Gå til innhold

Macbook air 13.3 verdt pengene?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei alle sammen!

Vurderer å kjøpe meg macbook air 13.3 å lurer på om den er verdt pengene? Har hørt veldig mye om den både på den positive og negative siden og lurer på hva deres erfaring er? :)

Kan komme med en liten erfaring. Min har følgende speks:

4647b6b6e6275456f8ae5cb0f83b06aa.png

(Jada, vet at OSet må oppdateres.. :p)

Har hatt den siden den var ny, kjøpt i rundt desember 13. Må si at jeg er storfornøyd. Følte meg som en huleboer i starten, da jeg har hatt pcer som har kjørt Windows hele livet, og var vel i grunn litt lunken til overgangen. Nå angrer jeg ikke ett eneste sekund, og kan vel med trygghet si at det er veldig stor sannsynlighet for at jeg kommer til å ha Mac i all overskuelig fremtid. Er i grunn en totalopplevelse, men om jeg skal trekke frem noe må det bli dette;

• OSet
  • Touchpaden (fantastisk presis, masse muligheter for å skreddersy, osv osv)
  • Utseende
  • Vekt og størrelse
  • og ja, selv med ikke verdens beste specs; prestasjon
  • Batterilevetiden

Er i grunn bare noen få ganger jeg har klart å få Macen til å fryse, og da har jeg kjørt Illustrator, PS og VirtualBox med W7 på samtidig, samt litt annet snacks. Er dog bare et par ganger, så har stort sett alltid gått fint. :)

Tror i alle fall ikke du kommer til å angre! Knakanes god maskin.

Lenke til kommentar

Nesten alle Apple-produkter er verdt pengene i forhold til det de selger. Det handler ikke utelukkende om maskinvare, "opplevelsen" og økosystemet er det som står i sentrum og er det Apple faktisk selger.

Når man ser på hvorfor folk anbefaler Apple så er det litt pga "idiotsikkerhet" og at "det bare funker". De har mye bedre ytelse i forhold til maskinvaren siden de skreddersyr ting til maskinvaren sin, andre OS skal fungere på et mye bredere spekter av maskinvare.

Det er teknisk sett verdt pengene, men man vil få bedre ytelse til tilsvarende pris med andre maskiner. Hvis folk bruker en Windowsmaskin på samme måte som en Applemaskin så vil denne også få "det bare funker" stempelet. For eksempel laptopen jeg skriver fra nå "bare funker" siden jeg ikke surrer med masse programmer, er kun en multimediamaskin. Den har fungert ypperlig siden dag 1 uten noe trøbbel.

Samma med den stasjonære, den "bare funker" selv om den blir brukt til tunge oppgaver da jeg ikke surrer med masse unødvendige greier på den. Ingen tullete prosesser pga eksperimentering.

Endret av Belphegor
Lenke til kommentar

Den skal brukes mest til skolearbeid, redigering av bilder og videoer og å surfe på nettet ;)

Ok, isåfall synes jeg ikke det høres ut som den er verd pengene for deg. Det kommer riktignok ikke helt klart fram i svaret ditt, men det høres ikke ut som du setter portabilitet svært høyt, og en maskin som dette ofrer mye for høy portabilitet.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...