Gå til innhold

Ta årsstudium i økonomi+master eller bare rett på master

lur4d

Anbefalte innlegg

Hei,

Går bachelor ingeniør, er ferdig til våren. Siden arbeidsmarkedet ikke er på topp nå, så vurderer jeg hva jeg skal finne på til høsten.

Vurderer om jeg skal ta et "årsstudium" i økonomi, ta 80-90 stp. i "nyttige" emner på et år.

Man har jo lest at indøk-studenter er veldig ettertraktede på grunn av at de har kunnskap og ferdigheter innenfor både ingeniørfag og økonomi, så det blir jo på en måte et slags forsøk på å gjøre meg om til en form for indøk.

Så etter det fortsette på 2-årig master, da sitter jeg igjen med M.Sc i teknologi + 120 ish studiepoeng i økonomi/ledelsefag (har tatt 30 stp innenfor økonomi/ledelse som valgfag tidligere).

Eller er det noe vits i å gjøre det? Er det like greit å bare dure på med master uten å bry seg om de økonomi-emnene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo umulig å svare på sånn sett, men er det noe vi økonomer er redde for så er det ingeniører (med god tall-/teoriforståelse) som også forstår hvordan praksis/økonomi virker. Som foreleseren vår sier hver gang han fyrer opp en grisete formel: den gir dere bare til ind.øk.-ene og ber de regne det ut så kan dere fortelle hva det betyr etterpå.

Hvis du skal prøve å time markedet i forhold til når oppgangstidene kommer igjen så ser for øvrig prognosene til Norsk olje og gass ut til at det i 2018 blir fart i investeringene igjen.

Spør du meg så bør du hoppe glatt over ledelsesfag og heller ta økonomi/finans-fag.

Jeg vet ikke hvordan reglene er hvor du studerer, men kan du ikke bare hoppe rett på en master i ind.øk. da? Hvertfall ved UiS er det eneste kravet for ind.øk.-master at man har bachelor i teknologi av etellerannet slag.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...