SuperØ Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 God morgen folkens Fikk dere 82.162 kr i omkostninger på 3.1? Dvs totalt 3.182.162 utbetalt fra bank? Eller har jeg glemt å ta med felleskostnadene? Roter alltid med å regne ut omkostninger! Jeg har ikke kommet frem til det samme her. Husk at det er andelsleilighet, så skal ikke beregnes dokumentavgift. Jeg har kommet frem til: Kjøpesum: 3.100.000 Tingl. skjøte + tingl. pant: 860 Panteattest: 172 Fellesutgifter: 5.133 (kjøper skal betale for 28 dager, selger for 2). = Innbetalt fra kjøpers bank 3.106.165 1 Lenke til kommentar
Shalabajs Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 (endret) God morgen folkens Fikk dere 82.162 kr i omkostninger på 3.1? Dvs totalt 3.182.162 utbetalt fra bank? Eller har jeg glemt å ta med felleskostnadene? Roter alltid med å regne ut omkostninger! Jeg har ikke kommet frem til det samme her. Husk at det er andelsleilighet, så skal ikke beregnes dokumentavgift. Jeg har kommet frem til: Kjøpesum: 3.100.000 Tingl. skjøte + tingl. pant: 860 Panteattest: 172 Fellesutgifter: 5.133 (kjøper skal betale for 28 dager, selger for 2). = Innbetalt fra kjøpers bank 3.106.165 Jeg har det samme som deg der. Hvordan gjorde du det på 19 med betalingen til lokalavisen? Jeg satt opp slik i følgende kontoer: 1500: -11 700 1940: -32 700 2410: 11700 Videre henviste jeg til lokalavisen (debet: 32700) og furuveien (debet selger: 11700, kreditt utlegg: 11700, kreditt klientkonto: 11700) Føler dette er feil :S Endret 1. desember 2015 av Shalabajs Lenke til kommentar
SuperØ Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 (endret) God morgen folkens Fikk dere 82.162 kr i omkostninger på 3.1? Dvs totalt 3.182.162 utbetalt fra bank? Eller har jeg glemt å ta med felleskostnadene? Roter alltid med å regne ut omkostninger! Jeg har ikke kommet frem til det samme her. Husk at det er andelsleilighet, så skal ikke beregnes dokumentavgift. Jeg har kommet frem til: Kjøpesum: 3.100.000 Tingl. skjøte + tingl. pant: 860 Panteattest: 172 Fellesutgifter: 5.133 (kjøper skal betale for 28 dager, selger for 2). = Innbetalt fra kjøpers bank 3.106.165 Jeg har det samme som deg der. Hvordan gjorde du det på 19 med betalingen til lokalavisen? Jeg satt opp slik i følgende kontoer: 1500: -11 700 1940: -32 700 2410: 11700 Videre henviste jeg til lokalavisen (debet: 32700) og furuveien (debet selger: 11700, kreditt utlegg: 11700, kreditt klientkonto: 11700) Føler dette er feil :S Hmm.. vet ikke om jeg skjønner helt hva du mener. Men har gjort det sånn her 19.1: I posteringssammendraget: Driftskonto 1930: -32.700 Leverandør 2400: 32.700 I kundespesifikasjonen: Ingenting I leverandørskjemaet til lokalavisen: Debet 32.700 Er betaling av en faktura, et utlegg. Den er da mellom meglerforetaket og kartverket, så det blir nok feil å trekke inn kunden her. Meglerforetaket blir jo tilbakebetalt av kunden når boligen er solgt. Se 15.1 i oppgave 17. Er samme der. Endret 1. desember 2015 av SuperØ 1 Lenke til kommentar
Shalabajs Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 (endret) Hmm.. vet ikke om jeg skjønner helt hva du mener. Men har gjort det sånn her 19.1: I posteringssammendraget: Driftskonto 1930: -32.000 Leverandør 2400: 32.7000 I kundespesifikasjonen: Ingenting I leverandørskjemaet til lokalavisen: Debet 32.700 Er betaling av en faktura, et utlegg. Den er da mellom meglerforetaket og kartverket, så det blir nok feil å trekke inn kunden her. Meglerforetaket blir jo tilbakebetalt av kunden når boligen er solgt. Se 15.1 i oppgave 17. Er samme der. Er nok bare jeg som har gjort det litt vanskelig for meg selv. Endret 1. desember 2015 av Shalabajs Lenke til kommentar
kentoglol Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 God morgen folkens Fikk dere 82.162 kr i omkostninger på 3.1? Dvs totalt 3.182.162 utbetalt fra bank? Eller har jeg glemt å ta med felleskostnadene? Roter alltid med å regne ut omkostninger! Jeg har ikke kommet frem til det samme her. Husk at det er andelsleilighet, så skal ikke beregnes dokumentavgift. Jeg har kommet frem til: Kjøpesum: 3.100.000 Tingl. skjøte + tingl. pant: 860 Panteattest: 172 Fellesutgifter: 5.133 (kjøper skal betale for 28 dager, selger for 2). = Innbetalt fra kjøpers bank 3.106.165 Jeg har det samme som deg der. Hvordan gjorde du det på 19 med betalingen til lokalavisen? Jeg satt opp slik i følgende kontoer: 1500: -11 700 1940: -32 700 2410: 11700 Videre henviste jeg til lokalavisen (debet: 32700) og furuveien (debet selger: 11700, kreditt utlegg: 11700, kreditt klientkonto: 11700) Føler dette er feil :S Hmm.. vet ikke om jeg skjønner helt hva du mener. Men har gjort det sånn her 19.1: I posteringssammendraget: Driftskonto 1930: -32.700 Leverandør 2400: 32.700 I kundespesifikasjonen: Ingenting I leverandørskjemaet til lokalavisen: Debet 32.700 Er betaling av en faktura, et utlegg. Den er da mellom meglerforetaket og kartverket, så det blir nok feil å trekke inn kunden her. Meglerforetaket blir jo tilbakebetalt av kunden når boligen er solgt. Se 15.1 i oppgave 17. Er samme der. Jeg har også gjort det på den måten. Hvis vi får spm om klientkonto og driftskonto, skal man skrive at klientkto er når selger betale og klientkto er når kjøpebetaler? Hvordan ville dere redegjøre de to? Lenke til kommentar
MichelleAl Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 God morgen folkens Fikk dere 82.162 kr i omkostninger på 3.1? Dvs totalt 3.182.162 utbetalt fra bank? Eller har jeg glemt å ta med felleskostnadene? Roter alltid med å regne ut omkostninger! Jeg har ikke kommet frem til det samme her. Husk at det er andelsleilighet, så skal ikke beregnes dokumentavgift. Jeg har kommet frem til: Kjøpesum: 3.100.000 Tingl. skjøte + tingl. pant: 860 Panteattest: 172 Fellesutgifter: 5.133 (kjøper skal betale for 28 dager, selger for 2). = Innbetalt fra kjøpers bank 3.106.165 Takk for svar! Lurer litt på 15.1. Dere kjem frem til 2.633.622, hvordan har dere fått det? Kommer bare frem til 2.633.129, men tror jeg har rotet litt med å trekke faktura tinglysning pant/skjøte. Er ikke den på 1032,-? (= 430+430+172) Lenke til kommentar
Shalabajs Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 Takk for svar! Lurer litt på 15.1. Dere kjem frem til 2.633.622, hvordan har dere fått det? Kommer bare frem til 2.633.129, men tror jeg har rotet litt med å trekke faktura tinglysning pant/skjøte. Er ikke den på 1032,-? (= 430+430+172) Kjøpesum: 3 100 000 - lån 1: 283 672 - lån 2: 83 274 - forretningsfører: 3807 - utlegg: 95625 = 2 633 622,- Lenke til kommentar
MichelleAl Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 (endret) Takk for svar! Lurer litt på 15.1. Dere kjem frem til 2.633.622, hvordan har dere fått det? Kommer bare frem til 2.633.129, men tror jeg har rotet litt med å trekke faktura tinglysning pant/skjøte. Er ikke den på 1032,-? (= 430+430+172) Kjøpesum: 3 100 000 - lån 1: 283 672 - lån 2: 83 274 - forretningsfører: 3807 - utlegg: 95625 = 2 633 622,- Takk! Hadde glemt forretningsfører Men hvorfor er det 3807 til forretningsfører? Er ikke eierskiftet på 3440? Det står ingenting annet i teksten om hvor mye han skal ha for innhenting av opplysninger.. Endret 1. desember 2015 av MichelleAl Lenke til kommentar
Shalabajs Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 Takk for svar! Lurer litt på 15.1. Dere kjem frem til 2.633.622, hvordan har dere fått det? Kommer bare frem til 2.633.129, men tror jeg har rotet litt med å trekke faktura tinglysning pant/skjøte. Er ikke den på 1032,-? (= 430+430+172) Kjøpesum: 3 100 000 - lån 1: 283 672 - lån 2: 83 274 - forretningsfører: 3807 - utlegg: 95625 = 2 633 622,- Takk! Hadde glemt forretningsfører Men hvorfor er det 3807 til forretningsfører? Er ikke eierskiftet på 3440? Det står ingenting annet i teksten om hvor mye han skal ha for innhenting av opplysninger.. Andel av felleskostnader skal betale for 2 dager. Lenke til kommentar
MichelleAl Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 Takk for svar! Lurer litt på 15.1. Dere kjem frem til 2.633.622, hvordan har dere fått det? Kommer bare frem til 2.633.129, men tror jeg har rotet litt med å trekke faktura tinglysning pant/skjøte. Er ikke den på 1032,-? (= 430+430+172) Kjøpesum: 3 100 000 - lån 1: 283 672 - lån 2: 83 274 - forretningsfører: 3807 - utlegg: 95625 = 2 633 622,- Takk! Hadde glemt forretningsfører Men hvorfor er det 3807 til forretningsfører? Er ikke eierskiftet på 3440? Det står ingenting annet i teksten om hvor mye han skal ha for innhenting av opplysninger.. Andel av felleskostnader skal betale for 2 dager. Takk Alt en må huske på Lenke til kommentar
Jaaaahaaa? Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 Noen som vet hvordan oppsettet på eksamen blir? Skal vi bare printe ut og innføre på caset? Eller blir det ark som vi må føre alt inn på nytt? Takk for svar. Lenke til kommentar
MichelleAl Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 (endret) Håper dette ser rett ut? (Er det dumt å legge ut alt dette? Er ikke juks eller noe? Ville bare høre om dere hadde det samme) CASE LØSNING.xlsx Endret 2. desember 2015 av MichelleAl Lenke til kommentar
Ms. Jones Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 Utredningen jeg har gjort den 16.1 er Selger Kjøper Eierskiftgebyr. 2400 Felleskostnader DES. 2900 Felleskostnader Jan. 1450. 1450 Kjøpesum. 8300000 Dok avg. 207500 Skjøte. 525 Pant. 525 Pantattest. 172. 208722 Eierskifter. 2400 Felles utg kjøper. 1450 Til sammen. 8512572 Er dette feil. Slik jeg har forstått er det selger som skal betale eierskiftegebyr. Da kan du trekke i fra de 2400 og får at kjøper skal betale 8.510.172. Ellers ser det bra ut Nei, det vg- skriver er jeg rimelig sikker på at er rett. Kjøper betaler eierskiftegebyret ved selveier. Selger betaler eierskiftegebyret ved andel. Selger betaler eierskiftegebyr! Det er en forsikring hvis kjøper skulle komme med krav i ettertid! 1 Lenke til kommentar
SuperØ Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 Utredningen jeg har gjort den 16.1 er Selger Kjøper Eierskiftgebyr. 2400 Felleskostnader DES. 2900 Felleskostnader Jan. 1450. 1450 Kjøpesum. 8300000 Dok avg. 207500 Skjøte. 525 Pant. 525 Pantattest. 172. 208722 Eierskifter. 2400 Felles utg kjøper. 1450 Til sammen. 8512572 Er dette feil. Slik jeg har forstått er det selger som skal betale eierskiftegebyr. Da kan du trekke i fra de 2400 og får at kjøper skal betale 8.510.172. Ellers ser det bra utNei, det vg- skriver er jeg rimelig sikker på at er rett. Kjøper betaler eierskiftegebyret ved selveier. Selger betaler eierskiftegebyret ved andel. Selger betaler eierskiftegebyr! Det er en forsikring hvis kjøper skulle komme med krav i ettertid! Nei, det du skriver nå er veldig feil. Tror du blander sammen eierskiftegebyr og eierskifteforsikring, to veldig forskjellige ting... Bare Google det.. 2 Lenke til kommentar
MichelleAl Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 (endret) . Endret 2. desember 2015 av MichelleAl Lenke til kommentar
kentoglol Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 (endret) jeg har sitt på løsningforslag til foreleser opg 17 i oppgavehefte og da hadde han gjort avregning posteringene slik: Posteringskjema: kundespes2410: *sum* + / - kundespesifikk skjema: selger debet, kjøper kredittog sum av avregningen hadde han tatt "selger betaler til kjøper - kjøper betaler til selger" = *sum*er dette bare en annen alternativ å gjøre på, jeg ser hvis jeg hadde tatt "selger - kjøpers" i avregningen hadde vi fått negativ sum i heggvn men ikke furuvn. Endret 2. desember 2015 av kentoglol Lenke til kommentar
Ms. Jones Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 Hva blir egentlig riktig postering for 15.1 ? Lenke til kommentar
Ms. Jones Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 Håper dette ser rett ut? (Er det dumt å legge ut alt dette? Er ikke juks eller noe? Ville bare høre om dere hadde det samme) For min del ser det veldig bra ut, men jeg er veldig usikker. Andre som har kommentarer?? Lenke til kommentar
Ohgenius Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 (endret) Håper dette ser rett ut? (Er det dumt å legge ut alt dette? Er ikke juks eller noe? Ville bare høre om dere hadde det samme) Det så veldig bra ut! Hvor kommer 20.januar, faktura for tinglysning på kr 208 550 ifra? Finner ikke ut av det Endret 2. desember 2015 av Ohgenius Lenke til kommentar
studentenn33 Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 (endret) Håper dette ser rett ut? (Er det dumt å legge ut alt dette? Er ikke juks eller noe? Ville bare høre om dere hadde det samme) For min del ser det veldig bra ut, men jeg er veldig usikker. Andre som har kommentarer?? skal ikke eierskiftegebyret med på furuveien? Kjøper betaler eierskiftegebyr ved selveierleilighet. Jeg har postert betaling til forretningsfører på samme måte som foreleseren, med hele summen Endret 2. desember 2015 av studentenn33 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå