NearUchiha Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 (endret) Hei. Har fått hjelp til å bygge en PC og har kjøpt en ny skjerm som jeg har kobla med HDMI til DVI-D adapter til fra PCen til monitoren, men den får ikke noe "Video input" gjennom og skjermen sier "No video input" etter jeg prøver å velge engelsk språk på den første menyen. Prøver jeg å ta ut HDMI delen av kabelen så står det "Check cable connection" så det får noe signal gjennom de, men hva er det med "Video input"? Jeg tror jeg fikk noe signal etter jeg fikla med HDMI til DVI-D delen, jeg så ikke helt siden jeg var på andre siden av skjermen, men jeg så det lyste opp etter jeg fikk god nok kontakt, men jeg glemte å skru den helt fast til skjermen med en gang siden jeg aldri har gjort det før og tok den ut igjen før jeg fikk skrudd den helt fast, og jeg mener å ha lest at HDMI til DVI-D kabelen/adapteren som jeg nylig kjøpte blir ubrukelig etter det. Stemmer det? Endret 24. november 2015 av NearUchiha Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 jeg mener å ha lest at HDMI til DVI-D kabelen/adapteren som jeg nylig kjøpte blir ubrukelig etter det. Stemmer det? Uh, nei. Kan du ikke ta det i ro og mak og fortelle hvordan dette er koblet opp? Hva slags utgang på skjermkortet bruker du? HDMI eller DVI-D? Hva slags inngang på skjermen bruker du? HDMI eller DVI-D? Hva slags kabel bruker du? HDMI eller DVI? Hvor har du koblet til adapteren? På PC'en eller på skjermen? Lenke til kommentar
NearUchiha Skrevet 25. november 2015 Forfatter Del Skrevet 25. november 2015 (endret) Ok, her er noen bilder som jeg har tatt av åssen koblingen er fra monitor til PC. Bilde 1: Bilde 2: Bilde 3 og bilde 4 er tatt av to kabler som fulgte med skjermen når jeg kjøpte den. Bilde 3: Bilde 4: Bilde 3 passer kun til skjermen og jeg vet ikke hva slags overgang som jeg må ha for at den skal passe til PCen, og bilde 4 er vel bare noe ekstragreier for audio? Har høytalere fra før av, men hadde høytalerene frakoblet da bildene ble tatt. EDIT: PCen er også sånn at den skrur seg på automatisk så fort jeg plugger inn kontakten til den uten å skru den på ved å trykke på av/på knappen, selvom jeg først skrur den helt av ved å holde inne av/på knappen i noen sekunder. Vet ikke om det kan ha noe å si? Endret 25. november 2015 av NearUchiha Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Hvorfor bruker du et adapter når du har HDMI i begge ender? Lenke til kommentar
NearUchiha Skrevet 25. november 2015 Forfatter Del Skrevet 25. november 2015 Prøvde først mhl-hdmi delen, men det ble ikke noe bedre signal mellom PC og monitor enn den har nå, så jeg trodde det var feil å bruke HDMI der. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 (endret) Virker PC'en som er blitt bygget overhodet ? Høres ut som du leter etter feil problem på feil plass. For at en PC skal sies å virke må hovedkortet "poste" som vi kaller det. Vet du at du får post på den ? Endret 25. november 2015 av syar2003 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 (endret) Uhmm. Hvorfor kobler du HDMI til hovedkortet og ikke i skjermkortet som du har installert? Ellers ser dette ut som en ferdigmaskin, om du ikke har gjenbrukt et gammelt kabinett. Endret 25. november 2015 av xClaymanx Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Uhmm. Hvorfor kobler du HDMI til hovedkortet og ikke i skjermkortet som du har installert? Ellers ser dette ut som en ferdigmaskin, om du ikke har gjenbrukt et gammelt kabinett. Lurer litt på hva som er gjort her og hvordan den (PCen) er testet og verifisert okay siden det i første post sies : Har fått hjelp til å bygge en PC og har kjøpt en ny skjerm som jeg har kobla med HDMI til DVI-D .... Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Uhmm. Hvorfor kobler du HDMI til hovedkortet og ikke i skjermkortet som du har installert? Ellers ser dette ut som en ferdigmaskin, om du ikke har gjenbrukt et gammelt kabinett. Lurer litt på hva som er gjort her og hvordan den (PCen) er testet og verifisert okay siden det i første post sies : Har fått hjelp til å bygge en PC og har kjøpt en ny skjerm som jeg har kobla med HDMI til DVI-D .... Jepp. Slik jeg ser dette så har TS kjøpt en ny maskin med skjerm og koblet de sammen. Det er ingen andre enn ferdigmaskiner som kommer med slike kabinett/PSU og IO skjold. Om innmaten har blitt byttet, ved f.eks at TS har kjøpt nytt skjermkort, så har han enten ikke plugget i strøm, eller så har ikke PSU nok strøm å gi. Uansett så er HDMI kabelen plugget i feil hull. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 (endret) Høres Ikke ut som noen ferdig PC for min del EDIT: PCen er også sånn at den skrur seg på automatisk så fort jeg plugger inn kontakten til den uten å skru den på ved å trykke på av/på knappen, selvom jeg først skrur den helt av ved å holde inne av/på knappen i noen sekunder. Vet ikke om det kan ha noe å si?Dette får meg til å tro at PCen ikke poster. Eks at cpu ikke starter e.l og da er det feil å fokusere på hvilken skjerm utgang og kabel man skal bruke til en ny skjerm. Men må rykke tilbake til start og få verifisert at maskinen faktisk funker først "internt og kan poste" med installert hovedkort,cpu,kjøler,psu,minne og en skjerm tilkoplet med DVI eller VGA på main grafikk adapter i pcen(kanskje bytte til noe simplere VGA grafikk kort)At maskinen går på når psu slås på er ofte et tegn på at cpu ikke funker og hovedkort er "dumt" og kun vidreformidler strøm til vifter etc. Tror TS burde komme med litt mere informasjon om selve pcen og dens historikk føre vi lesere i forumet kan friskmelde den. Endret 25. november 2015 av syar2003 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Når fikk du sist kjøpt en PSU uten av på knapp? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 (endret) Når fikk du sist kjøpt en PSU uten av på knapp? Jeg ser poenget men.Alle vet om de som lager / setter sammen pc-er av kasserte gamle deler. Kabinettet har skruer så det kan åpnes og pcen kan således modifiseres å byttes eller reinstallere annet av både hoverkort,minne,cpu,kjøler,disker m.m. Jeg her gjort dette mye selv tidligere. Uansett - så vi vet fremdeles ikke om maskinen kan poste. Tegnet at den fyrer opp strøm/vifter når den koples til 220v er uansett slik jeg sa (tyder på en feil) Pc-er skal ikke automatisk starte med å slå på psu , de skal stille seg i soft off (ps-on TTL high pulled) Personlig så tolker jeg "har fått hjelp til å bygge en PC" til at den ikke er kjøpt som "ferdigprodusert PC" med innhold montert og testet fra en produsent/kjede. Endret 25. november 2015 av syar2003 Lenke til kommentar
NearUchiha Skrevet 25. november 2015 Forfatter Del Skrevet 25. november 2015 Det løste seg, HDMI kabelen var plugget i feil hull og PCen er nå oppe og går igjen. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Det løste seg, HDMI kabelen var plugget i feil hull og PCen er nå oppe og går igjen. Så fint. !thumbsup! PCen poster mao.Alltid greit med litt mere info Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå