Buzz76 Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Hepp! Hver gang jeg flasher mitt X99-A (bruker innebygd flash funksjon) så nekter den å starte opp igjen. Etter flash, går den automatisk i power off. Etter et par sekunder starter den igjen, men den booter ikke. Svart skjerm. Deretter går den i power off igjen. Etter en cmos reset, fungerer maskina igjen, men jeg må jo da innom BIOS/UEFI og gjøre alle endringene mine om igjen. Wtf..? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 (endret) Samma her, er nok pga at den ikke liker at innstillinger henger igjen eller noe. Ikke noe farlig i det hele tatt. Er visst anbefalt av produsenter også i følge noen av svarene på disse trådene https://www.google.no/?gfe_rd=cr&ei=8_BSVsy5GoGA8QfJtIuACQ&gws_rd=ssl#q=reset%20cmos%20after%20bios%20flash Edit; Kan jo hende at produsentene har lagt inn "reset kravet" som en sikkerhetsmekanisme? Endret 23. november 2015 av Belphegor Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 23. november 2015 Forfatter Del Skrevet 23. november 2015 Mja... vet at dem anbefaler det, men jeg har flashet BIOS på gud vet hvor mange hovedkort siste 20 årene og aldri opplevd at man blir tvunget på dette viset. Temmelig tungvindt å sette jumperen hver gang. Dersom det var et krav/nødvendighet kunne jo skiten bare resatt automatisk. Åsså hadde det jo vært fint å kunne eksportere innstillingene... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå