Gå til innhold

Enkleste måte å importere OnePlus 2 helst uten MVA og avgifter?

joar1001

Anbefalte innlegg

Vil kjøpe hos OnePlus denne gangen, ikke hos aliexpress, da jeg vil ha garanti osv.

Hva er den enkleste måten å importere den (de sender ikke til Norge oprinnelig) uten å måtte betale MVA?

Hvis jeg bruker Poste Restante i Sverige, må jeg da betale norsk eller svensk MVA?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sender du til en adresse i Sverige så må du betale svensk MVA, selvfølgelig. En måte å "lure" tollen på er å få avsender/ selger til å merke verdien på pakken lavere enn den egentlig er. Tollen er på den andre siden ikke dumme og kan fint gå inn og sjekke om prisen er riktig i forhold til det norske markedet. Det gjør de ofte.

Du kan bruke brevpost eller å få pakken sendt "umerket", dvs slik at det ser ut som en privatperson har sendt den, ikke noen avsenderadresse fra et firma. Da er det mindre sjanse for at de sjekker pakken grundig og at den bare blir videresendt til deg med en gang.

Det har blitt vanskeligere å få lurt inn pakker på den måten. Lykke til :)

Lenke til kommentar

Sender du til en adresse i Sverige så må du betale svensk MVA, selvfølgelig. En måte å "lure" tollen på er å få avsender/ selger til å merke verdien på pakken lavere enn den egentlig er. Tollen er på den andre siden ikke dumme og kan fint gå inn og sjekke om prisen er riktig i forhold til det norske markedet. Det gjør de ofte.

Du kan bruke brevpost eller å få pakken sendt "umerket", dvs slik at det ser ut som en privatperson har sendt den, ikke noen avsenderadresse fra et firma. Da er det mindre sjanse for at de sjekker pakken grundig og at den bare blir videresendt til deg med en gang.

Det har blitt vanskeligere å få lurt inn pakker på den måten. Lykke til :)

Hva er mva i Sverige? Takk for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...