Når jeg igjen kjøpte et bra'ish kort så kom alle de samme symptomene som når det første kortet døde. Satte inn billigkortet igjen og gav bort PC'en et par uker senere Så....PSUen er synderen mener du da? Vanskelig å vite med mindre du kan måle spenningene til strømforsyningene på de forskjellige railene under bruk over tid. Spenningene bør dog overvåkes via 3dje parts programvare i Windows. Noen programmer å anbefale? Installerte SpeedFan her, men skjønte strengt tatt ikke så mye av hvilke spenninger jeg skulle se på her Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Win 10? Gammel bios? Alle driverne oppdatert. Prøvd cleare cmos. osv Prøvd dette programmet: http://www.resplendence.com/whocrashed Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 26. november 2015 Forfatter Del Skrevet 26. november 2015 Skjedde samme greia i går igjen uten skjermkortet (brukte interne GFX på CPUen). Fant ut etterhvert at AX860i har en selftestknapp, og det ble ikke så mye grønt lys på den. Startet en RMA sak hos Corsair siden AX PSUene faktisk har 7 års garanti. Regner med at det vil gå i orden. Eller er det noe jeg bør være obs på i den forbindelse som folk vet om? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå