Kikert Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Hehehe, forsøker å håne deg ja. Greit nok at du synes det, men når du surrer med hva jeg har skrevet og legger ord i munnen på meg så begynner jeg å tvile på deg som person. Jeg tviler stort sett ikke på personer som gjør det samme som deg, men når temaet er såppas "alvorlig" så er det ganske viktig å stille sterkere tvil/ krav til formidleren. Det blir som politikk, man skal stille strenge krav til politikerne fordi de styrer mye ting i livene våre. Da må man på samme måte stille strenge krav til en talsmann for en religion, noe jeg synes du også hinter til at man skal gjøre. Du svarer på innlegg med latterlige ting som "det jeg sier er logisk så det er sant". Hva som er logisk varierer fra person til person, spesiellt når det gjelder religion. Du snakker om alturisme og viser tydelig at du gir faen i og er irritert på folk som ikke tar alt du sier for god fisk. Merkelige greier alt sammen spør du meg. Du kunne godt ha linket rett til siden du skrev på nyhetsspeilet Torbjørn. Jeg regner med at det ikke er farlig å bruke fornavnet ditt siden du alerede har presentert det i artikkelen du har skrevet. Lenke til kommentar
nordboy Skrevet 23. november 2015 Forfatter Del Skrevet 23. november 2015 (endret) Hehehe, forsøker å håne deg ja. Greit nok at du synes det, men når du surrer med hva jeg har skrevet og legger ord i munnen på meg så begynner jeg å tvile på deg som person. Jeg tviler stort sett ikke på personer som gjør det samme som deg, men når temaet er såppas "alvorlig" så er det ganske viktig å stille sterkere tvil/ krav til formidleren. Det blir som politikk, man skal stille strenge krav til politikerne fordi de styrer mye ting i livene våre. Da må man på samme måte stille strenge krav til en talsmann for en religion, noe jeg synes du også hinter til at man skal gjøre. Du svarer på innlegg med latterlige ting som "det jeg sier er logisk så det er sant". Hva som er logisk varierer fra person til person, spesiellt når det gjelder religion. Du snakker om alturisme og viser tydelig at du gir faen i og er irritert på folk som ikke tar alt du sier for god fisk. Merkelige greier alt sammen spør du meg. Du kunne godt ha linket rett til siden du skrev på nyhetsspeilet Torbjørn. Jeg regner med at det ikke er farlig å bruke fornavnet ditt siden du alerede har presentert det i artikkelen du har skrevet. Hmm ja. Har alt å bevise ang hvem jeg er. Gudismen ble først publisert på nyhetsspeilet under mitt egentlige navn, men jeg ble så svett av å tenke på hva folk ville si om dette så jeg ba dem om å fjerne navnet mitt da jeg rett og slett ikke følte at jeg var klar for å være talsmann,. Jeg heter ikke Torbjørn, men Tobias. Forresten så er logikk akkurat som med matematikk- make sense. Så jeg er ikke enig i at det er et latterlig svar Endret 26. november 2015 av nordboy Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Når det gjelder religiøs logikk så er det absolutt ikke det samme som matematisk logikk. Du bør lære deg å argumentere bedre og snu negative/ kritiske kommentarer rundt. Det er bevist utallige ganger at det er lett å påvirke folk og overtale dem om ting de egentlig ikke er enig med hvis man har en gyllen tunge og bruker velvalgte ord. Hvis denne religionen din er så bra som du sier så er det en alturistisk handling å konvertere folk som egentlig ikke tror på det du sier. For at dette skal funke så må du jobbe mer med deg selv. Du har heller ikke kommet med noe nytt i religionen din, det er mange andre som skriver mer eller mindre akkurat det samme, minus den ekstreme vektleggingen og positiviteten rundt cannabis. En litt mer strategisk fremgangsmåte der du utelater visse meninger overfor visse folk er lurt. Dette er en egen vitenskap og du finner masse gode bøker om temaet slik at du kan bli en bedre misjonær. Ta å start på nytt med å svare på de "negative" kommentarene på en diplomatisk måte som fremmer deg som person og setter deg i et mer positivt lys, det vil føre til at folk tar deg som person mer seriøst og vil da ta det du svarer mer seriøst og vil igjen ta det du predikerer mer seriøst. Det er en bølgeeffekt. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Hva er det som får deg til å tro at det DU fantaserer om er annet enn nettopp det, fantasi? Fordi JEG har rett! Fordi dine narkotike fantasier sier at du har rett? Vel, still deg i kø mann, det er tusenvis, antagelig millione før deg i køen med lignende narkotiske "sannhets" fantasier, du er ikke alene... Så istedenfor å lage enda en tullete "sannhets" ideologi ut av dette burde du søke hjelp!!! Seriøst!! At DU har dine fantasier kan ingen ta i fra deg, men prøv å forstå at dine fantsier ikke gjeler som noen sannhet for andre. At noen takker deg for dette viser bare hvor fantatisk troende folk er til å tro på all verdens sludder som tilfeldigvis passer med deres verdensoppfattning, og dessverre er det mange av dem, uten at det gjør det det spøtt mer sant av den grunn. Snnhet lages ikke av enkelt personer da sannhet er noe som må gjelde for alle, ikke bare for noen. Slike fantasi "sannheter" du her presenterer har resultert i ufattelig mange menneskers lidelser og uskyldige mennesker død, og gjør det den dag i dag, enda vi i den opplyste verden har 90% av all menneskelig viten rett foran nesene våre, men det gidder vi ikke å se på... Vi velger heller "sannheter" vi syntes passer, enda de ikke er, har vært og med stor sannsynlighet aldri kommer til å bli noen sannhet... Allikevel er folk flest stupide nok til å tro på slike "sannheter" fordi det er komfortbelt, de slipper å tenke sjæl, verdens oppfattningen dems passer med påstandene/fantasiene eller whatnot... Det verden trenger er ikke enda mer fantasier om slike påståtte og uhyggelig primitive guder eller gudinner, verden trenger logikk, viten og kunnskap som vi ALLE kan være med på å finne og bruke... Så gjør det eneste fornuftige og kast disse fantasiene på dynga for all slik fantasi tankegods og begynn å tenke på de som fktisk befolker denne planeten, mennesker... Glem disse unyttige gudene, tanken og fantasiene på dem har da jammen ødelagt nok!!! Lenke til kommentar
nordboy Skrevet 24. november 2015 Forfatter Del Skrevet 24. november 2015 (endret) Hva er det som får deg til å tro at det DU fantaserer om er annet enn nettopp det, fantasi? Fordi JEG har rett! Fordi dine narkotike fantasier sier at du har rett? Vel, still deg i kø mann, det er tusenvis, antagelig millione før deg i køen med lignende narkotiske "sannhets" fantasier, du er ikke alene... Så istedenfor å lage enda en tullete "sannhets" ideologi ut av dette burde du søke hjelp!!! Seriøst!! At DU har dine fantasier kan ingen ta i fra deg, men prøv å forstå at dine fantsier ikke gjeler som noen sannhet for andre. At noen takker deg for dette viser bare hvor fantatisk troende folk er til å tro på all verdens sludder som tilfeldigvis passer med deres verdensoppfattning, og dessverre er det mange av dem, uten at det gjør det det spøtt mer sant av den grunn. Snnhet lages ikke av enkelt personer da sannhet er noe som må gjelde for alle, ikke bare for noen. Slike fantasi "sannheter" du her presenterer har resultert i ufattelig mange menneskers lidelser og uskyldige mennesker død, og gjør det den dag i dag, enda vi i den opplyste verden har 90% av all menneskelig viten rett foran nesene våre, men det gidder vi ikke å se på... Vi velger heller "sannheter" vi syntes passer, enda de ikke er, har vært og med stor sannsynlighet aldri kommer til å bli noen sannhet... Allikevel er folk flest stupide nok til å tro på slike "sannheter" fordi det er komfortbelt, de slipper å tenke sjæl, verdens oppfattningen dems passer med påstandene/fantasiene eller whatnot... Det verden trenger er ikke enda mer fantasier om slike påståtte og uhyggelig primitive guder eller gudinner, verden trenger logikk, viten og kunnskap som vi ALLE kan være med på å finne og bruke... Så gjør det eneste fornuftige og kast disse fantasiene på dynga for all slik fantasi tankegods og begynn å tenke på de som fktisk befolker denne planeten, mennesker... Glem disse unyttige gudene, tanken og fantasiene på dem har da jammen ødelagt nok!!! Jeg kan oppsummere kort hva religionen min handler om: 1. Universet vårt har 4 fysiske lover. Disse lovene er reelle (bare spørsmål om tid før vitenskapen godkjenner dem) og er ikke fantasier. 1#Du eksisterer, 2#den ene er alt og alt er ett, 3#karma, 4#change the only constant. 2. Gudisme er et synonym til opplysning, jo mer opplyst, jo mer Gud. Opplysning(Sannheten) er det eneste som virkelig frigjører mennesker fra uvitenhet. Hver gang du lærer noe nytt (visdom) får du en aha-opplevelse som gjør deg mer komplett som menneske fordi du kan lære andre det samme. 3. At vi alle er Guder kan rettferdiggjøres ved følgende fakta; Du har fri vilje og du skaper din egen realitet ettersom hvordan du velger å oppfatte ting, i tillegg til lov nummer 2 som sier at du er alt (Gud). 4. Det ultimate målet for mennesket er å oppnå det som i Buddhisme omtales som nirvana og bli en Buddha. Jeg vil gjerne at du påpeker hva som feiler religionen istedet for å bare rakke ned på den uten å påpeke hva som er fantasier. Når du presterer å si at jeg må kaste Gudene på dynga og konsentrere meg om mennesket, da har du misforstått ALT jeg har skrevet angående Gud når fakta er at jeg bare har brukt Gudisme til å forklare at det faktisk er vi mennesker som er guder. Les den på nytt og ta deg god tid til å forstå alt, kanskje vi kan bli enige. Endret 24. november 2015 av nordboy Lenke til kommentar
RWS Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 Jeg kan oppsummere kort hva religionen min handler om: 1. Universet vårt har 4 fysiske lover. Disse lovene er reelle (bare spørsmål om tid før vitenskapen godkjenner dem) og er ikke fantasier. 1#Du eksisterer, 2#den ene er alt og alt er ett, 3#karma, 4#change the only constant. 2. Gudisme er et synonym til opplysning, jo mer opplyst, jo mer Gud. Opplysning(Sannheten) er det eneste som virkelig frigjører mennesker fra uvitenhet. Hver gang du lærer noe nytt (visdom) får du en aha-opplevelse som gjør deg mer komplett som menneske fordi du kan lære andre det samme. 3. At vi alle er Guder kan rettferdiggjøres ved følgende fakta; Du har fri vilje og du skaper din egen realitet ettersom hvordan du velger å oppfatte ting, i tillegg til lov nummer 2 som sier at du er alt (Gud). 4. Det ultimate målet for mennesket er å oppnå det som i Buddhisme omtales som nirvana og bli en Buddha. Jeg vil gjerne at du påpeker hva som feiler religionen istedet for å bare rakke ned på den uten å påpeke hva som er fantasier. Når du presterer å si at jeg må kaste Gudene på dynga og konsentrere meg om mennesket, da har du misforstått ALT jeg har skrevet angående Gud når fakta er at jeg bare har brukt Gudisme til å forklare at det faktisk er vi mennesker som er guder. Les den på nytt og ta deg god tid til å forstå alt, kanskje vi kan bli enige. 1. Ja, når vitenskapen godkjenner dem.... Er du sikker på at du eksisterer? Helt sikker? Alt er et? Forklar... 2. Hvorfor i all verden blande inn gud ller gudisme i viten og kunnskap? Hva for noen nytte skal de ha? 3. Har vi fri vilje? Kan du fly? Kan du bli homofil/hetrofil som du vil? Kan du forklare fri vilje? 4. For hva?? Show off? Faktum er at vi ikke trenger dette eksra ordspillet for å bli opplyste... Sorry, men å kalle slikt "gud" blir bare tåpelig for meg, da det rett og slett ikke er nødvendig... Så nei, tror ikke vi blir enige-- Vi har ingen fri vilje, dette er noe religioner innilder seg for å få et frikort ut av en del problematiske ting i nettopp religioner og alt du gjør er å gå i den samme fella... Jeg har mer tro på at vi bruker kunnskap og viten fornyftig, til å hjelpe hverandre og for å skape en bedre fremtid enn alt dette nirvana greiene og bli en buggha liksom... Hva nyttig er det for oss egentlig? Nei, er mer for fri sex jeg... Det ville faktisk hjulpet enormt på en hel haug med områder, langt mer enn å leke gud i nirvana og late som man er buddha noensinne har hjulpet. Lenke til kommentar
nordboy Skrevet 24. november 2015 Forfatter Del Skrevet 24. november 2015 (endret) 1. Ja, når vitenskapen godkjenner dem.... Er du sikker på at du eksisterer? Helt sikker? Alt er et? Forklar... Satan da... Ja jeg er 100% sikker på at jeg eksisterer som en sjel med en fysisk erfaring, selvom jeg ikke kan bevise det. Alt er ett fordi alt oppsto i en smell (big bang) 2. Hvorfor i all verden blande inn gud ller gudisme i viten og kunnskap? Hva for noen nytte skal de ha? Jeg blander inn Gud fordi det har blitt misforstått og løyet om blant verdens to største religioner Kristendom og Islam. Jeg vet ikke hva jeg har sagt som blander Gud med vitenskapen. 3. Har vi fri vilje? Kan du fly? Kan du bli homofil/hetrofil som du vil? Kan du forklare fri vilje? Ja selvfølgelig har vi fri vilje. Er det noen andre enn deg selv som bestemmer valgene dine for deg? Det er noe som heter Lucid dreaming som gir deg muligheten til å fly akkurat så mye som du vil fordi du da ikke har fysiske begrensninger . 4. For hva?? Show off? Fordi nirvana er helt suverent og en mental frigjørelse fra alt helvete. Faktum er at vi ikke trenger dette eksra ordspillet for å bli opplyste... Sorry, men å kalle slikt "gud" blir bare tåpelig for meg, da det rett og slett ikke er nødvendig... Vet det virker unødvendig å bruke ordet Gud for å beskrive opplysning, det var bare en idè. Gjort er gjort. Så nei, tror ikke vi blir enige-- Vi har ingen fri vilje, dette er noe religioner innilder seg for å få et frikort ut av en del problematiske ting i nettopp religioner og alt du gjør er å gå i den samme fella... Jeg har mer tro på at vi bruker kunnskap og viten fornyftig, til å hjelpe hverandre og for å skape en bedre fremtid enn alt dette nirvana greiene og bli en buggha liksom... Hva nyttig er det for oss egentlig? Millioner av mennesker strever etter å oppnå Buddha, og Buddhaer er svært nyttige for at flere skal nå nirvana. Nei, er mer for fri sex jeg... Det ville faktisk hjulpet enormt på en hel haug med områder, langt mer enn å leke gud i nirvana og late som man er buddha noensinne har hjulpet. vet ikke hva jeg skal svare på det siste Endret 24. november 2015 av nordboy Lenke til kommentar
RWS Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 (endret) Satan da... Ja jeg er 100% sikker på at jeg eksisterer som en sjel med en fysisk erfaring, selvom jeg ikke kan bevise det. Alt er ett fordi alt oppsto i en smell (big bang) For alt vi vet kan vi være hjerner i vatt... Vi kan faktisk være innbilt alt... Jeg blander inn Gud fordi det har blitt misforstått og løyet om blant verdens to største religioner Kristendom og Islam. Jeg vet ikke hva jeg har sagt som blander Gud med vitenskapen. Hvorfor må du kalle vitenskap for gud, eller i det hele tatt blande inn noe som har med religiøse vrangforestillinger å gjøre? Ja selvfølgelig har vi fri vilje. Er det noen andre enn deg selv som bestemmer valgene dine for deg? Det er noe som heter Lucid dreaming som gir deg muligheten til å fly akkurat så mye som du vil fordi du da ikke har fysiske begrensninger . Oki... Du kan altå gjøre HELT frie valg hele tiden? Du liker ingen spesiell middagsrett? Ingen spesielle desserter? Ingen musikk stil som du syntes er mer ok å høre på? Ingen spesiell dame, alle er like greie liksom, da du fritt kan velge? Saken er den at du også gjør dine valg ut i fra hva du har erfart og hva du er tillært... Og da er ikke viljen fri, kun illusjonen om at du KUNNE valgt noe annet (men da endt opp med en middag og dessert du ikke likte eller musikk du overhodet ikke liker, eller ei dame du ikke liker... Sorry, men det frie viljen du refererer til eksisterer ikke annet enn som en illusjon hos de som aldri har tenkt dette igjennom... Og hva jeg kan gjøre under "lucid dreaming" har ingenting med virkeligheten å gjøre... Og det er virkeligheten jeg forholder meg til... Fordi nirvana er helt suverent og en mental frigjørelse fra alt helvete. Hva er helvette? Virkeligehts flukt? Hvis man ikke trenger virkelgihets flukt da, men liker å forholde seg til hva som mest sannsynlig er sant uten slike avstikkere? Vet det virker unødvendig å bruke ordet Gud for å beskrive opplysning, det var bare en idè. Gjort er gjort. Er unødvendig å blaned slike fantasi produkter som gud inn i vitenskap... Millioner av mennesker strever etter å oppnå Buddha, og Buddhaer er svært nyttige for at flere skal nå nirvana. Og hva gjør nirvana for verden? Høres ut som en eneste lang ejakulerings tripp for min del altså... vet ikke hva jeg skal svare på det siste Nei, ikke sant? Sex er faktisk veldig viktig og veldig sunt, på enormt store områder og hvis vi IKKE gjorde hva vi kunne for å undertrykke det (med all verden av synder og liksom moralisme) så ville en rekke kriger, stress, frustrasjon etc vært unngått og verden et bedre sted å leve... Sex er i bunn og grunn underliggende i så og si alt vi gjør, fra å gå på jobben til å luke ugress i hagen... Problemet er at vi er ALT for bundet opp av skyld og skam i forhold til sex enda, selv om det begynner å hjelpe nå som kristendommen og andre guds forgiftninger og rare innbildninger slipper taket... Men enda er det langt igjen... Skal du lete etter nirvana så er sex absulutt et sted å begynne... Endret 24. november 2015 av RWS Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 (endret) https://en.wikipedia.org/wiki/Existential_fallacy https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fallacies https://en.wikipedia.org/wiki/Non_sequitur_%28logic%29 https://en.wikipedia.org/wiki/Ad_hominem Begge dere to burde lære dere mer om diskusjoner. Ingen av dere trekker sluttninger eller argumenterer godt for standpunktene deres. Høres nesten ut som "pappan min er sterkere enn din". Det er 100% greit fra RWS side da han ikke har noe å bevise eller er en "forkjemper" på samme måte. norboy derimot må, som nevnt, lære seg bedre diskusjonsteknikker. Den såkalte religionen trenger også store revideringer for å kunne brukes som et "våpen" for å oppnå det jeg forstår er målet med "Gudisme". Det første som trenger en revidering er navnet. Så bør formuleringene bli bedre og i dagens samfunn så trengs det også skikkelig hold i en virkelighet alle kan ha en forbindelse med. Jeg forstår godt hva TS prøver å oppnå og det er vel mer eller mindre Kardemommeloven. Din religion burde heller ikke basere seg på Nirvana, hvertfall ikke på den måten du representerer det. Cannabis bør fjernes 100%. Du burde heller ikke kalle det en religion, et levesett og et definert livsmål som resultat av levesettet er mer riktig. Jeg prøver faktisk å hjelpe deg her TS, selv om jeg også synes at det du skriver, slik det er beskrevet nå, er "fantasier". Du kan jo få et godt eksempel: Ta en matrett som blir servert (presentert) på to måter, den ene ser ut som bæsj og ligger på en utslitt treplate. Den andre ser himmelsk ut, er dandert flott og ser innbydende ut, servert på en vakker tallerken. Begge to smaker akkurat likt. Hvilken av dem ville du valgt? I mange tilfeller vil de også smake anerledes kun pga presentasjonen. Mitt største problem er at du snakker om alturisme og for å oppnå dette på stor skala så må du bruke alle verktøyene i boka + at folk har blitt mer skeptiske til religion pga alle konsekvenser. Ikke presenter "gud" som "vi er alle gud", presenter det som at vi er alle sjefer over vår egne skjebner, vi tar valgene, vi bør gjøre verden til et bedre sted, sammen kan vi klare det, det starter med de små tingene. Husk også at våre valg stort sett er begrenset fordi vi tilhører en samfunnsklasse og ikke alle har, for eksempel, penger til å velge ting fritt. Du har en god idè og et godt mål, men du gjør desverre alle feilene i boka når du misjonerer. Du må også ha en måte å skille deg ut på som ikke omhandler ting som er vanskelige å fordøye for mannen i gata. Du kunne klart deg bra visse steder i verden men når du prøver deg med dette her i et land som Norge så må du faktisk tenke gjennom ting. Du kan godt si at du har tenkt gjennom ting, sannheten er at du ikke har gjort det. Alt jeg har skrevet er logisk og er derfor sant! Edit; Jeg vet at du er stolt av hva du har gjort TS, jeg ønsker ikke å ta fra deg det. Du har jobbet hardt. Må derfor si at du har satt deg i en posisjon der det er veldig lett å bli angrepet. Du må venne deg til det skal du fortsette. Jeg håper ikke jeg har tatt fra deg noe av gleden du får med det som foreløpig kan kalles et prosjekt i startfasen. Endret 24. november 2015 av Belphegor Lenke til kommentar
RWS Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 Det er 100% greit fra RWS side da han ikke har noe å bevise eller er en "forkjemper" på samme måte. Merker jeg blir mer og mer tilhenger av at det som kan påståes uten bevis kan avfeies uten bevis også... Og gidder ikke lenger å slenge ut noen gode argumenter lenger, hvem følger dem eller tar dem til følge liksom...? Ikke religiøse / semireligiøse ihvertfall, de har sin "sannhet" som flukter komfortabelt med hva de ønsker å tro og jeg mistenker de fleste av dem for å IKKE engang ha noe ønske om å høre om noen argumenter som kan komme i skade for å lugge dem ut av den "komfort" sonen de tror de befinner seg i.. .... Så hva er det å bevise? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 Det er absolutt ingenting å bevise for folk som står på sitt uten å høre på andre Lenke til kommentar
RWS Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 Det er absolutt ingenting å bevise for folk som står på sitt uten å høre på andre Du tok meg der... nesten... Problemet er at jeg har sett og hørt på religiøse argumenter over lang tid, jeg har sett på kreasjonisme og den like og finner argumentene alt for lite troverdige til å ha noen tro på dem lenger... Så alt som står igjen av "argumenter" fra religiøse er løgner jeg har hørt hundre ganger før... Nettopp fordi de ikke driver med vidre utvikling, forskning eller noe som helst annet enn å gjenta at påstandene MÅ være sanne (for ellers stiller det dem i et meget rart lys, ikke sant? ) De ser ikke på argumenter som går i mot hva de tror på, de ser heller etter argumenter som de tror støtter deres høyst uærlige argumentasjon om sannhet uten beviser for noe av det... Kjenner at jeg er veldig nærme med å gi meg med all argumentasjon mot religiøse på dette forumet (forøvrig det eneste forumet jeg gidder å besøke ...) da konklusjonen jo er klar: Kan de ikke komme med annet enn påstander uten bevis så kan jeg faktisk bare avvise alt de påstår uten bevis også... Koster meg ingenting å gjøre det. Jehovas vitner er som regel så hjernedøde og utvasket at de kan man ikke få noe fornuftig ut av allikevel, for hva annet har de enn løgnene de tror blindt på? Så at jeg kommer til å gi meg snart er helt sikkert... Får heller gå over til mer direkte virkemidler, gå inn i politiken for å stoppe galskapen eller brenne ned noen kirker og korsfeste noen kristne... Det ville nesten være som å gjøre de kristne en tjeneste slik som noen av dem snakker om forfølgelse og martyrdød og slik... he he Var i en gammel nabos begravelse for noen ukedr siden og det slo meg (igjen) hvor store hyklere kristne og prestene deres er der de lager hele begravelsen til en nitrist prelude med store innslag av jesus reklame når de burde ha hylt og ledd av glede over himmelrike den døde er havnet i, noe de påstår at de er så sikre på... Fikk ihvertfall stadfestet at jeg ihverfall ikke skal begraves i regi av den hykler gjengen... Ikke at jeg trengte noen påminnelse på det, men det var greit å bli påminnet at jeg gjør det riktige... ... Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 Veldig godt poeng det siste der, når man følger kristendommen og lovnadene om paradis så skal døden være en lykkens dag. Det jeg tenker er at TS ikke burde fremstille "tingen sin" som en religion hvis jeg har forstått målet hans riktig. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 Det jeg tenker er at TS ikke burde fremstille "tingen sin" som en religion hvis jeg har forstått målet hans riktig. Hvis han ikke vil det, hvorfor blande inn ordet "gud" "gudinne" da? Er ikke til å komme fra at gud er religiøst betinget.. Ingen som sier "kvistlakk" om de mener motorolje, er det vel? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 Sant sant, jeg forstår ikke hvorfor jeg i det hele tatt prøvde å gi TS "tips" (som sikkert ikke var så gode ) Lenke til kommentar
nordboy Skrevet 24. november 2015 Forfatter Del Skrevet 24. november 2015 (endret) Det jeg tenker er at TS ikke burde fremstille "tingen sin" som en religion hvis jeg har forstått målet hans riktig. Mulig du har rett i at dette ikke burde fremstilles som en religion, men istedet som en grunnleggende innføring i forhold til spirituell opplysning. Målet med religion er jo at det skal svare på den åndelige delen av tilværelsen. Mitt mål med Gudismen er for å guide mennesker til å erkjenne bl.a at negative handlinger får negative konsekvenser og innse at alle er en del av uendeligheten. Det ultimate målet mitt på sikt vil være å få alle mennesker til å innse sannheten om at de egentlig er udødelige sjeler, og ikke bare lever det ene livet de har nå. Men da må jeg også stå frem som en leder og samle menneskeheten til én bevissthet. Men for at det skal skje trenger jeg en sinnssyk åpenbaring. Jeg nekter å tro at Jesus var den løven han var uten en elskerinne. Endret 24. november 2015 av nordboy Lenke til kommentar
nordboy Skrevet 24. november 2015 Forfatter Del Skrevet 24. november 2015 Tror du ikke at jeg er en guru? Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 Jeg kjenner ikke deg personlig, men påstanden er langt fra sensasjonell eller unik, og er blitt fremmet av mange. Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 (...) Men for at det skal skje trenger jeg en sinnssyk åpenbaring. Jeg nekter å tro at Jesus var den løven han var uten en elskerinne. https://www.youtube.com/watch?v=o9ZgnVb5Q7I Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå