Gjest Slettet+981723478 Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Hallo... Er på underveis med bytte av antidepressiva... Ferdig med Cipralex og prøver ut diverse annet. Har tidligere prøvd Efexor, men det gikk ikke... Hva bruker dere / har dere brukt og hva fungerte (og hvor godt)?? Alle bedrevitere; Vet at alle reagerer ulikt på ulike preparater.. Trenger ikke bli minnet på dette i annenhver post. Lenke til kommentar
heblilla Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Jeg bruker ikke ad, men har prøvd cipramil, efexor og zybane. AD virker ikke på meg. Det som virker best er terapi, syns jeg. Er så heldig at jeg fant en "alternativ" terapeut til 500 kr pr time. Sats på terapi i tillegg til AD. Det er mitt råd. Da er det størst sjanse for å få tatt "ondet" ved roten:-) Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Effexor, Wellbutrin, Cipralex, og flere jeg ikke husker navnet på. Ingen hadde merkbar positiv effekt på meg. Fysisk aktivitet og frisk luft er det eneste som gjør hverdagen min overkommelig. Anonymous poster hash: 4e8b4...e38 Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Har prøvd både cipralex og efexor uten virkning. Bruker nå lamictal mot depresjon og quetiapin mot psykose/tankekjør. Har prøvd å slutte et par ganger fordi jeg fikk det for meg at ingen medisin er "sunnere" enn å gå fast på antidepressiver, men hver gang havner jeg på et lite hyggelig sted så jeg må nok ta det resten av livet. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Bare for å ha nevnt det, er det mye (mer) forskning disse dager på hvilken effekt stoffer som LSD, DMT, psilocybin og MDMA kan ha for å hjelpe mot depresjon, angst og andre ting. Er interessant å lese om, ville tatt et google-søk Har selv brukt aurorix/moclobemide som er en RIMA eller en MAOI om du vil. Ansett for å være en veldig svak AD. Jeg valgte den selv fordi den har lite bivirkninger og ikke har overdosepotensiale, og den hadde faktisk null bivirkninger. Funket omtrent fra første timen, noe jeg antar er placebo. Men den er kjent for å virke veldig tidlig, innen 1-2 uker, i motsetning til f.eks. cipralex som kan ta opptil 8 uker. I ettertid føler jeg ikke den egentlig hjalp, men kan være verdt et forsøk. Anonymous poster hash: a1fc8...ee0 Lenke til kommentar
Teitgutt Skrevet 28. november 2015 Del Skrevet 28. november 2015 Cipralex og seroquel/quetiapine har fungert som berre juling for meg. Eit par mnd som undermedisinert først, der eg fikk ein ganske heftig backfire som øydela ekstremt mykje for meg, men på korrekte dosar har det gjort underverk. Må eg gå på det resten av livet godtar eg eigentleg det, for det er betre enn alternativet. Så får motstandarar av medisin berre kome med våset sitt. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 28. november 2015 Del Skrevet 28. november 2015 Legen sa til meg at jeg får innfinne meg med å gå på medisiner resten av livet etter at han leste journalen min, han sa den vanlige "alternativet er verre". Jeg kunne ikke vært mer enig, livet mitt er bedre enn noen gang selv om jeg må ta tak i meg selv hver dag. Forandringen er på en måte at det er lettere å ta tak i seg selv og lettere å forstå at "dette er jo ikke så ille" med tanke på livet sitt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 29. november 2015 Del Skrevet 29. november 2015 Bruker zoloft, og har hjulpet meg masse med angst iallefall. Selfølgelig noen bivirkninger, men har for meg vært verdt det! Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 29. november 2015 Del Skrevet 29. november 2015 Bruker zoloft, og har hjulpet meg masse med angst iallefall. Selfølgelig noen bivirkninger, men har for meg vært verdt det! Hvilke bivirkninger? Jeg har selv prøvd Cipralex og Wellbutrin. Cipralex funket veldig bra på meg, og jeg var mer glad og snakket mer med andre mennesker. Jeg valgte å slutte med Cipralex fordi jeg ble så trett, ingen sexlyst og var impotent så lenge jeg gikk på Cipralex. Wellbutrin tror jeg ikke hadde noe effekt på meg, og sluttet derfor etter noen måneder. Nå har jeg det helt forferdelig. Har ingen sosial kontakt. Får angstanfall på jobb og unngår all sosial kontakt. Føler at hele verden hater meg. Har lyst å begynne på Cipralex igjen, fordi jeg hadde det bedre da. Men så var det bivirkningene da... Noen andre medisiner jeg ikke blir impotent av? Anonymous poster hash: 5e316...88d Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 29. november 2015 Del Skrevet 29. november 2015 Noen andre medisiner jeg ikke blir impotent av? Anonymous poster hash: 5e316...88d Buspirone. Ikke like effektivt som Cipralex, men det som er nærmest uten å gi impotens. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 29. november 2015 Del Skrevet 29. november 2015 (endret) Bruker zoloft, og har hjulpet meg masse med angst iallefall. Selfølgelig noen bivirkninger, men har for meg vært verdt det! Hvilke bivirkninger? Jeg har selv prøvd Cipralex og Wellbutrin. Cipralex funket veldig bra på meg, og jeg var mer glad og snakket mer med andre mennesker. Jeg valgte å slutte med Cipralex fordi jeg ble så trett, ingen sexlyst og var impotent så lenge jeg gikk på Cipralex. Wellbutrin tror jeg ikke hadde noe effekt på meg, og sluttet derfor etter noen måneder. Nå har jeg det helt forferdelig. Har ingen sosial kontakt. Får angstanfall på jobb og unngår all sosial kontakt. Føler at hele verden hater meg. Har lyst å begynne på Cipralex igjen, fordi jeg hadde det bedre da. Men så var det bivirkningene da... Noen andre medisiner jeg ikke blir impotent av? Anonymous poster hash: 5e316...88d I begynnelsen var det ting som tørr i munnen og sånne småting, men det er ikke noe jeg legger merke til lenger. Har slitt mye med nattesvette(svetter i ene øyeblikket og fryser i det andre), men er ikke sikker om det er pga medisinen men tror det! Sexlysten var litt redusert i begynnelsen, men kom heldigvis tilbake. Etter det har jeg hatt litt problemer med å komme for å si det rett ut, men det går som oftest med litt tid. Er forresten jente om det muligens har noe å si. Jeg planlegger å slutte nå da, så er spent på om det blir noen forandringer eller om jeg er sånn for alltid:S har og gått en del opp i vekt, men så har jeg trent litt mindre også da. Endret 29. november 2015 av Slettet-lYlo5C Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 Jeg gikk på Cipralex i to eller tre år. Fungerte veldig bra for min del, jeg fikk roet ned depresjonen og noen helvetes hissige angstanfall. På den andre siden fikk jeg enorm appetitt og la på meg 20 kilo. Men... 20 kilo tjukkere og i live, i hvert fall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå