Gjest Slettet+198374123 Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 (endret) . Endret 18. desember 2015 av Slettet+198374123 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Oppgave 1: Angrerettloven § 20. Hva sier den om hvordan man kan gi melding om angrerett? Ellers kan du jo også vurdere fristberegningen i § 21: Krever den (jf. § 8) at man gis et skjema? Hvis ja, holder det at forbrukeren signerer for å ha mottatt skjemaet, hvis det kan bevises at forbrukeren ikke faktisk har mottatt dette? Hvis nei: Hva kreves da, og er det oppfylt? Oppgave 2: Det er veldig unaturlig å løse dette etter reglene om angrerett, siden det ikke fremgår om kunden har fått tilstrekkelig informasjon, men om vi forutsetter at kravene i § 8 er oppfylt: Er det adgang til å angre når maskinen er gått i stykker? (Er det noe unntak fra angreretten ved ødelagt vare?) Hvis nei: Hva er virkningene av angrerett når varen er gått i stykker? (Løses slik jeg ser det av § 25). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå