H.Specter Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 Håper dette ser rett ut? (Er det dumt å legge ut alt dette? Er ikke juks eller noe? Ville bare høre om dere hadde det samme) Er vel ikke noe mer juks enn det vi andre driver med, ettersom det skulle løses individuelt "Den enkelte students caseløsning skal ikke innleveres for sensur." Så det skal nok litt til for å bli tatt for noe, med mindre flere tar med seg den og den inneholder en feil og alle får samme feil på eksamen på grunn av dette, men skal vel noe til. Lenke til kommentar
Magnus93 Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 Håper dette ser rett ut? (Er det dumt å legge ut alt dette? Er ikke juks eller noe? Ville bare høre om dere hadde det samme) For min del ser det veldig bra ut, men jeg er veldig usikker. Andre som har kommentarer?? skal ikke eierskiftegebyret med på furuveien? Kjøper betaler eierskiftegebyr ved selveierleilighet. Jeg har postert betaling til forretningsfører på samme måte som foreleseren, med hele summen Jeg har postert 15.1 overfører til forretningsfører slik: Posteringssammendrag: klientkonto 1940: -8940 kundespes 2410: (-5133/-3807) Kundespesifikasjon: kundespesifikasjon selger: 3807 debet kundespesifikasjon kjøper: 5133 debet klientkonto: 8940 kreditt Leverandørskjema: ingenting Noen som vet om dette er riktig? Ser ut til at det er slik det er postert i oppgave 17 hvertfall. Lenke til kommentar
ztudent1 Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 (endret) Håper dette ser rett ut? (Er det dumt å legge ut alt dette? Er ikke juks eller noe? Ville bare høre om dere hadde det samme) Nice. En del likt. Men hvorfor har du med forretningsfører som leverandør her? forretningsfører gjelder jo avregningene på Heggveien, man trenger ikke føre opp denne som en leverandør! PS: Lag et leverandørskjema for takstmann U.Stødig klart, er sikker på at han dukker opp i en av eksamensoppgavene ! Endret 3. desember 2015 av ztudent1 1 Lenke til kommentar
Jaaaahaaa? Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 Fremdeles ingen som vet hvordan innføring blir på eksamen? Får vi bare innføringsark og må føre inn ALT på nytt? Eller går det direkte på caset som vi tar med? Lenke til kommentar
MichelleAl Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 Håper dette ser rett ut? (Er det dumt å legge ut alt dette? Er ikke juks eller noe? Ville bare høre om dere hadde det samme) Nice. En del likt. Men hvorfor har du med forretningsfører som leverandør her? forretningsfører gjelder jo avregningene på Heggveien, man trenger ikke føre opp denne som en leverandør! PS: Lag et leverandørskjema for takstmann U.Stødig klart, er sikker på at han dukker opp i en av eksamensoppgavene ! Jeg var litt hastig med å opprette lev.skjema for forretningsføreren ja! Vi skal vel kun opprette det dersom det står at vi har fått faktura, men ikke betalt enda? Skal føre inn Herr U.Stødig ja 1 Lenke til kommentar
SuperØ Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 Fremdeles ingen som vet hvordan innføring blir på eksamen? Får vi bare innføringsark og må føre inn ALT på nytt? Eller går det direkte på caset som vi tar med? I caset står det: "Den enkelte students caseløsning ikke skal innleveres for sensur. Sammen med selve caseteksten skal i stedet caseløsningen bringes med som grunnlagsmateriale ved eksamen". Slik jeg har forstått det får vi innføringsark, men vi skal ikke trenge å føre posteringssammendraget på nytt, men kan bli nødt til å føre over noen av kundespesifikasjonene der dette er nødvendig. Lenke til kommentar
Jaaaahaaa? Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 (endret) Den case løsningen til MichelleAL... Postering 5.1, du trekker 63.000 i Bjørkveien KUN i utlegg? UTEN å ta minus fra 63.000 fra Klientkonto og debet i kundespes? Samme med posteringsarket... Blir vel -63.000 på utlegg, -63.000 på klientkonto, +63.000 til leverandører og +63.000 i kundespes.Men dette er tatt i betraktning at dok.avg er inkludert og oppgaven står kun skjøte og pant, ei står det heller ikke om det er selveier eller andel. Endret 3. desember 2015 av Jaaaahaaa? Lenke til kommentar
studentenn33 Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 Håper dette ser rett ut? (Er det dumt å legge ut alt dette? Er ikke juks eller noe? Ville bare høre om dere hadde det samme) For min del ser det veldig bra ut, men jeg er veldig usikker. Andre som har kommentarer?? skal ikke eierskiftegebyret med på furuveien? Kjøper betaler eierskiftegebyr ved selveierleilighet. Jeg har postert betaling til forretningsfører på samme måte som foreleseren, med hele summen Jeg har postert 15.1 overfører til forretningsfører slik: Posteringssammendrag: klientkonto 1940: -8940 kundespes 2410: (-5133/-3807) Kundespesifikasjon: kundespesifikasjon selger: 3807 debet kundespesifikasjon kjøper: 5133 debet klientkonto: 8940 kreditt Leverandørskjema: ingenting Noen som vet om dette er riktig? Ser ut til at det er slik det er postert i oppgave 17 hvertfall. Jeg gjorde også sånn, men ser at i oppgavehefte er ikke overfører til forretningsfører med i kundespesifikasjonene.... Lenke til kommentar
MichelleAl Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 Den case løsningen til MichelleAL... Postering 5.1, du trekker 63.000 i Bjørkveien KUN i utlegg? UTEN å ta minus fra 63.000 fra Klientkonto og debet i kundespes? Samme med posteringsarket... Blir vel -63.000 på utlegg, -63.000 på klientkonto, +63.000 til leverandører og +63.000 i kundespes. Men dette er tatt i betraktning at dok.avg er inkludert og oppgaven står kun skjøte og pant, ei står det heller ikke om det er selveier eller andel. Oi, ja her var det et stort glipp! Takk for at du sa ifrå! Lenke til kommentar
MichelleAl Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 Håper dette ser rett ut? (Er det dumt å legge ut alt dette? Er ikke juks eller noe? Ville bare høre om dere hadde det samme) For min del ser det veldig bra ut, men jeg er veldig usikker. Andre som har kommentarer?? skal ikke eierskiftegebyret med på furuveien? Kjøper betaler eierskiftegebyr ved selveierleilighet. Jeg har postert betaling til forretningsfører på samme måte som foreleseren, med hele summen Jeg har postert 15.1 overfører til forretningsfører slik: Posteringssammendrag: klientkonto 1940: -8940 kundespes 2410: (-5133/-3807) Kundespesifikasjon: kundespesifikasjon selger: 3807 debet kundespesifikasjon kjøper: 5133 debet klientkonto: 8940 kreditt Leverandørskjema: ingenting Noen som vet om dette er riktig? Ser ut til at det er slik det er postert i oppgave 17 hvertfall. Dette ser mer rett ut ja! Lenke til kommentar
Krizzyy Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 Håper dette ser rett ut? (Er det dumt å legge ut alt dette? Er ikke juks eller noe? Ville bare høre om dere hadde det samme) For min del ser det veldig bra ut, men jeg er veldig usikker. Andre som har kommentarer?? skal ikke eierskiftegebyret med på furuveien? Kjøper betaler eierskiftegebyr ved selveierleilighet. Jeg har postert betaling til forretningsfører på samme måte som foreleseren, med hele summen Jeg har postert 15.1 overfører til forretningsfører slik: Posteringssammendrag: klientkonto 1940: -8940 kundespes 2410: (-5133/-3807) Kundespesifikasjon: kundespesifikasjon selger: 3807 debet kundespesifikasjon kjøper: 5133 debet klientkonto: 8940 kreditt Leverandørskjema: ingenting Noen som vet om dette er riktig? Ser ut til at det er slik det er postert i oppgave 17 hvertfall. Dette ser mer rett ut ja! Dette er 100% riktig! Lenke til kommentar
Jaaaahaaa? Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 Håper dette ser rett ut? (Er det dumt å legge ut alt dette? Er ikke juks eller noe? Ville bare høre om dere hadde det samme) For min del ser det veldig bra ut, men jeg er veldig usikker. Andre som har kommentarer?? skal ikke eierskiftegebyret med på furuveien? Kjøper betaler eierskiftegebyr ved selveierleilighet. Jeg har postert betaling til forretningsfører på samme måte som foreleseren, med hele summen Jeg har postert 15.1 overfører til forretningsfører slik: Posteringssammendrag: klientkonto 1940: -8940 kundespes 2410: (-5133/-3807) Kundespesifikasjon: kundespesifikasjon selger: 3807 debet kundespesifikasjon kjøper: 5133 debet klientkonto: 8940 kreditt Leverandørskjema: ingenting Noen som vet om dette er riktig? Ser ut til at det er slik det er postert i oppgave 17 hvertfall. Dette ser mer rett ut ja! MichelleAL, du må også trekke provisjon ut av klientkonto...Klientkonto skal gjenstå 1032.- dvs 860 for tingl av dok og 172 til pante attest. Lenke til kommentar
MichelleAl Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 Sliter litt med sameie leiligheter.. Er ikke de en type andelsleilighet? Eller er de selveiet? (Mtp eierskiftegebyret) Lenke til kommentar
Jaaaahaaa? Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 (endret) Sliter litt med sameie leiligheter.. Er ikke de en type andelsleilighet? Eller er de selveiet? (Mtp eierskiftegebyret) Sikter du til furuveien så er det selveie og kjøper betaler. Iaf det jeg gjorde, og slik står det i oppgave 18 ang Per og Pål selveierleilighet i sameie. Endret 3. desember 2015 av Jaaaahaaa? 1 Lenke til kommentar
MichelleAl Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 Sliter litt med sameie leiligheter.. Er ikke de en type andelsleilighet? Eller er de selveiet? (Mtp eierskiftegebyret) Sikter du til furuveien så er det selveie og kjøper betaler. Kom frem til det jeg og, men takk for svar Lenke til kommentar
MichelleAl Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 (endret) Håper dette ser rett ut? (Er det dumt å legge ut alt dette? Er ikke juks eller noe? Ville bare høre om dere hadde det samme) For min del ser det veldig bra ut, men jeg er veldig usikker. Andre som har kommentarer?? skal ikke eierskiftegebyret med på furuveien? Kjøper betaler eierskiftegebyr ved selveierleilighet. Jeg har postert betaling til forretningsfører på samme måte som foreleseren, med hele summen Jeg har postert 15.1 overfører til forretningsfører slik: Posteringssammendrag: klientkonto 1940: -8940 kundespes 2410: (-5133/-3807) Kundespesifikasjon: kundespesifikasjon selger: 3807 debet kundespesifikasjon kjøper: 5133 debet klientkonto: 8940 kreditt Leverandørskjema: ingenting Noen som vet om dette er riktig? Ser ut til at det er slik det er postert i oppgave 17 hvertfall. Dette ser mer rett ut ja! MichelleAL, du må også trekke provisjon ut av klientkonto...Klientkonto skal gjenstå 1032.- dvs 860 for tingl av dok og 172 til pante attest. Fikset det nå Endret 3. desember 2015 av MichelleAl Lenke til kommentar
Jaaaahaaa? Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 (endret) Nei, provisjonen er jo UTLEGG. Din posteringsammendrag er helt korrekt, 95.625 må trekkes ifra klientkonto..Da gjenstår det 1032.- Endret 3. desember 2015 av Jaaaahaaa? 1 Lenke til kommentar
studentenn33 Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 (endret) Håper dette ser rett ut? (Er det dumt å legge ut alt dette? Er ikke juks eller noe? Ville bare høre om dere hadde det samme) For min del ser det veldig bra ut, men jeg er veldig usikker. Andre som har kommentarer?? skal ikke eierskiftegebyret med på furuveien? Kjøper betaler eierskiftegebyr ved selveierleilighet. Jeg har postert betaling til forretningsfører på samme måte som foreleseren, med hele summen Jeg har postert 15.1 overfører til forretningsfører slik: Posteringssammendrag: klientkonto 1940: -8940 kundespes 2410: (-5133/-3807) Kundespesifikasjon: kundespesifikasjon selger: 3807 debet kundespesifikasjon kjøper: 5133 debet klientkonto: 8940 kreditt Leverandørskjema: ingenting Noen som vet om dette er riktig? Ser ut til at det er slik det er postert i oppgave 17 hvertfall. Dette ser mer rett ut ja! MichelleAL, du må også trekke provisjon ut av klientkonto...Klientkonto skal gjenstå 1032.- dvs 860 for tingl av dok og 172 til pante attest. Det står i oppgaven at det utstedes faktura på provisjon samtidig med at kjøpekontrakten bokføres. kjøpekontrakt ble inngått oktober x5, så vi skal vel ikke bokføre kjøpekontrakt og provisjon? Endret 3. desember 2015 av studentenn33 Lenke til kommentar
Vg- Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 Skal det det 5.1 føres 63000? Eller kr 1050 som i oppgave 3 den 23.1. Lenke til kommentar
@bi Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 Til nå har jeg disse postene i posteringssammendraget: 3.1. innbetaling fra bank 1 5.1. betaling tingl. skjøte/pant 2 7.1. Faktura grunnboksutskrift 3 9.1. Faktura annonse 4 15.1. tingl skjøte/pant 5 15.1. innfri lån 1 6 15.1. innfri lån 2 7 15.1. overføre forretningsfører 8 15.1. overføre utlegg 9 15.1. utbetal til selger 10 16.1. innbetaling fra bank 11 17.1. betaling grunnboksutskrift 12 19.1. betaling utestående lokalavisen 13 19.1. betaling utestående stylingbyrå 14 20.1. tingl skjøte/pant 15 20.1. innfri lån 16 20.1. overføre forretningsfører 17 20.1. overføre utlegg 18 20.1. utbetal til selger 19 Er jeg helt på bærtur, eller er det noen som har noe lignende? Hvordan endte dere med å løse posteringen i 5.1? I oppgaveteksten ved hendelse 20.1 står det kun: Selger har et lån på 432 321,- på oppgjørsdagen. Sjekk formalia og utbetal til selger.". Det står ingenting om at det skal innfris? Ved hendelse 15.1 står det spesifisert at " selger har to lån som skal innfris i sluttoppgjøret". I mitt case har jeg ikke innfridd lånet 20.1 Hva tenker dere? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå