Gå til innhold

spm angående Chess


Anbefalte innlegg

Kanskje jeg som har forstått det galt, men har hørt noe om at Chess opererer

både i Netcoms og Telenors nett. Hvis dette er tilfelle, er det Chess som bestemmer (på en eller annen måte) hvilket nett du bruker, eller kan du som bruker av Chess bestemme dette selv?

:!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når du bestiller hos Chess kan du velge om du vil bruke Telenor eller Netcom's nett.

hmm..er det noe vits i og velge da?

Jeg mener,har ikke Telenor dekning overalt Netcom har?

(borsett fra hvis et er nede da)

 

Er selv Netcom-bruker,kansje jeg skulle bytta snart..får skjekke ut chess sine priser..

Lenke til kommentar
Når du bestiller hos Chess kan du velge om du vil bruke Telenor eller Netcom's nett.

hmm..er det noe vits i og velge da?

Jeg mener,har ikke Telenor dekning overalt Netcom har?

(borsett fra hvis et er nede da)

 

Er selv Netcom-bruker,kansje jeg skulle bytta snart..får skjekke ut chess sine priser..

Grunnen til at spm har dukket opp er at Netcom har lagt inn støtte for MMS for Nokia 6600 og 6220. Så de som er kunde hos chess, har som regel telenor sitt nett. Telenor har ikke fått surra seg til å fikse dette. Så da kan man jo vurdere å ringe chess å be dem bytte til netcom sitt nett..så man kan bruke sin 6600/6220 fult ut.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Noen som aner hvor lang tid det tar før du får simkortet ditt etter at du har gått over til Chess og overført ditt gamle nummer? Jeg gjorde nemlig det 18.10. Da fikk jeg beskjed om at det tok under tre uker, men nå har det gått over fire, så nå er jeg litt irritert på Chess. :gretten: Hadde hørt så mye bra om de.. kanskje de ikke er så gode allikevel?

Lenke til kommentar
Noen som aner hvor lang tid det tar før du får simkortet ditt etter at du har gått over til Chess og overført ditt gamle nummer? Jeg gjorde nemlig det 18.10. Da fikk jeg beskjed om at det tok under tre uker, men nå har det gått over fire, så nå er jeg litt irritert på Chess.  :gretten: Hadde hørt så mye bra om de.. kanskje de ikke er så gode allikevel?

Du skal ikke se bort i fra at det skyldes en eller annen feil i under porteringen. Noe sånt som at opplysningene som er registrert hos din gamle operatør ikke er helt like de som du registrerte deg hos chess med. Da stoppes nemlig porteringen.

 

Det skjedde med min mor, og de sendte kun en e-post og fortalte det. Siden hun aldri sjekker e-post ble hun aldri informert om det.

 

Ta en telefon og spør hva de driver med.

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar
Noen som aner hvor lang tid det tar før du får simkortet ditt etter at du har gått over til Chess og overført ditt gamle nummer? Jeg gjorde nemlig det 18.10.

Simkortet skal du jo få etter kort tid, ta å ring 06060 du. Å hør om noe har gått galt...

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke "kuppe tråden" her, men...

 

Jeg bruker Chess (telenordekning).

Hjemme hos meg er det knapt telenordekning, men god netcom. På jobb er det knapt netcomdekning, men topp telenor. Dette er jo steder jeg ofte er. Ingen planer om å bygge ut noen av stedene sier de som har nettene.

 

Syns det skulle gått an å betale litt ekstra og få "beste tilgjengelige nett". Er det noen fysisk grunn til at ikke det går an?

Hvis man bestiller tvillingsim, er det mulig å få ett simkort med telenordekning og ett med netcomdekning?

 

Gezuzz, du vet jo så mye rart..?

Lenke til kommentar

Hm.. fikk sim-kortet i posten i dag faktisk.

I konvolutten stod det noe litt pussig. Iom at jeg skulle overføre mitt gamle nummer, stod det at jeg vil "få tilsendt dato og klokkeslett for overgangen pr SMS eller e-post."

Men.. hvordan kan de sende sms til meg når jeg ikke har noe nummer i mellomtiden? Virker ihvertfall litt fjernt spør du meg.. hehe

Lenke til kommentar

Jeg var uten mobil i 3 dager da jeg porterte fra Telenor til Chess! Fikk ikke ringt og hørt hva som skjedde heller, for de har ikke kundeservice i helgene og porteringen skjedde kl. 20 en fredag.

 

Har dessuten hatt masse problemer med dobbelfakturering av månedsabonnementet og måtte ta kontakt med daglig leder (eller administrerende direktør eller hva han er) før det ble i orden. E-post, brev og telefon til kundeservice hjalp ikke. Fikk tilbake 700 kroner på flekken da jeg skrev til Idar Vollevik.

 

Moralen er; Chess er IKKE bra, men de har bra priser. Det funker stort sett når du frøst har fått abonnementet på lufta, siden tjenestene er levert av Telenor eller nå også NetCom. Jeg har mange ganger savnet Telenors døgnåpne kundeservice med liten ventetid for gode kunder, deres fleksible fakturaavd, personlige websider, forsikring... etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...