Sim11 Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 Jeg trenger moped av ulike årsaker. Bedre fremkomstmiddel enn å gå. Jeg sikter ikke høyt og jeg er villig til å kjøpe de billigste mopedene som funker minst to år. Hva vil prisen ligge på da? Hvilket merke er mest driftsikkert? Hvilke merke beholder verdien sin best? Hvilke feil må unngås (elektriske feil er vel ikke noe å kjøpe) og hvorfor? Kilometerstand og årsmodell, har det noe å si? Hvor mye koster det å ha moped som drivstoff, forsikring, skilt, registrering etc.. Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 Du veit du må ha sertifikat klasse AM (før: M) (eller gyldig bil- eller motorsykkelsertifikat)? Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 Jeg trenger moped av ulike årsaker. Bedre fremkomstmiddel enn å gå. Jeg sikter ikke høyt og jeg er villig til å kjøpe de billigste mopedene som funker minst to år. Hva vil prisen ligge på da? Hvilket merke er mest driftsikkert? Hvilke merke beholder verdien sin best? Hvilke feil må unngås (elektriske feil er vel ikke noe å kjøpe) og hvorfor? Kilometerstand og årsmodell, har det noe å si? Hvor mye koster det å ha moped som drivstoff, forsikring, skilt, registrering etc.. Honda mt-5... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 Honda MT5 er temmelig sikert valg, men de koster ofte skjorta. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 Jepp! Kjøp en eldre moped av typen MT-5 i god stand. Behandler du den pent så kan du mest sannsynlig selge den uten nevneverdig tap. Jeg hadde selv en MB-5 (eldre modell av MT-5'en) og denne kjøpte jeg brukt for 2.000,- i 1992. Den ble hardt kjørt, sommer som vinter, men den gikk de to årene jeg hadde den før jeg solgte den for 1000,- Den ble aldri vasket, kjede og dekk var ikke noe tema og den sto ofte ute i snøen/kulda. Gikk greit husker jeg den gjorde også. Den gjorde lett 65km/t helt orginal og senere gjorde den litt over 70km/t etter litt mumbojumbo med utblåset. Lenke til kommentar
turbo911 Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Mt5 er kanskje en billig og bra moped men kanskje ikke den fineste. Pass på å kjøpe en som er godt vedlikeholdt og et kjent og trygt merke så går det nok bra Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Mt5 er kanskje en billig og bra moped men kanskje ikke den fineste. Pass på å kjøpe en som er godt vedlikeholdt og et kjent og trygt merke så går det nok bra Mt5 er ikke billig, men dem er driftsikre, og utseende har da 0 og si om den bare er i god stand innvendig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå