Hedonism Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Jeg kunne tenkt meg å få noen av Get sine TV-kanaler på en TV som står på et rom hvor det ikke er aktuelt å trekke kabel til. Siden Get har en app med TV-kanaler for Android så tenkte jeg å teste dette på en trådløs mediesenter-løsning basert på Android og jeg lurer derfor på om noen her på forumet har testet denne app'en på en slik medisenter? Har kikket på blant annet Minix NEO X8-H Plus og Google Nexus Player med flere som støtter Android-apps enten direkte eller via side-loading. Lenke til kommentar
Buckzie Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Selv bruker jeg en chromecast, og deler skjermen fra mobilen til TVen, med Get-appen åpen. Kanskje ikke det mest brukervennlige, ettersom skjermen på telefonen må være på - men det fungerer, og en chromecast (1. gen) får du til 199kr Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 24. november 2015 Forfatter Del Skrevet 24. november 2015 Takk for innspillet, jeg har vurdert dette men meningen er at TV'en vil stå på et gjesterom hvor det enkleste vil være å ha en fast boks som ikke krever at man har en mobil tilgjengelig med Get-appen installert. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 Jeg har testet dette på Nexus Player. Måtte sideloade Get-appen, og den starter opp. Der stopper det imidlertid. For å komme inn i selve appen må man sveipe seg igjennom noen sider med instuksjoner, og det klarer jeg ikke å få til. Har ikke testet veldig mye, men så langt ikke klart dette dessverre. Mulig det vil fungere ved å koble til en mus, men det har jeg ikke fått testet. NRK har derimot en app som er beregnet på Android TV, og den fungerer veldig bra! Get-appen er i utgangspunktet noe av det minst intuitive jeg har vært borti... Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 24. november 2015 Forfatter Del Skrevet 24. november 2015 Jeg har testet dette på Nexus Player. Måtte sideloade Get-appen, og den starter opp. Der stopper det imidlertid. For å komme inn i selve appen må man sveipe seg igjennom noen sider med instuksjoner, og det klarer jeg ikke å få til. Har ikke testet veldig mye, men så langt ikke klart dette dessverre. Mulig det vil fungere ved å koble til en mus, men det har jeg ikke fått testet. NRK har derimot en app som er beregnet på Android TV, og den fungerer veldig bra! Get-appen er i utgangspunktet noe av det minst intuitive jeg har vært borti... Jeg vurderte å teste med Nexus Player men da skjønner jeg at det nok ikke vil fungere ideelt eller i det hele tatt. Får se om ikke noen jeg kjenner har en Android-basert mediespiller jeg kan leke litt med, eller kjøpe en av dem med returrett for å teste. NRK, Netflix osv har jeg allerede i rommet via en Samsung blueray-spiller som har samme grensesnitt med apps som Samsung TV´ene fra 2014. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 Fikk testet litt mer nå i kveld, og fikk det til når jeg koblet til mus. Vil vel ikke kalle det en elegant løsning, men det fungerer ihvertfall. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 24. november 2015 Forfatter Del Skrevet 24. november 2015 Fikk testet litt mer nå i kveld, og fikk det til når jeg koblet til mus. Vil vel ikke kalle det en elegant løsning, men det fungerer ihvertfall. Flott å høre at det er en mulighet i det minste, jeg vurderer å se på en av Minix sine spillere med Android da du kan få de med en slags "airmouse" som forhåpentligvis vil være enklere å bruke til Tv-titting enn en ordinær mus sammen med Nexus Player. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå