Gå til innhold

Sannheten (Gud)

Anbefalte innlegg

Mulig du har rett i at dette ikke burde fremstilles som en religion, men istedet som en grunnleggende innføring i forhold til spirituell opplysning. Målet med religion er jo at det skal svare på den åndelige delen av tilværelsen. 

Bevis at åndelig ikke er fantasier så er vi enige...  :)

Hvis ikke ser jeg ingen grunn til å blande inn slik hokus pokus...

Mitt mål med Gudismen er for å guide mennesker til å erkjenne bl.a at negative handlinger får negative konsekvenser og innse at alle er en del av uendeligheten.

Hva får deg til å tro at folk ikke skjønner det uten slike påfunn? Har levd i 35 år etter en ganske enkel leveregel jeg og det er at jeg liker å se en ærlig mann i speilet. Så hva gjør jeg for å oppnå det? Jo, jeg lar være å gjøre det som ville jort at jeg ville sett en uærlig mann i speilet... Årsak og konsekvens vettu... Tror de fleste forstår det uten hokus pokus...

Det ultimate målet mitt på sikt vil være å få alle mennesker til å innse sannheten om at de egentlig er udødelige sjeler, og ikke bare lever det ene livet de har nå.  Men da må jeg også stå frem som en leder og samle menneskeheten til én bevissthet.

Ha ha, dette er og blir piss hvis du ikke kan bevise disse lovnedene om evig liv... Om jorden eksploderte i dette øyeblikk så var det ingen , jeg gjentar, INGEN som ville øverlevd det og derfor er hller ingen udødelige... Så å snakke og love dette blir bare å preike piss....

Men for at det skal skje trenger jeg en sinnssyk åpenbaring. Jeg nekter å tro at Jesus var den løven han var uten en elskerinne. :)

Hvis han aldri hadde sex var han ikke et helt menneske engang... Langt mindre noen strandløve  :) For alt vi vet kan denne jesus fyren ha vært en distriks befrukter han, men det passet ikke for de kvinne vettskremte tørrpinnene som videreførte ryktene som etterhvert ble bibelen, uten at sølibati blir noe mer arvelig av en grunn...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bevis at åndelig ikke er fantasier så er vi enige...  :)

Hvis ikke ser jeg ingen grunn til å blande inn slik hokus pokus...

Det vil du ikke fordi da må jeg drepe deg. 

Mitt mål med Gudismen er for å guide mennesker til å erkjenne bl.a at negative handlinger får negative konsekvenser og innse at alle er en del av uendeligheten.

Hva får deg til å tro at folk ikke skjønner det uten slike påfunn? Har levd i 35 år etter en ganske enkel leveregel jeg og det er at jeg liker å se en ærlig mann i speilet. Så hva gjør jeg for å oppnå det? Jo, jeg lar være å gjøre det som ville jort at jeg ville sett en uærlig mann i speilet... Årsak og konsekvens vettu... Tror de fleste forstår det uten hokus pokus...

Folk skjønner det ikke da mange oppfatter Karma som overtro og ikke en fysisk lov. 

Det ultimate målet mitt på sikt vil være å få alle mennesker til å innse sannheten om at de egentlig er udødelige sjeler, og ikke bare lever det ene livet de har nå.  Men da må jeg også stå frem som en leder og samle menneskeheten til én bevissthet.

Ha ha, dette er og blir piss hvis du ikke kan bevise disse lovnedene om evig liv... Om jorden eksploderte i dette øyeblikk så var det ingen , jeg gjentar, INGEN som ville øverlevd det og derfor er hller ingen udødelige... Så å snakke og love dette blir bare å preike piss....

Jeg kan ikke bevise det. Men det florerer av folk som f.eks har hatt nær-døden opplevelser hvor omtrent alle mann beskriver åndsverdenen som enda mer virkelig enn denne fysiske verdenen. Men det er alltid opp til deg selv å velge hva du vil tro på. Jeg kan ikke bestemme over den frie viljen din som du ikke mener at du har. Jeg synes forresten du er et helvete å diskutere med:) 

Endret av nordboy
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke bevise det. Men det florerer av folk som f.eks har hatt nær-døden opplevelser hvor omtrent alle mann beskriver åndsverdenen som enda mer virkelig enn denne fysiske verdenen.

Argumentum ad populum (Latin for "appeal to the people")

Samme som når kristne påpeker at påstandene i bibelen MÅ være sanne fordi så mange tror på det... Ting blir ikke mer sant av antall alene... Like lite som at ting ble mer sanne av at de er ytret av en kjent person... Dessverre er det mange som tillegger det alt for stor tyngde, akkurat som du gjør her... Når alle mennesker trodde at jorden var flat, var det da en sannhet og jorda faktisk var flat?

Men det er alltid opp til deg selv å velge hva du vil tro på. Jeg kan ikke bestemme over den frie viljen din som du ikke mener at du har.

Selvsagt er det ikke det, ikke når jeg prøver så godt det lar seg gjøre å forfølge det som mest sannsynlig er sant. Fatisk så prøver jeg å bruke "tro" så lite som overhodet mulig. Begrenser det til å tro på kompisen min når han sier at han parkerte bilen sin tre kvartaler unna og lignende ting som ikke har en dritt å si i alvorlighets grad. Og hva som er sannhet eller ikke er det ikke opp til meg å tro noen verdens ting om, da jeg enten kan stole på at noe mest sannsynlig er sant på grunnlag av bevis eller la det være, av mangelen på bevis. Som du ser så har ikke hva jeg tror noe å gjøre med hva jeg stoler på...

Og med fri vilje, ja vi liker å tro vi har fri vilje, men det er bare en illusjon av fri vilje, for vi vil alltid velge basert på erfaring og hva vi har lært. Liker du sjokolade is bedre enn jordbær is vil du ikke kalle det et fritt valg om du valgte jordbær is når begge deler er tilgjengelig (litt dårlig analogi kanskje...), du ville kalle det å prøve om du likte jordbær. Liker du begge deler vil du heller velge en av de enn foreksempel en banan is... Ser du en brennende fyrstikk bruker du ikke fri vilje til å brenne deg på den, du bruker erfaring for å la det være...

At du KAN velge hva du vil gjør ikke valget fritt, da vi alltid vil agere på hva vår erfaring og tillærte ting. Og vi kan heller ikke velge fritt, aka du kan ikke velge å fly, samme hvor fri vilje du måtte mene å ha. Bare tenk over det når du må velge noe du ikke har erfaring på fra før... Da er det samme faan hva du velger egentlig, men hjernen din vil UANSETT forsøke å tolke de nye valgene i relasjon til hva du har opplevd og erfart før og du nøler derfor i valget... Hadde valget vært fritt, vel, da hadde du valgt uten å nøle... 

Jeg synes forresten du er et helvete å diskutere med:)

Takk, tar det som et kompliment. Flere og flere blir som meg, "en sånn jævla kverelant som er skeptisk til alt!", (for å sitere min eks kone, som forøvrig syntes jeg var den mest skeptiske mannen hun noensinne hadde møtt. ) . Verden trenger flere skeptiske hoder som ikke lar seg imponere av antall eller påstander uten bevis, men som er åpne for absolutt alt men krever et minstemål av bevis før man stoler på det...

Kan godt hende det er noe som finnes åndelig for alt jeg vet, det kan godt være at det finnes både guder og gudinner for alt jeg vet, det kan til og med være at det finnes enhjørninger, tusser og troll for alt jeg vet også, men uten et minstemål av bevis (bevis som fjerner all tvil innenfor rimelighetens grenser (altså ikke introspeksjoner hverken fra andre eller meg selv...)) forholder jeg meg retten til å være skeptisk og avventende også. For det er ikke opp til meg å lage sannheter, ei heller tro på slikt på forskudd (for det er jo det man gjør når man tror på ubekreftede ting. ) Blir litt som å satse en stor sum penger på en hest skal vinne et stort race engang i fremtiden, en hest man ikke vet om blir født engang og stivnakket påstå at den hesten kommer til å vinne et race vi ikke vet om kommer til å kjøres... Og siden jeg ikke er spesielt glad i å vedde heller så syntes jeg ihvertfall at den formen for vedding er håpløs...

Og hvorfor skal jeg tro slikt på forskudd? Hva er vitsen med det? Har intet behov for å lulle meg inn i slike "komfort" soner jeg, da jeg aldri har latt meg skremme av realiteter. Er realist til finger spissene og tar aldri noen ting for gitt, men klarer da fint å glede meg over at gode ting skjer for det :) Og det har tjent meg godt å være realist og ikke lage meg forhåpninger eller tar ting for gitt....

Og det har tjent meg godt å ikke tro på ting som ikke kan verifiseres. Det har gjort meg til en langt ærligere person ikke bare på området som jeg før "jugde" litt for meg selv om (og andre...) fordi jeg prøvde å verifisere det jeg trodde på på feil grunnlag, men også på andre områder, på det området som teller mest, nemlig ærlig mot meg selv! Så jeg har sluttet å tro, da jeg er sikker på at det gjør folk til mindre ærlige personer nettopp fordi hjernen tvinges til å (mis)bruke kognitiv dissonans i "forsvar" av det vi tror. Blir ikke å juge direkte, fordi man faktisk kan tro ærlig nok på det man tror på, men uærlig blir det uansett når man ikke på noen måte kan stadfeste sannsynligheten til hvor sant det vi kun tror er. Og selvsagt er det ikke opp til meg å lage sannheter alene... Ville vært bra dumt om det var almenngyldig overalt, ikke sant? Så hvorfor lage seg sannheter på noen områder (uten engang å vite om de er sanne) mens man på de fleste andre områder forholder seg til det som mest sannsynlig er sant?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Til RWZ din sjelløse skapning:) Dette er et utdrag fra den engelske versjonen av gudisme hvor jeg har tatt opp mer av det åndelige. Hva tenker du om dette?

The first truth you should know is that you are a non-physical (spiritual) consciousness with a physical experience. With this recognition we can kill the question whether or not there is life after death, because when you die, your consciousness (spirit) continues in the non-physical (heaven). Your consciousness/spirit is eternal and cannot be killed.

If you don't believe that you are an eternal, immortal spirit, you can try to pray for Jesus (or whomever dead being) to visit you. He might then visit you spiritually since he still exists in the non-physical, which is the reason many people who pray for Jesus say they have found Jesus. He is really visiting them, it's not superstition. I say this because I got visited by him myself one time I was high. All dead friends' spirits are in heaven and we can easily feel them among us and we can be visited by them spiritually. Personally, I haven't only been visited by Jesus, but also from Michael Jackson, Eckhart Tolle and Bashar just to mention some famous people, in addition to most of, if not all my friends.

You might just not have realized some of the non-physical parts of existence yet because our governments aren't teaching us the real truth about ourselves. We have two parts of our consciousness which constitutes who we are; The physical mind, and the higher mind. The physical mind is obviously your brain, but the higher (spiritual) mind is the eternal spiritual YOU, or just your spirit! Your physical and higher mind might seem like one thing, but they are separate. All new ideas you have always comes from your spirit, never from the physical mind which most people actually believe. Your higher mind is what knows how things will HAPPEN, physical mind is only constructed to perceive how things HAPPENED.

If you haven't had any telepathic experiences, it's probably because you have been too close-minded about the fact that there are more to life than just the physical, or because you are evil (dark) and that's not very heavenly/spiritual. This is why Bashar says we should name telepathy telempathy because it only happens between humans with love. Telepathy happens between our higher minds, obviously not between our brains, and the experience of it have been boosted since December 2012. Especially between conscious spirits living for love and meditates. Meditation is something everyone should do and may be very necessary in order to make spiritual contact with yourself and other beings, and it is a universal key to happiness and good feeling and you can only benefit from it mentally..
Lenke til kommentar

Hvem var Baltazar94? En like stor idiot som meg regner jeg med :D Hvordan var han?

Om du virkelig vil vite dette kan du lese igjennom de første par sidrne av tråden evolusjon vs kreasjonisme (Debatt for og imot evolusjonsteorien) da får du ett inntrykk av hans argumenter og debatt metoder

Fyren later til å mangle selv den mest grunnleggende forståelsen for hva evolusjonsteorien er men nekter likevel for at den er den absolutt beste forklaringen på vår utvikling... Because obviously it's all bs

Om du faktisk går igjennom dette oppfordrer jeg deg til å motstå fristelsen til å dunke hodet gjentatte ganger ned i bordplaten da dette ikke er spesielt helsebringende :p

~crii

Lenke til kommentar

Til RWZ din sjelløse skapning:)

-snipp-

PROVE IT   :)

Kan du ikke bevise det så forblir dette med evig liv og at de kjemiske og elektriske signalene som lager vår bevissthet plutselig blir magisk overført til et annet sted tomt prat...

Og med hensyn til closed mind..... å IKKE tro på noe fordi det IKKE forefinnes bevis for det er IKKE å ha en closed mind, det å tro på ting uten en flik av beviser derimot, det er å ha en closed mind... 

Om jeg skulle foreslått en boktittel for deg så måtte det vært "A deamon houted world" av Carl Sagan. Han var en fyr som ikke var redd for å gå å stirre begivnhetene i hvitøyet for å finne ut av det. Fantastisk fyr den Carl Sagan. Og virkelig et verk jeg anbefaler deg å lese :)

Lenke til kommentar

PROVE IT   :)

Kan du ikke bevise det så forblir dette med evig liv og at de kjemiske og elektriske signalene som lager vår bevissthet plutselig blir magisk overført til et annet sted tomt prat...

Bevissthet er ikke fysisk og signalene dine er allerede, og har alltid vært i det ikke-fysiske(Himmelen). "Himmelen" eller astralverdenen (den virkeligheten som drømmene foregår i) er 5 dimensjons virkelighet (tidrom) og her kan du bl.a møte døde slektninger, reise i tid osv. 

Og med hensyn til closed mind..... å IKKE tro på noe fordi det IKKE forefinnes bevis for det er IKKE å ha en closed mind, det å tro på ting uten en flik av beviser derimot, det er å ha en closed mind... 

Så det er close minded av meg å tro at jeg drømmer når jeg ikke kan bevise det? 

Endret av nordboy
Lenke til kommentar

Hvis jeg starter en egen "religion" og kaller den snillisme så får antagelig jeg, med mine innslag av galskap, fått bedre respons. Skal man bygge et hus så starter man med en grunnmur, skal man lære bort noe (hjernevaske noen :ph34r: ) så må man også starte med en slags grunnmur. Eksempel på galskap;

auto-231485.jpeg

Lenke til kommentar

Gratulerer, du har kommet over konseptet fantasi. Nå kommer oppgaven å bevise at fantasi er virkelighet.

Jeg trenger ikke å bevise noen ting. 

Selvfølgelig ikke, og du hadde ikke klart om du hadde villet heller. Viser vel egentlig egentlig bare at du er en av de siste i en lang rekke folk som vil selge sin religion. Det er da enda godt at flere og flere potensielle kjøpere stiller høyere krav til selger.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig ikke, og du hadde ikke klart om du hadde villet heller. Viser vel egentlig egentlig bare at du er en av de siste i en lang rekke folk som vil selge sin religion. Det er da enda godt at flere og flere potensielle kjøpere stiller høyere krav til selger.

javel.

Lenke til kommentar

The first truth you should know is that you are a non-physical (spiritual) consciousness with a physical experience. With this recognition we can kill the question whether or not there is life after death, because when you die, your consciousness (spirit) continues in the non-physical (heaven). Your consciousness/spirit is eternal and cannot be killed.

Jeg ventet meg noe slik. 

Du kan ikke ta noe ut av løse luften og så bruke det som bevis for en annen påstand.

Lenke til kommentar

Vil du ikke at jeg skal kjøpe religionen din? Jeg sier bare at du må selge bedre, ganske mye bedre. Nå ser det ut som du har gitt opp, det kommer du ingen vei med som gründer.

Selvfølgelig vil jeg ha flere tilhengere. Jeg vet den er godt nok skrevet for å nå 500 tilhengere, jeg har bare ikke reklamert for den på andre steder enn her inne og på vgd. Gudisme er bare noe jeg må få gjennomført og stiftet personlig slik at legene må ta tilbake diagnosene slik at jeg blir "frisk". Jeg kommer sannsynligvis ikke til å bruke Gudismen i ettertid fordi religion er unødvendig når alt vi trenger er å opplyse hverandre. 

Jeg ventet meg noe slik. 

Du kan ikke ta noe ut av løse luften og så bruke det som bevis for en annen påstand.

Du leste tydeligvis ikke resten da med telepati og Jesus-eksemplet som er ikke-fysiske begivenheter.

Jeg ikke hentet dette fra løse luften men fra http://bashar.org/aboutprinciples.html

alt Bashar sier svelger jeg rått fordi hans tale og argumentasjoner er helt rått og høre på. Han er som en Gud for meg

Lenke til kommentar

Vil du ikke at jeg skal kjøpe religionen din? Jeg sier bare at du må selge bedre, ganske mye bedre. Nå ser det ut som du har gitt opp, det kommer du ingen vei med som gründer.

Selvfølgelig vil jeg ha flere tilhengere. Jeg vet den er godt nok skrevet for å nå 500 tilhengere, jeg har bare ikke reklamert for den på andre steder enn her inne og på vgd. Gudisme er bare noe jeg må få gjennomført og stiftet personlig slik at legene må ta tilbake diagnosene slik at jeg blir "frisk". Jeg kommer sannsynligvis ikke til å bruke Gudismen i ettertid fordi religion er unødvendig når alt vi trenger er å opplyse hverandre. 

Jeg ventet meg noe slik. 

Du leste tydeligvis ikke resten da med telepati og Jesus-eksemplet som er ikke-fysiske begivenheter.

Jeg ikke hentet dette fra løse luften men fra http://bashar.org/aboutprinciples.html

alt Bashar sier svelger jeg rått fordi hans tale og argumentasjoner er helt rått og høre på. Han er som en Gud for meg og har vært min største katalysator for å oppnå buddha

Lenke til kommentar

Gudisme er bare noe jeg må få gjennomført og stiftet personlig slik at legene må ta tilbake diagnosene slik at jeg blir "frisk". Jeg kommer sannsynligvis ikke til å bruke Gudismen i ettertid fordi religion er unødvendig når alt vi trenger er å opplyse hverandre.

alt Bashar sier svelger jeg rått fordi hans tale og argumentasjoner er helt rått og høre på. Han er som en Gud for meg

Hehehe, der kom det frem i lyset. Du har også mer eller mindre kopiert alt fra bashar. Hans argumentasjon suger, det er en grunn til at du ikke er "frisk". Konklusjon: Du er en forvirret mentalpasient og tyv :xmas:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...