Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

BitTorrent

Anbefalte innlegg

Har ADSL fra telenor.Ved speedometertest får jeg hastighet på 728. Internett fungerer normalt,men ved bruk av BitTorrent går nedlastning veldig tregt.2-10kbit.

Alle andre nedlastninger(updates o.s.v.) har brukbar hastighet.

Hvilke innstillinger kan være feil? Porter som må åpnes?

Har lite greie på dette, og er takknemlig for tips! :gretten:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nedlastnings hastigheten er avhengig av hvor mange personer som har den akuelle fila... det kan også være at båndbredden på personene som har fila kan være lav... jeg personlig har prøvt meg på en klient ved navn PTC den funka heilt gull hos meg... nå bruker jeg en som heter TorrentStorm bare for å prøve noe nytt... Får utnytta linja fullt ut! :woot:

/*-H2H

Lenke til kommentar
Bit torrent er sånn at hastigheten du får inn alltid er lik eller mindre enn den du gir ut. Derfor er teoretisk hastighet for deg 128 kbit/s ned, altså 16 kB/s, hvis du har den 704/128 linja til telenor.

d har ikke jeg hørt noe om då men... kan jo være den orginale bittorrent klienten du snakker om... men laster du med 16 kb på upload kan jeg garantere deg at downloaden ikke kommer noen vei...

/*-H2H

edit:

http://www.torrentstorm.com/

http://www.cosil.com/ptc/

Endret av H2H
Lenke til kommentar

Anbefaler deg å bruke TorrentStorm, helt grei klient til .torrent. Slipper alle de åpne Bittorrent vinduene også, selv om det ikke er lønnsomt å ha mye mere en 2 åpne i slengen. Det at du ikke kan laste ned mere enn du laster opp er bare BS, sitter ofte å laster ned i 50-60k, mens jeg laster opp i 10-15k

Lenke til kommentar
Anbefaler deg å bruke TorrentStorm, helt grei klient til .torrent. Slipper alle de åpne Bittorrent vinduene også, selv om det ikke er lønnsomt å ha mye mere en 2 åpne i slengen. Det at du ikke kan laste ned mere enn du laster opp er bare BS, sitter ofte å laster ned i 50-60k, mens jeg laster opp i 10-15k

Hører om flere som laster ned med 50-60kbit og ofte helt opp i 82kbit med bittorrent med telenor 720/128.

Da er det frustrerende å laste ned med 4-5kbit med samme ADSL linje.

Det må være noen innstillinger???? :grine:

Lenke til kommentar
Hvis du laster opp mye så kan ikke du få rask nedlasting uansett. Det er spesielt farlig å nå maximum for opplasting. For å kontrolere dette kan du bruke dette lille program.

[url="http://www.homeqos.com"]DU Super Controler[/url]

Du trenger ikke altså kutte av opplasting totalt, det er ingen vits. Men holde den helst litt under max så får du mye bedre nedlasting. Du kan jo eksperimentere litt med hvor mye du skal begrense :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...