Gå til innhold

Beste videoredigeringsprogram

Anbefalte innlegg

Bruksområde er veldig avgjørende for hva program som er best.

Pinnacle Studio 8 er greit nok. Alt for enkelt å bruke, og egner seg kanskje best til å klippe sammen drit fra julefeiringer og bursdagen til minstemann.

Egner seg ikke til klipping av amatør-film , og heller ikke musikkvideo.

Terningkast 3

Adobe Premiere 6.5 er et bra redigeringsprog. Men det er umulig å sette seg inn i, og av og til savner jeg mange funksjoner. Når du først får til å bruke det, hevder det seg blant de beste programmene.

Terningkast 4/5

Avid XpressDV 3.5. Nå har Avid satt ned prisen til ca. 15000. Det er fortsatt svindyrt, ,men software for hver en krone. Ikke bruk cracket Avid, for det suger. Lån heller en original-cd hvis du har gode kontakter :)

Avid er tilnermet perfekt. Det har alle tenkelige funksjoner, og med skikkelige plugins kan du lage skikkelig fete videoer. Det er latterlig enkelt å bruke for å være så profft. Men at det er enkelt å bruke sier her ingenting om kvaliteten. Det er ikke rart at det er Avid som er mest brukt i filmverdenen, og til musikkvideoer.

Terningkast 6!!!

Hilsen BOBBI

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Tenkte eg skulle prøve meg på og redigere ein film eller 2.

Har ikkje noken programmer for dette. Kva burde eg satse på da?

Har jo XP sin Movie Maker, men er den noke og satse på? Er den eit greit program for og få filmen innpå dataen eller? Tenkte så og kode filmen i Xvid eller dvix, som ikkje tar så masse plass.

Kva er det beste gratis programmet? Om det finnes noken da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...