Gå til innhold

Get TV-app på Android-basert mediesenter

Anbefalte innlegg

Jeg kunne tenkt meg å få noen av Get sine TV-kanaler på en TV som står på et rom hvor det ikke er aktuelt å trekke kabel til. Siden Get har en app med TV-kanaler for Android så tenkte jeg å teste dette på en trådløs mediesenter-løsning basert på Android og jeg lurer derfor på om noen her på forumet har testet denne app'en på en slik medisenter?

Har kikket på blant annet Minix NEO X8-H Plus og Google Nexus Player med flere som støtter Android-apps enten direkte eller via side-loading. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har testet dette på Nexus Player. Måtte sideloade Get-appen, og den starter opp. Der stopper det imidlertid. For å komme inn i selve appen må man sveipe seg igjennom noen sider med instuksjoner, og det klarer jeg ikke å få til. Har ikke testet veldig mye, men så langt ikke klart dette dessverre. Mulig det vil fungere ved å koble til en mus, men det har jeg ikke fått testet.

NRK har derimot en app som er beregnet på Android TV, og den fungerer veldig bra! Get-appen er i utgangspunktet noe av det minst intuitive jeg har vært borti...

Lenke til kommentar

Jeg har testet dette på Nexus Player. Måtte sideloade Get-appen, og den starter opp. Der stopper det imidlertid. For å komme inn i selve appen må man sveipe seg igjennom noen sider med instuksjoner, og det klarer jeg ikke å få til. Har ikke testet veldig mye, men så langt ikke klart dette dessverre. Mulig det vil fungere ved å koble til en mus, men det har jeg ikke fått testet.

NRK har derimot en app som er beregnet på Android TV, og den fungerer veldig bra! Get-appen er i utgangspunktet noe av det minst intuitive jeg har vært borti...

Jeg vurderte å teste med Nexus Player men da skjønner jeg at det nok ikke vil fungere ideelt eller i det hele tatt. Får se om ikke noen jeg kjenner har en Android-basert mediespiller jeg kan leke litt med, eller kjøpe en av dem med returrett for å teste.

NRK, Netflix osv har jeg allerede i rommet via en Samsung blueray-spiller som har samme grensesnitt med apps som Samsung TV´ene fra 2014. 

Lenke til kommentar

Fikk testet litt mer nå i kveld, og fikk det til når jeg koblet til mus. Vil vel ikke kalle det en elegant løsning, men det fungerer ihvertfall.

Flott å høre at det er en mulighet i det minste, jeg vurderer å se på en av Minix sine spillere med Android da du kan få de med en slags "airmouse" som forhåpentligvis vil være enklere å bruke til Tv-titting enn en ordinær mus sammen med Nexus Player.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...