€tt@n Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 Hei, Sliter litt med ett problem. Jeg har et Creative Soundblaster Z lydkort. Der har jeg skrudd av alt av instillinger som har med surround å gjøre. I windows endrer jeg til stereo også fungerer det fint. Men med en gang jeg tar en reboot av maskinen så endrer Windows lyden min til 5.1 surround igjen. Det er så veldig irriterende og jeg lurer derfor på om noen her har den fjerneste anelse om hva jeg kan gjøre for å unngå dette. Jeg ønsker meg at stereo lagres og forblir sånn i Windows slik at jeg ikke trenger å huske på å endre det hver eneste gang jeg slår på pc'en. Håper noen smarte hoder der ute kan hjelpe meg med dette problemet. På forhånd takk Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 (endret) Heisann matta85. Dette fikser vi lett vettu Sett minijack til Line Out 1 på lydkortet, IKKE headphone utgangen! Windows: Avspillingsenheter > Høyttalere > Konfigurer: Stereo. 1. Soundblaster software: deaktiver SBX Pro studio(surround). 2. Soundblaster software: Speaker/headphones: sett til Stereo(2.0/2.1). 3. Soundblaster software: Profile > Custom (jeg kaller denne STEREO). Gå inn i Windows Avspillingsenheter for å sjekke at den fremdeles er på stereo før du saver profile. Bingo.. du har nå fikset problemet ditt Endret 2. desember 2015 av JetzBullet Lenke til kommentar
€tt@n Skrevet 3. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2015 Takker og bukker veldig ryddig og godt svar Jetz Det du skriver fungerer helt sikkert kjempe bra, og forklarer også ett annet spørsmål jeg har hatt vedr. at jeg ikke får noe lyd når jeg endrer fra headphones til speaker i sbz software. På speaker settings så sender den bare lyd ut fra Line Out 1 right? Jeg fikk dog rettet opp i problemet mitt på en annen måte. Jeg endret bit og hz under advanced settings på lyd i Windows til en annen enn den som er standard. Nå holder lyden seg på stereo i windows etter reboot av pc'en Lenke til kommentar
€tt@n Skrevet 3. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2015 Heisann matta85. Dette fikser vi lett vettu Sett minijack til Line Out 1 på lydkortet, IKKE headphone utgangen! Windows: Avspillingsenheter > Høyttalere > Konfigurer: Stereo. 1. Soundblaster software: deaktiver SBX Pro studio(surround). 2. Soundblaster software: Speaker/headphones: sett til Stereo(2.0/2.1). 3. Soundblaster software: Profile > Custom (jeg kaller denne STEREO). Gå inn i Windows Avspillingsenheter for å sjekke at den fremdeles er på stereo før du saver profile. Bingo.. du har nå fikset problemet ditt Takker og bukker veldig ryddig og godt svar Jetz Det du skriver fungerer helt sikkert kjempe bra, og forklarer også ett annet spørsmål jeg har hatt vedr. at jeg ikke får noe lyd når jeg endrer fra headphones til speaker i sbz software. På speaker settings så sender den bare lyd ut fra Line Out 1 right? Jeg fikk dog rettet opp i problemet mitt på en annen måte. Jeg endret bit og hz under advanced settings på lyd i Windows til en annen enn den som er standard. Nå holder lyden seg på stereo i windows etter reboot av pc'en Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå