Gå til innhold

Venn fra utlandet har begynt å oppleve rasisme

Anbefalte innlegg

Jeg på min side er i mot forandringen av samfunnet til et "multikulturelt" samfunn, av moralske årsaker og mtp konsekvenser av det. F.eks. det evige maset om rasisme og at enkelte grupper skal få særbehandlinger og privilegier fremfor andre.

Hva slags "moralske årsaker" snakker du om her? Er det dobbeltmoral du mener?

Du vil at Norge skal være forbeholdt en bestemt gruppe mennesker, men du er i mot at enkelte grupper skal få særbehandlinger? Noen ville kunne hevde at det ligger en aldri så liten selvmotsigelse her ...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har aldri vært motstridende korrelasjon mellom mengden innvandring og rasistiske/diskriminerende holdninger. Du trenger bare å se på Japan for å forstå at påstanden din er feil.

Forøvrig så har også intolerante holdninger gått ned i Norge på tross av innvandringen som går opp. Det er bare på internettet, der de sinteste roper høyest at debatten virker polarisert.

Her misforstår du. Det er økningen som fører til diskriminerene holdninger. Japan er allerede rasistisk ja, men hadde en statsminister tvunget Japan til å ta imot et par hundre tusen neste år så ville det ført til en kraftig økning i rasismen.

Og dette er ikke bare internet. Blant vanlige folk så er det også et stort fokus på å redusere innvandringen. Noen av dem har rasistiske holdninger, som de ikke ville ha hatt hvis innvandringen var på et bærekraftig nivå.

Lenke til kommentar

Da sier jeg velkommen i klubben. Har opplevd rasisme fra lavutdannede (det jeg regner med at de er) nordmenn fra jeg har vært barn. Det er sårt å bli avvist av de du regner som landsmenn og avvist fra landet du elsker. Vi blir bedt om å dra oss tilbake til landet vi kommer fra, men sannheten er at vi er født i Norge og kommer fra Norge.

I landet de mener vi kommer fra kaller de oss utlendinger. Der er vi ikke fra. For dem er vi utlendinger fordi vi ikke engang snakker språket eller har bodd i landet, og for nordmenn er vi utlendinger fordi vi ikke ser nordiske ut. Vi får ingen tilhørighet. Sånne som kompisen din og meg er utlendinger uansett hvor vi drar. Og jo verre situasjonen blir i verden jo mer utlendinger blir vi.

Men men, heldigvis er det folk som fortsatt mener at hudfarge ikke bestemmer landstilhørighet. Og godt er det.

Endret av Hannah00
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva slags "moralske årsaker" snakker du om her? Er det dobbeltmoral du mener?

Du vil at Norge skal være forbeholdt en bestemt gruppe mennesker, men du er i mot at enkelte grupper skal få særbehandlinger? Noen ville kunne hevde at det ligger en aldri så liten selvmotsigelse her ...

Dagens asylpolitikk er moralsk galt fordi den belønner svindlere, hjelper ikke de som har størst behov og skader fremtiden for våre fremtidig generasjoner.

Og det er ikke dobbeltmoralskt, fordi det er naturlig at nordmenn har flere rettigheter fra den norske stat enn de som ikke er nordmenn. Det mange kritiserer er at asylsøkere får mer velferd enn nordmenn når de egentlig burde fått det samme eller mindre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
 Det mange kritiserer er at asylsøkere får mer velferd enn nordmenn når de egentlig burde fått det samme eller mindre.

Rubbish. Hadde man tilbudt asylmottaksstandard til nordmenn, så tenker jeg vi skulle ha fått høre det ...

Men dette er det vel ikke så lett å følge ordentlig med på langt unna fra?

Oh, and: http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/Nei_-innvandring-forer-ikke-til-en-eksplosjon-i-helsekostnader--Elstad_-Kumar_-Diaz-og-Lien-8253161.html

• Liker 1
Lenke til kommentar

Rubbish. Hadde man tilbudt asylmottaksstandard til nordmenn, så tenker jeg vi skulle ha fått høre det ...

Men dette er det vel ikke så lett å følge ordentlig med på langt unna fra?

At du ikke har hørt fra VG eller annen nyhetsmedia, er ikke et argument. Du har alt for stor tiltro til norsk media.

Les og lær. Asylsøkere får 180K i stønad, og de kan få norsk velferd i tilegg.

http://www.imdi.no/no/Introduksjonsordningen/introduksjonsprogram/introduksjonsstonad/

• Liker 2
Lenke til kommentar
Her misforstår du. Det er økningen som fører til diskriminerene holdninger. Japan er allerede rasistisk ja, men hadde en statsminister tvunget Japan til å ta imot et par hundre tusen neste år så ville det ført til en kraftig økning i rasismen.

Og dette er ikke bare internet. Blant vanlige folk så er det også et stort fokus på å redusere innvandringen. Noen av dem har rasistiske holdninger, som de ikke ville ha hatt hvis innvandringen var på et bærekraftig nivå.

Stort fokus på å redusere flyktninger (som noen blander med innvandrere) er veldig bra, de som ønsker å ta imot flyktninger for å hjelpe er egentlig imot flyktninger i den forstand at de ønsker at grunnen til at de flykter ikke burde være der. All logikk tilsier at man skal være imot innvandring flyktninger på et eller annet nivå. Vi hjelper ingen med å ta folk hit. Som jeg har sagt mange ganger; Gi en mann en fisk og han er mett i en dag, lær en mann å fiske og han er mett en livstid.

Angående rasistiske holdninger og den såkalte økningen, mer eller mindre tullball. Når man har et lite problem så er det fler som ikke gidder å si noe, når problemet eskalerer så blir det viktigere å si noe. Mange er desverre så bak mål at de presterer å gjøre seg selv til rasister når det finnes tusenvis av argumenter som støtter "saken dems" som ikke er rasistiske. De rasistiske holdningene har ikke blitt fler de har blitt mer høylytte.

@Hannah; Det er slik jeg ser det også. Som en sa tidligere så bør man ikke henge ut enkeltindivider når denne saken ikke handler om for eksempel deg eller vennen til TS. De de "hater" får drittslengerne aldri se så sant de ikke henger i samme miljø (noe de ikke gjør). Får utfordre dem til å dra til et skummelt strøk i Oslo midt på natta og slenge ut samme dritten til en random utlending der. Det har de nok ikke baller til. Jeg tør faktisk å si alt jeg mener til hvemsomhelst, har man gode argumenter som ikke baserer seg på drittslenging, rasisme og slike ting så forstår de fleste oppegående mennesker dem.

Endret av Belphegor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Angående rasistiske holdninger og den såkalte økningen, mer eller mindre tullball. Når man har et lite problem så er det fler som ikke gidder å si noe, når problemet eskalerer så blir det viktigere å si noe. Mange er desverre så bak mål at de presterer å gjøre seg selv til rasister når det finnes tusenvis av argumenter som støtter "saken dems" som ikke er rasistiske. De rasistiske holdningene har ikke blitt fler de har blitt mer høylytte.

Uenig i dette. Det er ikke en permanent andel av befolkningen som er rasister, rasisme blir skapt av dårlige erfaringer og frykt. Høy ukontrollert asylinnvandring fører til en holdningendring blant folk, de liberale blir usikre, skeptikerne blir forbannet, og smårasistene blir ordentlig rasister.

Vil du se ekstremtilfellet, ta en titt på Sør Afrika. Jeg har møtt på mange hvite Sør Afrikanere i New Zealand, og de hadde ikke pene ord om svarte folk. Tar vi inn for mange, så vil vi skape polarisering i Norge også.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg er enig og uenig samtidig  :hmm:  Klarer nok ikke helt å forklare hva jeg mener om dette, er ikke noe vits å prøve å slenge ut ord jeg vet kommer til å bli stokket feil. Jeg må vel innrømme at jeg slenger ut feilstokkede ord i ny og ne, men jeg pleier ikke se det før etterpå, fint å trykke raskere på tastaturet enn det jeg klarer å tenke :D

Lenke til kommentar

Dette er et resultat av en altfor høy innvandring og muslimsk ekstremisme.

Skal vi ha et ikke segregert rasistisk samfunn må innvandringen holdes på et stabilt lavt nivå som gjør det mulig å integrere dem. Dette er ikke noe vi kan gjøre alene, det må bli enighet i EU om å sette opp flyktningleire i nabolandene som vi sender dem tilbake til.

Skal vi ta imot flyktninger så kan vi gjøre det igjennom kvotesystemet istedenfor. Da kan vi hjelpe de som behøver det mest.

Hvordan VÅGER de å komme hit å bli utsatt for Rasisme! Akkurat som de jævla jentene som går hen og blir voldtatt hele tiden, for ikke å SNAKKE om alle de idiotene som går rundt og får kreft! Fy faen, la oss skyte hele verdens befolkning, så har vi ingen ofre igjen!

Men så var det alle de jævla byttedyrene, da... Hvordan VÅGER de jævla sauene bli drept av ulv??? Osv...

Lenke til kommentar

Skal vi ha et ikke segregert rasistisk samfunn må innvandringen holdes på et stabilt lavt nivå som gjør det mulig å integrere dem. Dette er ikke noe vi kan gjøre alene, det må bli enighet i EU om å sette opp flyktningleire i nabolandene som vi sender dem tilbake til.

Skal vi ta imot flyktninger så kan vi gjøre det igjennom kvotesystemet istedenfor. Da kan vi hjelpe de som behøver det mest.

Hvordan VÅGER de å komme hit å bli utsatt for Rasisme! Akkurat som de jævla jentene som går hen og blir voldtatt hele tiden, for ikke å SNAKKE om alle de idiotene som går rundt og får kreft! Fy faen, la oss skyte hele verdens befolkning, så har vi ingen ofre igjen!

Men så var det alle de jævla byttedyrene, da... Hvordan VÅGER de jævla sauene bli drept av ulv??? Osv...

Jeg forstår ikke en gang argumentet ditt. Jeg legger ikke skylden på asylsøkerne, de som har ansvaret er politikere som av ideologiske grunner ikke ønsker å forandre systemet.

Uansett om du har et humanistisk, nasjonalistisk eller økonomisk fokus så gir dagens asylpolitikk ingen mening.

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke en gang argumentet ditt. Jeg legger ikke skylden på asylsøkerne, de som har ansvaret er politikere som av ideologiske grunner ikke ønsker å forandre systemet.

Uansett om du har et humanistisk, nasjonalistisk eller økonomisk fokus så gir dagens asylpolitikk ingen mening.

Hvis du ikke forstår argumentet mitt bør du kanskje unngå å diskutere slike ting siden du åpenbart ikke har peiling på temaet?

Lenke til kommentar

Hvis du ikke forstår argumentet mitt bør du kanskje unngå å diskutere slike ting siden du åpenbart ikke har peiling på temaet?

Og her har vi beviset på hva som er problemet. Shruggie kommer med ingen saklige argumenter, fordi han er drevet av ideologi.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Idiotisk retorikk, som angriper noe annet en det Camlon snakket om. Enda bedre blir det da du mener han ikke kan noe om temaet, fordi han ikke ikke er på samme bølgelengde som deg av måter å diskutere ting på. 

Kritikk av masseinnvandring blir møtt med; "Du bør ikke snakke om det"...hvor har jeg sett det tidligere? 

• Liker 3
Lenke til kommentar

Så det å si "jeg forstår ikke argumentet ditt" i stedet for å motsi argumentet, det er helt OK. Men det å påpeke at dersom man ikke forstår argumentet så er man åpenbart dum som en pappsko, siden argumentet er helt jævla åpenbart - DET er farlig det!

Hvis dere vil debattere, så si fra! Jeg er ikke redd for dere! Men hvis dere vil la være å debattere, så får dere faen ta meg finne noen andre å ikke debattere med, for jeg har andre ting å gjøre!

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Så det å si "jeg forstår ikke argumentet ditt" i stedet for å motsi argumentet, det er helt OK. Men det å påpeke at dersom man ikke forstår argumentet så er man åpenbart dum som en pappsko, siden argumentet er helt jævla åpenbart - DET er farlig det!

Hvis dere vil debattere, så si fra! Jeg er ikke redd for dere! Men hvis dere vil la være å debattere, så får dere faen ta meg finne noen andre å ikke debattere med, for jeg har andre ting å gjøre!

Jeg forstår hva du skriver, jeg forstår bare ikke hva som er konklusjonen din. Er det et argument for åpne grenser, eller prøver du å si at det ikke er asylsøkernes skyld at de blir utsatt for rasisme?

Og vi vil gjerne debattere. Du kan starte med å forklare hvorfor vi skal ha en liberal asylpolitikk, og hvorfor vi ikke skal heller fokusere pengene på de som sitter fast i flyktningleirene.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Så det er greit med personangrep med andre ord?  Har du lest forumreglene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...