toth Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Nå har jeg prøvd alle triksene jeg har i boka, kjør som administrator, kompatibilitet, safe mode etc.. Håper noen her har flere ideer. Hendelsesforløp: - Kjører CD, autorun åpner et vindu hvor "Install", "browse" og "cancel" er valgene. - Velger install, kommer arbeids-ikon i 2 sek, ingenting skjer. - Browser heller direkte i utforsker til setup.exe, dobbelklikker, og det samme skjer - arbeidsikon i 2 sek, deretter ingenting. Ingen error, ingen lyd, ingenting. - Det vises ingen prosesser, tjenester eller annet i oppgavebehandling knyttet til programmet. Til info; Programmet er gammelt, C&C Red Alert 2, og har alltid installert seg villig vekk på mine win xp, 7 og 8-maskiner uten problemer. Hva skjer, og hva gjør jeg? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 (endret) Det blir trøbblete virker det som http://forums.cncnz.com/topic/19497-original-ra2yr-cds-vs-windows-10/ Bla litt nedover http://answers.microsoft.com/en-us/insider/forum/insider_apps-insider_other/not-able-to-play-red-alert-2-yuris-revenge-on/b1a44848-c7b9-44e2-b8fd-bce71c7cf029?auth=1 er visst en DRM-driverting som ikke er inkludert i Win10. Endret 23. november 2015 av Belphegor Lenke til kommentar
toth Skrevet 23. november 2015 Forfatter Del Skrevet 23. november 2015 Posten din hjalp hvertfall veldig, for nå forstår jeg hvor problemet ligger(safedisc), da er det lettere å lete etter en løsning Lenke til kommentar
toth Skrevet 23. november 2015 Forfatter Del Skrevet 23. november 2015 Update: Spillet ligger ute for gratis nedlasting på EA Origin, og folk får det til å funke på win 10: https://www.reddit.com/r/redalert2/comments/3dv96b/cc_ra2_and_yuris_revenge_on_windows_10/ Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 Er vel på tide å laste spillet ned digitalt og parkere den gamle oppripa CD'n i cd-hylla? Gratis på origin. Lenke til kommentar
toth Skrevet 24. november 2015 Forfatter Del Skrevet 24. november 2015 (endret) Jepp, som jeg posta over. Jeg ante rett og slett ikke hva origin er, så jeg hadde ikke havna der tidligere Nå hadde jeg ikke faktisk en oppripa cd(har ikke cd-rom heller), men en ISO av den gamle plata. Originversjonen krever en hel del modding for å starte den og, men det går etterhvert med mye lesing på reddit og snutter på youtube. Jeg synes imidlertid det var merkelig unødvendig å skulle starte et 90-tallsspill gjennom et annet program, men til tross for forsøk med "outcome" får jeg ikke spillet til å kjøre direkte - det ser ut som origin sliter med å kjøre spillet skikkelig, mye flickering og problemer med oppløsning og scrollehastighet. Endret 24. november 2015 av toth Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 Har det selv via Origin.. Har ikke prøvd å spille det så mye, men det lille jeg testet, så fungerte det.. Med litt modding så er det fullt mulig å kjøre det i alle oppløsninger kjører 1600x900 selv. Lenke til kommentar
toth Skrevet 25. november 2015 Forfatter Del Skrevet 25. november 2015 (endret) Ja, jeg har endret oppløsning i ra2.ini til native(3200x1800), så selve in-game oppløsning er OK, men da blir til gjengeld menyene helt vanvittig små. Jeg spiller forsåvidt også kun ra2 i LAN, så det gjenstår å se om IPX-wrapper funker også med origin-versjon. Jeg prøvde å omgå origin med outcome, men da starter ikke spillet i det hele tatt. Har du funnet en løsning for å spille direkte? Endret 25. november 2015 av toth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå