Gå til innhold

[Løst] S6 Edge+ eller Z5 Premium?

Hofer

Anbefalte innlegg

Hei,

Som tittel sier så er jeg på utkikk etter en av de nevnte telefonene. Jeg har vurdert dette i to uker nå og klarer ikke å bestemme meg. Må ha telefon siden min Z3 ble stjålet for ca. 2 uker siden.

Jeg ønsker en telefon i phablet-klassen, da jeg har hatt og elsket Note tidligere. Siden denne ikke er tilgjengelig i Norge står jeg nå igjen med disse to alternativene.

S6 Edge+:

+Størst skjerm

+AMOLED

+Design

+Gode erfaringer med Samsung

+Kamera

+Konstant QHD

-TouchWiz

-Litt sene oppdateringer

Z5 Premium:

+Størst batteri

+Forholdsvis clean Android

+Vanntett

+Høyttalere i front

+Kamera

+microSD

-Dårlig erfaring med Sony fra min Z3

-4K på papiret, 1080p som regel.

-LCD

Så... HJELP!

Kommer til å kjøpe i løpet av uka.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min far har en Sony Z5 og selv har jeg en Galaxy S6 Edge (ikke +) og i mine øyne ville jeg valgt Galaxy S6 Edge hands down. Vanntett telefon ser jeg ikke poenget med. Det forutsetter uansett at disse gummilokkene er skikkelig påsatt. Å gå i øs pøs regnvær og snakke i telefonen er så nedprioritert at det ikke gjøres. Jeg bader heller ikke med telefonen. Er man uheldig og mister den i vannet så kan jeg se et vagt poeng, men jeg har enda til gode og ødelegge noen av telefonene mine når det kommer til vannskade.

LCD skjermen til Z5 virker litt "tam" i forhold til AMOLED skjermen min. Kameraet vet jeg ikke så mye om og er sikkert bra på begge, men jeg er vertfall veldig fornøyd med kameraet i min. Lyd er heller ikke noe jeg har så mye peiling på så den biten er ikke noe jeg prioriterer uansett så det vet jeg ikke så mye om.

Når det kommer til design så er jo Edge'en en soleklar vinner spør du meg. Rett og slett en fantastisk flott telefon og se på.

Batteriet er mer enn bra nok. Jeg er ikke den som sitter med telefonen limt til øret/hånden hele dagen, men har vel en ganske normal bruk. Wifi og mobilett er alltid slått på, sammens med posisjonstjenester etc. Ingen sparemoduser er aktivert. Fra kl. 06:00 om morgenen til kl. 17:30 så er det sjelden jeg har noe mindre enn 60-70% igjen. Dessuten så lader den medfølgende hurtigladeren opp telefonen på 1 time og 10 minutter. Altså fra 0-100%. Det er imponerende! Ofte så lader man jo ikke telefonen HELT ut, så på en halvtime har du ofte nok strøm til å klare dge gjennom dagen.

I mine øyne virker Z5 nesten litt gammeldags ut når jeg ser dem side om side.

Her er en kamera sammenligning:

Endret av Bjerknez
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...