Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor ha barn?

Gjest Slettet+981723478

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981723478

Hei...

Hvordan rettferdiggjøre å få egne barn? Hjelp meg her!

Svinger fra at det er ren egoisme å få egne barn, til at det er noe jeg egentlig ønsker meg... Og såklart har jeg ingen mellomting i disse svingningene... HJELP!

Trenger ikke hjelp i egen sak, da jeg ikke er klar for det selv, siden jeg åpenbart svinger såpass åpenbart.

Men generelle svar, og utdypninger taes imot med takk! Tenk om jeg endrer perspektiv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det fins opplysninger om adelsslekter som døde ut og når de gjorde det, så man skal ikke føle det er kriminelt å være den siste i sin slekt eller ikke få barn.

På den annen side velger mange å få barn siden det er begrenset hvor lenge man kan få barn, og dette livet her er jo det eneste vi har... Vi har ikke noen annen tilværelse enn denne hvor det er stor sjanse for å rammes av lidelse og/eller sykdom.

Noen vil også se det slik at våre forfedre ble bedt om å være fruktbare og bli mange.

Lenke til kommentar

- Får du ikke egne barne, må vi få inn flere asylsøkere og andre innvandrere i landet. Er det greit?

(Du velger selv om du vil ha barn eller ikke).

Må vi det? Er det hans problem?

Hundrevis av slektsledd før deg har gjort sitt ypperste for at du kan sitte her nå på internett og vurdere om du skal avslutte slektslinja.

De reproduserte nok ikke for hans skyld. De fleste forfedrene hans er døde, men han har uansett ingen forpliktelse overfor de gjenlevende.

Lenke til kommentar

Det er jo egoisme, men det er en bra type egoisme. Mange får barn fordi de ønsker seg barn, og går aktivt inn for å prøve og få barn. Synes ikke det er noe galt i det, så lenge man er klar for det. Helt forberedt blir man nok aldri, men så lenge du har økonomi til det og er oppegående og omsorgsfull så ser jeg ikke problemet. Da regner jeg med at både foreldre og barn har et godt utgangspunkt til et bra liv.

Dog er jeg mer for adopsjon. For meg blir det i overkant egoistisk å på død og liv måtte ha et barn av eget blod når det er veldig mange unger der ute som trenger et godt hjem. De som får barn fordi de føler de må føre navnet videre eller noe sånt tullball gjør meg forbannet. Det kan bli gode foreldre av sånne folk også, men det er jo totalt feil grunnlag å få barn på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...